Jump to content

Binnenkort grote beurt

picafan

Recommended Posts

Hallo mensen,

Over een paar maanden is de picanto weer aan de beurt maar deze keer voor een 'grote' beurt.

Bij de kleine was ik wel even geschrokken omdat deze duurder was dan wat ze mij vooraf beloofd hadden.

Nu heb ik even gekeken en ben voor een grote beurt voor een 1.2 benzine € 256,00 kwijt. Ik wil namelijk ook max dit bedrag uitgeven en geen vage dingen zoals bij de kleine beurt dat er ruitenvloeistof voor 4 euro is bijgevuld! het gaat mij niet zeer om die 4 euro, maar ze rekenen ook 4 euro als dat tankje half bijgevuld moet worden.

> Ruitenvloeistof zelf tot de rand bijvullen

> Interieurfilter zelf vervangen (Interieurfilter vervangen (elke 1 jaar / 15.000 km) dealer prijs  21,50, op internet 10 euro ManFilter

> Remvloeistof verversen (elke 2 jaar / 30.000 km) dit kan ik niet zelf dus dat laat ik de dealer doen , kost  31,50

> Ruitenwisser controle, anders zelf vervangen

De 3 punten ga ik ook zelf aangeven, want misschien vinden ze het al heel snel dat een filter vervangen moet worden terwijl ik deze een dag eerder heb vervangen.

Hebben jullie misschien nog tips?

We kunnen niet in ieders portemonnee kijken, maar het eenvoudige onderhoud dat zelf goed gepleegd kan worden is toch niet verboden?

Dealeronderhoud is zekers niet goedkoop, ook niet met 7 jaar garantie.

Ik moet zeggen dat ik een goede dealer heb, die met mij meedenkt en daarna handelt.

Je kunt toch gewoon aangeven dat je de standaard grote beurt wilt voor het aangegeven bedrag en niets extra.

Wel even informeren wat nodig is voor het in stand houden van de garantie,maar dat zal waarschijnlijk niet een filter zijn na 2 jaar.

Volgens mij kan dat niet altijd

wat als de remblokken zijn versleten bij grote beurt en nog wat meer ??

Dan is het toch duurder dan de prijs die vast staat of zie ik het nu verkeerd?

Want je laat het toch meestal repareren en dan zit je over de afgesproken  prijs heen

En verder gun je de dealer nog wel wat? om uiteindelijk kosteloos al je garantie werkzaamheden uit te voeren.

uhuhu bijna 300 Euro voor een beurt? dat noem jij goedkoop? check dit check dat check check cjheck beetje olie verversen (inkoop 15 euro totaal).

aub meneer dit is uw bonnetje 300 euro  :?

over garantie gesproken, auto is niet eens 2 jaar oud, denk je nou echt dat alles een beetje versleten of kapot is aan een auto? NEE! daarom vind ik het voor zo'n jonge auto wat niets mankeert zonde om zoveel uit te geven 

Je kunt toch gewoon aangeven dat je de standaard grote beurt wilt voor het aangegeven bedrag en niets extra.

Wel even informeren wat nodig is voor het in stand houden van de garantie,maar dat zal waarschijnlijk niet een filter zijn na 2 jaar.

ik zal zeker aangeven wat al gebeurd is en ook aangeven dat ze moeten aangeven voordat ze iets gaan en willen vervangen. 

Bij de kleine beurt hadden ze de ruitenwisser vervangen, heeft niets met de garantie te maken. Het geld wat achtergelaten heb voor 1 ruitenwisser is even duur als 3 op internet

Daarom gun ik ze ook niets!

Volgens mij kan dat niet altijd

wat als de remblokken zijn versleten bij grote beurt en nog wat meer ??

Dan is het toch duurder dan de prijs die vast staat of zie ik het nu verkeerd?

Want je laat het toch meestal repareren en dan zit je over de afgesproken  prijs heen

Dit speelt natuurlijk bij mensen die weinig km maken.

Als je veel km maakt en je remblokken zijn versleten,zal iedereen daar nieuwe voor nemen.

Als je ziet wat men bij een standaard grote beurt doet,is bijna 300 euro gewoon veel geld.

Olie en ander materiaal is weinig en ze zijn er echt geen 3 uur mee bezig.

Het is niet voor niets dat ze je er tegenwoordig liever niet bij hebben.

Zelfs bij een bandenwissel zeggen ze:kom hem in de ochtend maar brengen en aan het eind van de dag weer ophalen.

Kun je niet zien dat het maar 15 min. werk is,i.p.v. de 45 min. die ze opgeven.

Ik ben er de vorige keer wel bij gebleven en de monteur ging toen tussendoor gewoon 20 min. wat anders doen,je moet wat !!

Ze prijzen zichzelf uit de markt.

Heb voor het eerst en zeker voor het laatst winterbanden sinds vorig jaar.

Elk jaar 2 keer wisselen en opslaan á 50 euro per keer.

In mijn geval gaan de banden zeker 6 jaar mee,maar waarschijnlijk ook wel 8,dat is dus minimaal 600 euro.

Volgende keer dus 4 seizoenen banden.

Denk dat velen bij de aanschaf hier niet aan denken.

Gun iedereen zijn boterham,maar je kunt het ook te gek maken,service van de zaak wordt steeds schaarser.

Uiteraard zullen er ook mensen zijn met andere ervaringen en ook ik weet wel dat het bij een goedkope Kia uit de lengte of de breedte moet komen,maar dan nog.

Dit speelt natuurlijk bij mensen die weinig km maken.

Als je veel km maakt en je remblokken zijn versleten,zal iedereen daar nieuwe voor nemen.

Als je ziet wat men bij een standaard grote beurt doet,is bijna 300 euro gewoon veel geld.

Olie en ander materiaal is weinig en ze zijn er echt geen 3 uur mee bezig.

Het is niet voor niets dat ze je er tegenwoordig liever niet bij hebben.

Zelfs bij een bandenwissel zeggen ze:kom hem in de ochtend maar brengen en aan het eind van de dag weer ophalen.

Kun je niet zien dat het maar 15 min. werk is,i.p.v. de 45 min. die ze opgeven.

Ik ben er de vorige keer wel bij gebleven en de monteur ging toen tussendoor gewoon 20 min. wat anders doen,je moet wat !!

Ze prijzen zichzelf uit de markt.

Heb voor het eerst en zeker voor het laatst winterbanden sinds vorig jaar.

Elk jaar 2 keer wisselen en opslaan á 50 euro per keer.

In mijn geval gaan de banden zeker 6 jaar mee,maar waarschijnlijk ook wel 8,dat is dus minimaal 600 euro.

Volgende keer dus 4 seizoenen banden.

Denk dat velen bij de aanschaf hier niet aan denken.

Gun iedereen zijn boterham,maar je kunt het ook te gek maken,service van de zaak wordt steeds schaarser.

Uiteraard zullen er ook mensen zijn met andere ervaringen en ook ik weet wel dat het bij een goedkope Kia uit de lengte of de breedte moet komen,maar dan nog.

geef je helemaal gelijk!

Ik snap überhaupt niet dat mensen ervoor kiezen om voor veel geld hun velgen/banden op te slaan in een 'bandenhotel'......

Garagebedrijven in Nederland zijn in een fantastisch mooi gat gedoken, dat je niet snel in Duitsland zult tegenkomen.

Ik zie soms met lede ogen aan dat de velgen gewoon met hun mooiste kanten tegen elkaar worden gezet in het bandenrek, 

waarbij je zo'n mooie 'kloink' hoort.... oefffff! :online2long:

Je kunt met het geld van één seizoen banden opslaan, een momentsleutel, een garagekrik en een bandenstapelaar aanschaffen.

Ik bespaar mij dus jaarlijks € 200,00 omdat ik de zomer-winterbanden van onze beide auto's zelf (de-)monteer en deze zelf opberg.

Weer een 'gratis' tip.......

Ik snap überhaupt niet dat mensen ervoor kiezen om voor veel geld hun velgen/banden op te slaan in een 'bandenhotel'......

Garagebedrijven in Nederland zijn in een fantastisch mooi gat gedoken, dat je niet snel in Duitsland zult tegenkomen.

Ik zie soms met lede ogen aan dat de velgen gewoon met hun mooiste kanten tegen elkaar worden gezet in het bandenrek, 

Je kunt met het geld van één seizoen banden opslaan, een momentsleutel, een garagekrik en een bandenstapelaar aanschaffen.

Ik bespaar mij dus jaarlijks € 200,00 omdat ik de zomer-winterbanden van onze beide auto's zelf (de-)monteer en deze zelf opberg.

Ja zo doen wij dat ook en dan wissel ik gelijk de halve fam in een weekend :-).

Scheelt teveel.

• Like 1

mijn kia dealer slaat ze GRATIS op

geld verdienen doen ze toch wel

of ze beschadigen nog niet gezien kan natuurlijk wel

maar veel banden/opslag  zie ik er niet omdat het niet zo'n heel grote dealer is

Wordt lastig als je daar zelf absoluut de ruimte niet voor hebt.

Ik ga ze misschien wel bij een familielid opslaan,maar moet het nog afwegen,heeft ook nadelen.

Ligt er gewoon helemaal aan. Het is imo veel geld voor een onderhoudsbeurt. Maar zolang er een onderhoudshistorie is en de originele Kia onderdelen gebruikt worden, was dit geen probleem met de grantie (Ergens gelezen op het Forum).

Qua banden is het zo dat ik gelukkig een kennis in de familie heb. Opslag montage en onderhoud heb ik zeer goedkoop en zelf geen gerotzooi met het wissellen. 

Dat is net het geluk wat je moet hebben of de juiste connecties.

• Like 1

Is winterbanden niet een ander topic?

Heb van mijn hele leven nog nooit winterbanden gehad. Zal ook niet gebeuren.

Gewoon je snelheid en rijstijl aanpassen is vaak al voldoende :)

En als het echt niet meer gaat.......... gewoon lekker thuis bij de kachel blijven!

Gewoon je snelheid en rijstijl aanpassen is vaak al voldoende :)

Totdat je écht in de sneeuw moet rijden, dan ga je verschil echt wel merken. Zonder sneeuwbanden heb je gewoon zero grip. Dat merk je echt wel. Maar ja, we hebben geen sneeuw in Nederland.

Het gaat over onderhoud toch? Je banden moet je wel goed onderhouden. Vooral profieldiepte en scheurtjes maken banden ongeschikt om mee te rijden. Dit wordt ook nagekeken bij een onderhoudsbeurt. Juiste bandenspanning zorgt voor lagere slijtage en zuiniger verbruik. Nu zijn We weer ONTOPIC

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• Like 1

picafan het geeft wel aan hoe snel of slecht je leest.

Gepost 8 oktober 2014 - 14:50

En verder gun je de dealer nog wel wat? om uiteindelijk kosteloos al je garantie werkzaamheden uit te voeren.

over garantie gesproken, auto is niet eens 2 jaar oud, denk je nou echt dat alles een beetje versleten of kapot is aan een auto? NEE! daarom vind ik het voor zo'n jonge auto wat niets mankeert zonde om zoveel uit te geven 

zoek even in mijn zin waar staat dat het goedkoop is?

Ik geef alleen aan dat je de dealer ook nodig moet hebben voor garantie en dat dit nog meer geld waard is dan eventueel een besparing op bepaalde onderdelen. Ik ben van mening dat als je met de dealer samen in gesprek bent over onderhoud van de auto je dit alles voor kan leggen. Ook als het financieel even slechter uit komt. hier door creëer je van beide kanten een Win Win situatie. want jullie hebben elkaar nodig.

Als je alleen maar  bespaard en de dealer niets gunt krijg je zodra er met garantie iets is van. Hey daar is die vent die ons niet gunt, dat garantie klusje komt wel of we sturen hem zodra het even kan weer het bos in.

Nederlands klimaat: all-seasonsbanden. Die 7 dagen per jaar dat we hier sneeuw hebben.

Mocht je in het buitenland naar sneeuwzekerder gebieden gaan, dan zou je winterbanden kunnen overwegen..

Vervelender vind ik ijzel en opvriezende weggedeeltes.

Als je alleen maar  bespaard en de dealer niets gunt krijg je zodra er met garantie iets is van. Hey daar is die vent die ons niet gunt, dat garantie klusje komt wel of we sturen hem zodra het even kan weer het bos in.

Ow, dus je moet op voorhand nog wat overbodig spul afnemen om met droge oogjes aanspraak te mogen maken op garantie. Die krijg ik toch van KIA, die is al betaald bij de aankoopprijs en de belofte dat ik wat vaker dan normaal al langs kom voor een beurt.  Zou me gebeuren zoiets, was die dealer acuut een klant kwijt.  Ik gun mijn onderhoudsgarage ook het een en ander....na afloop in de fooienpot, maar niet middels b.v. het vernieuwen van ruitenwissers die nog niet aan vervanging toe waren.

• Like 1