picafan Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Hallo mensen, hebben jullie ook een uitnodiging voor de testdag binnengekregen? Vorig jaar had ik het niet gedaan maar voor 8 november dit jaar heb ik mij aangemeld. Wat ik mij afvraag is of dit niet zo'n truc is om klanten aan te wijzen op een mankement ( wat misschien niet eens een mankement is) waarop de dealer geld wilt verdienen? Ok het is gratis en ook veilig voor jou als alle punten een groen vinkje krijgt maar mij lijkt het een trucje. Wie o wie heeft hier ervaring mee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Als er grote mankementen zijn worden deze vervangen onder garantie. Er wordt een rapport opgesteld en aan de hand daarvan kan je altijd bepalen of je iets laat doen. De keuze is aan jezelf of je bijvoorbeeld je versleten ruitenwisser laat zitten tot de volgende beurt. Ik had niet het gevoel dat men er bewust op uit was om geld uit je zak te kloppen. Vind het ook niet verkeerd om de technische staat van je auto te weten dat je goed de winter in gaat. Veiligheid vind belangrijk vooral als er passagiers of nog belangrijker je gezin meerijden. Het is mij prima bevallen de vorige keer. Eerlijk gezegd was het best gezellig. De koffie smaakte goed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Aangezien mijn picanto net een beurt had gehad, zei Kia, hoef ik enkel voor het kopje koffie en de powerbank(kadootje) langs te komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Aangezien mijn picanto net een beurt had gehad, zei Kia, hoef ik enkel voor het kopje koffie en de powerbank(kadootje) langs te komen.Die mail kreeg ik ook,3 dagen nadat ik me had aangemeld. Vestiging in Enschede is dicht,ga nu naar een andere locatie,kan ik meteen de 2 mankementjes melden waar ze in Enschede niets mee konden (krakende koppeling en 50 km per uur rijden zonder gasgeven in de winter). Iemand al de family card ontv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danny Rio Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Yep, ook ontvangen en aangemeld. Voor de eerste keer. Ben benieuwd. Achter ruitenwisser is versleten...dat weet ik, verder is het denk ik wel fijn om te weten wat de staat is van de auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Yep, wij gaan ook! SP3 is onlangs geweest en dat werd ook gemeld in de uitnodiging.Koffie en/of een thee is altijd prima en de Powerbank is een handige gadget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pipercub Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Ik ben het helemaal met Wimis eens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Ik ga ook enkel voor de PowerBank; pas een beurt laten doen. Alleen of ik me daarvoor moet aanmelden? Ik "kost" immers geen monteur... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Ik ga ook enkel voor de PowerBank; pas een beurt laten doen. Alleen of ik me daarvoor moet aanmelden? Ik "kost" immers geen monteur... Ik heb de uitnodiging uitgeprint waarin staat dat ik onlangs ben geweest! Dus meld ik mij ook niet aan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Ik weet niets van een uitnodiging voor de testdag........? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vengafan Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Als jet goed is heb je PM van kia gehad, daar staat de uitnodiging in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Ik kreeg hem via de persoonlijke mail Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Ik heb de uitnodiging uitgeprint waarin staat dat ik onlangs ben geweest! Dus meld ik mij ook niet aan! Dat was ook mijn idee. Maar omdat ik nu ook een "klapperende" airbag-unit heb is er toch maar even een mail naar de dealer onderweg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Die mail kreeg ik ook,3 dagen nadat ik me had aangemeld.Vestiging in Enschede is dicht,ga nu naar een andere locatie,kan ik meteen de 2 mankementjes melden waar ze in Enschede niets mee konden (krakende koppeling en 50 km per uur rijden zonder gasgeven in de winter).Iemand al de family card ontv? Die krakende koppeling is de binnendraad van je koppelingskabel, die wordt bij de Picanto schijnbaar niet ingevet bij montage. Bij mij hebben ze de binnen/buitenkabel vervangen met een halve pot Vaseline ertussen. Ik ben nu een jaar verder en heb er geen last meer van gehad, schijnt een kwaaltje te zijn wat bekent is bij de dealer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Dat was ook mijn idee. Maar omdat ik nu ook een "klapperende" airbag-unit heb is er toch maar even een mail naar de dealer onderweg. Net reactie; hoef me idd niet aan te melden, kan de PowerBank ook in de opvolgende week ophalen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Net reactie; hoef me idd niet aan te melden, kan de PowerBank ook in de opvolgende week ophalen... In mijn print staat: "Op = op" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Bij mij ook, daarom ga ik wel lekker de achtste even langs; dan heb ik ook tijd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted October 31, 2014 Share Posted October 31, 2014 Die krakende koppeling is de binnendraad van je koppelingskabel, die wordt bij de Picanto schijnbaar niet ingevet bij montage. Bij mij hebben ze de binnen/buitenkabel vervangen met een halve pot Vaseline ertussen. Ik ben nu een jaar verder en heb er geen last meer van gehad, schijnt een kwaaltje te zijn wat bekent is bij de dealer.Had ik al een keer van je gelezen en aan de dealer gemeld,had hij nog nooit van gehoord en ik moest niet te veel op dit forum lezen............. Hij doet het bij mij alleen als ik een keer wat steviger doorrij en de koppeling snel in trap,bij rustig rijden (wat ik doorgaans doe) en rustig de koppeling intrappen hoor je het niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkerbart Posted October 31, 2014 Share Posted October 31, 2014 Die krakende koppeling is de binnendraad van je koppelingskabel, die wordt bij de Picanto schijnbaar niet ingevet bij montage. Bij mij hebben ze de binnen/buitenkabel vervangen met een halve pot Vaseline ertussen. Ik ben nu een jaar verder en heb er geen last meer van gehad, schijnt een kwaaltje te zijn wat bekent is bij de dealer. iedereen weet dat je een koppelingskabel NIET mag smeren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted October 31, 2014 Share Posted October 31, 2014 iedereen weet dat je een koppelingskabel NIET mag smerenDat is wel heel stellig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plattie Posted October 31, 2014 Share Posted October 31, 2014 Inderdaad, verklaar u nader.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 ik snap zijn reactie wel in een koppelings kabel zit een kunststof laagje meestal ook om de kabel en de huls waar deze in zit om de boel lekker soepel te laten heen en weer gaan als je hier een verkeerd smeer middel in spuit of opsmeert dan gaat deze kunststof laag uitzetten met alle ellende van dien deze kan gaan klemmen kraken enz enz daarom de waarschuwing niet smeren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 Dat kan best,maar om nu te stellen dat iedereen dat weet. Zonder bevolkingsonderzoek durf ik wel te stellen dat de meeste mensen dat niet weten. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 Nee ik snap dat daarom ook beter al iemand het even een beetje uitlegt :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swift Style Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Neen, ik ga niet naar "MijnKIA testdag" ! Ik ben niet happy met mijn dealer in Boxmeer! Niets mis met de Kia Picanto die ik rijdt hoor, deze is 100%. Alleen dat ene issue met de belabberde Pioneer die me is aangesmeerd, en de onwil om het op te lossen. Ik moet het doen met de beroerde Pioneer Avic F550BT terwijl ik verwacht had de Pioneer Avic F860BT, zoals in de accessoires lijst wordt aangeboden. Kia (Picanto) Okay ! Dealer Boxmeer minder :censored: :censored: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts