Jump to content

Bennie Wouters

Leden
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutraal

About Bennie Wouters

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia Rio

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Je zou het bijna niet geloven, maar die tip van Machlo, om de blower op standje 2 te zetten (nog voor ik de auto had gestart/ het contact aan had), dat werkt! En niet eens na zoveel kilometer rijden, nee was net 10 meter de garage uit! Na een hele nacht stilstand. Frappante is nu wel dat wat ik ook probeer om dan weer niet te laten werken, geen effect heeft, blower op 1, uit, airco aan uit, gericht op vooruit of waarop dan ook, het maakt allemaal niet uit, de autostop blijft het doen. Ook na een tussenstop bij de benzinepomp, waarna ik voordat ik hem daar weer startte, de blower weer op 1 heb gezet, en hem weer op standje voorruit had staan. Echt??????
  2. Ik vind dat er maar luchtig over gedaan wordt hoor, ik koop een auto van 3,5 jaar oud, met een x aantal opties, dan mag je toch verwachten dat die opties het ook doen. Zo niet, dan is in mijn ogen Kia in gebreke, zeker gezien de 7 jaar garantie die erop zit. Ze hebben niet geleverd wat ze nog steeds pretenderen te leveren en waar je voor betaald hebt, namelijk een auto met een autostop functie.
  3. Maar vindt niemand het irritant dan dat ie dat met hele grote tekst maar blijft melden, dat dat systeem het niet doet. Ik bedoel het gaat hier niet om een bescheiden lampje, Bij elk stoplicht staat er met grote letters op mijn dashbord "Autostop Function Limited", en niets anders dan dat. Ik bedoel dat weet ik nu wel. Is er geen manier om dit dan permanent uit te schakelen? Kan die melding wel uitzetten, door het systeem uit te schakelen, alleen bij de volgende rit begint ie weer, hij onthoud die instelling niet.
  4. De vorige eigenaar heeft er voor gekozen geen onderhoudsboekje bij te houden maar dit online te doen. Maar het ligt toch denk ik iets genuanceerder. Nadat ik toegang tot de mijnKia heb gekregen, kon ik na de eerste keer inloggen de onderhoudshistorie zien, heb ook vluchtig gekeken en kon daaruit afleiden dat de auto altijd bij Kia in onderhoud is geweest. Bij de 2de inlog echter waren de gegevens weg. Nu is het zo dat de garage waar ik mijn auto heb gekocht (en die de auto van de Kia dealer heeft gekocht) op het moment van koopovereenkomst in onderhandeling was voor overname door de van Mossel groep (dit was bekend), deze overname is inmiddels een feit, heb daar ook schriftelijke bevestiging van dat Van Mossel groep alle rechten en plichten voor wat betreft garantie e.d. overneemt. Mijn garage is door van Mossel ondergebracht bij de Fiat / Alfa tak, mijn garage had ook die specialisatie. Van Mossel heeft echter ook een Kia tak, weliswaar niet in mijn omgeving, alleen is het nu niet zo dat ik daarmee toch min of meer voldoe aan het zaken doen met een Kia dealer? - De brief die ik heb ontvangen is afkomstig van de Van Mossel Groep in het algemeen, dus niet van Mossel Fiat, alfa of wat dan ook. - Voor de overname heeft mijn garage slechts 1maal een beurt uitgevoerd en dat was bij aflevering aan mij. - De garantie is 6 maanden en die is met de overname bij Van Mossel nog 4 maanden geldig. Ontkennen ze ook niet. Ik heb de casus voorgelegd bij Van Mossel, ben benieuwd.
  5. Het heeft even geduurd, maar de nieuwe accusensor is geplaatst. Helaas zonder resultaat, de autostop wil simpelweg niet werken. Inmiddels is dus de accu vervangen met een correcte AGM accu, de accusensor vervangen, alle andere mogelijke sensoren nagekeken, die lijken het allemaal te doen. Ik heb hem warm gereden met alle systemen uit, dus geen blower, geen verlichting, geen airco alles uit, het mag allemaal niet baten. Mijn garage gaat nu wederom contact opnemen met de Kia afdeling (is van Mossel, alleen ik woon in het zuiden, en van Mossel heeft alleen Kia in het noorden, dus mijn garage is weliswaar onderdeel van de Van Mossel groep alleen geen Kia als hoofdmerk). Ben dus benieuwd wat daar uit komt. maar de auto is nog geen 4 jaar oud, valt dit dan niet onder de 7 jaar Kia garantie?
  6. Ik heb onlangs een Kia Rio gekocht bij een niet-Kia Dealer. Auto bevalt prima, alleen als het om Kia gaat krijg ik het idee alsof ik een doodzonde heb begaan, persona non-grata ben verklaard, zowel ik als de auto. Het begint ermee dat mijn garage waar ik de auto heb gekocht slechte medewerking krijgt van Kia bij vragen. Vervolgens kwam ik erachter dat de mijnKia omgeving waarin ik de onderhoudshistorie zou moeten vinden, nog op naam van de vorige eigenaar stond, wel oke, Kia heeft die voor mij op mijn naam gezet netjes, historie stond erin, dus ik denk volgende week even kijken, wat blijkt heeft Kia inmiddels de gehele omgeving gereset. Maw alles foetsie en geen historie meer, daarvoor moet ik mij maar melden bij een Kia dealer krijg ik dan te horen. Wat ik in de snelheid voor de reset wel heb gezien is dat de auto netjes altijd bij Kia in onderhoud is geweest alleen nu dan toevallig niet door Kia is verhandeld richting een nieuwe eigenaar. Ik zeg niet dat ik niet naar een Kia dealer wil, alleen de garage waar ik hem heb gekocht geeft een half jaar garantie, dus voor die is afgelopen blijf ik toch in elk geval echt even daar en dan zie ik wel verder. Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee? Ik bedoel volgens mij hebben we hier in Nederland tegenwoordig wetgeving omtrent gegevens (AVG), die het Kia verbied om die gegevens achter te houden.
  7. De accu is bij mij al vervangen maar dat hielp niet, garage denkt nu na vele onderzoeken aan de accusensor, dwz dat de auto dus denkt dat de accu onvoldoende geladen is terwijl dit in werkelijkheid niet zo is. Ze gaan een nieuwe sensor bestellen en plaatsen, kijken of dat dus gaat helpen.
  8. Allemaal goed en wel, alleen de accu is nieuw en volledig geladen. Maar waar ik mij ook aan stoor is dat ie bij elk stoplicht je er nog eens aan herinnert dat het systeem niet werkt. Autostop function Limited, dat weet ik nu ook wel, en hoef ik eigenlijk niet elke keer aan herinnert te worden. Uitschakelen werkt, alleen slechts gedurende de rit, nadat je het contact uit gehad hebt begint het weer met de melding. Is daar nog iets aan te doen?
  9. Heb onlangs een 2de hands Kia gekocht bij een onafhankelijk garage. Nu wilde ik eens kijken wat Kia allemaal online te bieden heeft, zoals dus dit forum, is er ook mijnKia, ik heb geprobeerd mij daar aan te melden, alleen dat moet op kenteken, en dan krijg ik de melding dat het kenteken al is geregistreerd, dat is natuurlijk door de vorige eigenaar gedaan, alleen ik kan nergens vinden hoe ik dit zou kunnen overnemen, ik bedoel de vorige eigenaar heeft denk ik geen recht meer op registratie binnen mijn Kia op dit kenteken. Heeft iemand dit ook voorhanden gehad? en hoe is dit toen opgelost?
  10. Weet iemand of je voor een Kia Rio met een radio/nav systeem van LG een radiocode nodig hebt om hem te ontgrendelen voor het geval de stroom is weggevallen? Ik beschik daar namelijk niet over en zou dat graag willen weten voor het geval dat.
  11. Ik heb onlangs een 2de hands Kia Rio gekocht bouwjaar 2016. Het is mijn eerste Kia, en ik moet zeggen hij rijd uitstekend. 1 dingetje echter, het start-stop systeem, dat wil maar niet werken, de melding op het dashboard is start-stop function limited. Ik heb de Kia niet bij een Kia dealer gekocht maar bij een onafhankelijke garage die naar ik moet zeggen er alles aan doet het systeem aan de gang te krijgen, inclusief het gratis plaatsen van een nieuwe accu, maar het mag allemaal niet baten, de melding is en blijft function limited. Daarom heeft ie bij Kia geïnformeerd (is met de auto naar een dealer gegaan) over wat het nog kon zijn, antwoord dat weten wij ook niet, als de accu vernieuwd is dan moet het een andere omstandigheid zijn die niet voldoet, maar wij kunnen niet aangeven welke. Het systeem werkt in elk geval correct volgens Kia, want function limited wil zeggen dat de auto uit voorzorg het systeem heeft uitgeschakeld omdat de omstandigheden auto start/stop niet toelaten. Maar wat moet je nu met zo een antwoord? Kia zou toch moeten kunnen aangeven / uitlezen wat het probleem is? Heeft hier iemand enig idee? werkelijk alles wat ik al een keer voorbij heb zien komen is geprobeerd: - Accu, gordel, deur dicht, blower uit, airco uit, 50km mee gereden om hem warm te krijgen, sensor op koppeling, temperatuur was toen nog ongeveer +10. Het mag allemaal niet baten.
  12. Heb onlangs ook een Kia Rio uit 2016 gekocht, leuke auto, zit hetzelfde LG Radio / Navigatiesysteem in. Wat ik me nu echter afvroeg is, moet ik daar geen radiocode bij krijgen voor het geval dat? Nu werkt alles nog prima, alleen wat als de accu een keer vervangen moet worden. Ik heb van de verkoper geen radiocode ontvangen.
×
×
  • Create New...