SlamJam Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Ik vind het een heel gaaf wagentje wat jullie?http://www.autoweek.nl/nieuws/27175/toyota-aygo-kiest-zn-eigen-weg Begint zelfs zo te kriebelen dat ik overweeg mijn Picanto in te ruilen.. Do or Dont? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joepnd Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Jij denkt dat de Aygo zuiniger is dan de Pico? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhabets Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Ik vind 't maar een lelijke auto.. maargoed, smaken verschillen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlamJam Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 Jij denkt dat de Aygo zuiniger is dan de Pico? Ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Uit ervaring weet ik dat het verschil in verbruik minimaal is,dat kan geen reden zijn. Verder zijn de rijeigenschappen van een Pica stukken beter. Wie in beide auto´s heeft gereden,kiest niet voor een Aygo,ook al is een Aygo ong. 2000 euro goedkoper. Althans dat was vorig jaar het geval. Grootste nadeel van een Aygo: echt koekblik gevoel en (nog) minder trekkracht. In zijn 5 van 70 naar 100 met een Aygo kan alleen als je brood meeneemt. Als je nu een Pica hebt,kan de keus niet moeilijk zijn. Ken wel mensen die van Aygo naar Pica zijn gegaan,niet andersom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sander GT Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Toyota's zijn OERdegelijk, maar ik vind ze tegelijkertijd ook OERlelijk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonzie Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Uit ervaring weet ik dat het verschil in verbruik minimaal is,dat kan geen reden zijn. Verder zijn de rijeigenschappen van een Pica stukken beter. Wie in beide auto´s heeft gereden,kiest niet voor een Aygo,ook al is een Aygo ong. 2000 euro goedkoper. Althans dat was vorig jaar het geval. Grootste nadeel van een Aygo: echt koekblik gevoel en (nog) minder trekkracht. In zijn 5 van 70 naar 100 met een Aygo kan alleen als je brood meeneemt. Als je nu een Pica hebt,kan de keus niet moeilijk zijn. Ken wel mensen die van Aygo naar Pica zijn gegaan,niet andersom. Praten over een nieuw model wat nog niet eens uit is. Nu al kritiek hierop vind ik een beetje voorbarig . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wes1990 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Ik zou in eerste instantie bij de pica blijven, het interieur van de aygo ziet er erg saai en goedkoop uit neven dat van de pica. en een nieuwe auto is ook veel duurder als het beetje extra dat de pica verbruikt en als je dan toch voor een auto uit de peugeot 108-citroën C1-toyota aygo drielingreeks pakt, zou ik eerder voor de 1 van de franse broertjes kiezen, veel mooier dan de aygo. Maar smaak is en blijft natuurlijk iets persoonlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Ik vind het een leuk autootje .......... maar ja, heb dan ook wat Toyota's bereden de afgelopen jaren Zuinig: kan ik niet over oordelen, net als de 'zit' komfoor en dat soort zaken. Wat ik wel denk: dat je de Pica niet inruil omdat je denkt dat het allemaal beter is! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Leuk ding, maar eh.. maken ze nu ook al bierkratjes voor 6 flesjes ? Meer zal er niet in kunnen denk ik. En dan zo'n witte, bah,bah,bah, hou er nou eens mee op ! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Ja dat is ook een kwestie van smaak. Mijn vrouw spreekt uit ervaring en die zou niet terug gaan van de Picanto naar de Aygo (destijds) qua auto in het algemeen, en zoveel zuiniger was het ook niet. Maar dan hebben we het over het vorige model Aygo. Succes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 het is maar goed dat smaken verschillen, ik moet er niet aan denken dat we allemaal in een witte moeten rijden tenzij het natuurlijk een van deze tinten is Zilverwit, sneeuwwit, hagelwit, melkwit, titaanwit, zinkwit, loodwit, ivoorwit, verkeerswit, vuilwit, gebroken wit, ijswit, wolkenwit, spierwit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Toyota's zijn OERdegelijk, maar ik vind ze tegelijkertijd ook OERlelijk. waren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Jeezes wat een triest topic zeg hahaha, als een klein kind wat z'n zin niet krijgt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Leuke auto, mooi design. Ik zou zeggen laat je gevoel spreken en ga ervoor, een auto is tenslotte emotie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Enthousiast zijn over een auto die nog niet uit is mag wel,kritiek hebben niet. Lijkt me logisch dat je je ervaringen van een vorige uitvoering meeneemt bij je beoordeling. Vraag van topicstarter:do or don´t,daar heb ik op geantwoord. Vind het derhalve niet zo voorbarig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cerba Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Mijn Aygo avontuur hield in de showroom al op. Paste niet. Dus bij elke autowissel is onze eerste insteek: past het. Bij de Aygo moest ik bukken om naar buiten te kunnen kijken (Picanto stoel staal laagst). Om dus do or don't kommentaar te geven: eerst erin zitten en kijken hoe dat bevalt en dan huiswerk maken. En smaak is nog steeds persoonlijk. De Aygo in de link spreekt mij niet aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Over de nieuwe Aygo kan ik nog niet oordelen, heb 'm nog niet in het echt gezien, laat staan gezeten of gereden. Ik heb VOOR mijn Picanto TA echter een eerste generatie Aygo gehad en op basis daarvan zou ik de stap terug (want zo voelt het echt) niet willen maken. Het verbruik van de Pica valt wat tegen, aar gelukkig compenseert de totale rij-ervaring dat wel. Optrekken deed de Aygo wel feller trouwens, maar de derde generatie ook niet meer omdat ze de bakverhoudingen hebben aangepast om het A-label te behouden. Ben wel heel benieuwd naar de 4e generatie, met name het interieur, de buitenkant trekt me niet echt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelledeboer Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Zoals veel mensen hier al zeggen, niemand zou van Picanto naar Aygo terug gaan.Zeker niet met de huidige uitvoeringen. Een simpele advies zou zijn om op deze nieuwe uitvoering te wachten en er een proefrit mee te maken. Geen proefrit van 10km maar echt een goed proefrit van een dag en met dezelfde routes die jij dagelijks met Picanto rijdt. Ook denk ik dat de Aygo niet zuiniger dan Picanto zal zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts