Jump to content

Recommended Posts

Posted

Via de actie van de Hema heb ik voor onze Picanto 4 gratis Fulda winterbanden bij Kwikfit besteld.

Alleen waren die banden niet leverbaar in de standaard maat 165/60/14. Kwikfit adviseerde mij om voor 155/65/14 te kiezen. Want die zijn wel leverbaar als Fulda winterband. Volgens mij scheelt dit circa 5 mm meer omtrek. Dat lijkt me geen groot probleem.

Zijn er nog andere nadelen/voordelen?

Posted

In de omtrek scheelt het maar 1.1cm of te wel 0.63% dus dit valt binnen de marge.

Moet kunnen volgens mij, ze zijn alleen iets smaller.

Posted

Via de actie van de Hema heb ik voor onze Picanto 4 gratis Fulda winterbanden bij Kwikfit besteld.

Alleen waren die banden niet leverbaar in de standaard maat 165/60/14. Kwikfit adviseerde mij om voor 155/65/14 te kiezen. Want die zijn wel leverbaar als Fulda winterband. Volgens mij scheelt dit circa 5 mm meer omtrek. Dat lijkt me geen groot probleem.

HEMA??  Zullen dan wel witte banden zijn, zwart is discriminerend volgens de HEMA.

Al kreeg ik ze voor niets, dan nog ging (ga) ik niet naar de HEMA.  Eerst zwarte piet terug !

Posted

Moet me wel heel erg vergissen,maar 115/65/14 zit af fabriek op mijn auto,ook de bij de dealer gekochte winterbanden hebben deze maat.

Heb een Pica uit 2013.

Posted

Ik heb het advies van Kwikfit opgevolgd en de 155 ers besteld. Ik laat ze er pas eind november opzetten. Het is nu weer 17 C buiten. Het worden gewoon zwarte. Met de zwarte Piet discussie doe ik niet mee. En vwb de veiligheid, ik neem aan dat ze vwb de prestaties niet de beste zijn maar toch altijd beter dan zomerbanden. Mijn ervaring met winterbanden is overigens heel goed. We hebben inderdaad weinig sneeuw maar juist die enkele keer had ik er veel baat bij met een bedrijfsauto. Bv wegrijden op een besneeuwde helling enz enz enz.

in ieder geval bedankt voor de opmerkingen. (Behalve die mbt Zwarte Piet :wink:

• Like 1
Posted

Moet me wel heel erg vergissen,maar 115/65/14 zit af fabriek op mijn auto,ook de bij de dealer gekochte winterbanden hebben deze maat.

Heb een Pica uit 2013.

ik denk dat je je heel erg vergist

want ik weet zeker dat die bandenmaat er NIET onder zit

• Like 1
Posted

ik denk dat je je heel erg vergist

want ik weet zeker dat die bandenmaat er NIET onder zit

Klopt,zomerbanden hebben inderdaad 165/60/14,winterbanden 155/65/14,rijdt prima,het enige merkbare is het lawaai.

Posted

De standaard bandenmaat van een Picanto TA is breedte 175. De importeur besteld er echter maat 165 onder omdat anders de auto's niet meer vrijgesteld zouden zijn van MRB i.v.m. hogere uitstoot. 

Voor je winterbanden is 155 perfect, geeft je net even meer grip. Fulda is trouwens niks mis mee, laat je vooral niet leiden door al die 'onafhankelijke' bandentesten. 

Posted

Is de standaard breedte niet afhankelijk van de velgen?

Mijn TA is officieel MY2011 en dus geleverd met 15" velgen en 175/50/15.

Maar sinds MY2012 leveren ze de TA standaard alleen nog maar met ISG en banden van 165/60/14 ivm de uitstootgrenzen, dus op 14" velgen.

Die laatste maat heb ik ook voor mijn winterwielen...