Jump to content

Picanto 1.0 of 1.2 Businessline?

Robert76

Recommended Posts

Beste allen,

Mijn vrouw heeft haar zinnen gezet op een nieuwe Picanto, echter weten wij geen (goede) keuze te maken tussen een 1.0 of een 1.2 versie.

De auto zal voornamelijk worden gebruikt in de stad, en eens per 2/3 weken zal de snelweg worden aangedaan waarbij in totaal een kilometer of 500 zal worden afgelegd.

Is bijvoorbeeld de meerprijs voor de 1.2 versie het (motorisch) waard t.o.v. de 1.0 versie?

Bedankt!

Ja je hebt gelijk ik las het verkeerd dacht dat het per week was maar om keuze te maken in een 1 of 1.2 liter .

Het verschil is geloof ik iets van 1000 euro .

Dat is kijken naar je portomonee en het aantal jaren dat je wil blijven rijden.

De 1 liter is 3 cilinder de 1.2 een 4 cilinder.

Succes met je keuze

Beste Robert67

Ikzelf rijd sinds een maand of drie in een 3 cilinder (69 Pk).

Prima om mee te rijden, maar als ik nu moet kiezen ging ik toch voor de 1.2.

Dat rijdt dankzij het koppel wat rustiger waardoor je in de stad wat minder hoeft te schakelen.

Als ik hier op het forum het brandstof verbruik vergelijk tussen de 1.0 en 1.2 zit er weinig tot zo goed als geen verschil in.

Mijn advies zou zijn: kies voor een 1.2 4 cilinder.

Als de Picanto niet met 4 cilinder 1250 cc te koop was, had ik nooit  een Picanto gekocht.  Dit is juist een grote plus ten opzichte van de concurrentie die alleen met zo'n pruttelende koffiemolen te koop zijn.

De 1.2  rijdt gewoon als een volwassen auto  en is  ook sportief te berijden , ideaal ook voor lange vakantieritten.

Tot nu toe gaat de meerderheid van de stemmen dus uit naar de Picanto 1.2.

Maakt de keuze toch weer wat lastiger, in die zin dat mijn vrouw graag een rode Picanto zou willen hebben, en deze zelfs landelijk gezien alleen nog maar in een 1.0 uitvoering te krijgen is.

De Picanto 1.2 is volgens Kia Nederland ook nog maar in 2 kleuren verkrijgbaar (althans qua aanwezige voorraad), zwart en titanium grijs. Natuurlijk, een andere kleur is wel te bestellen, echter wordt de auto dan pas volgend jaar geleverd en wordt de prijs van de auto EUR 850,- duurder wegens het wegvallen van een subsidie-regeling van de overheid.

Mmmm, al met al staan we dus nog voor een lastige keuze....gaan voor een rode Picanto die enkel te krijgen is in een 1.0 versie of gaan voor een Picanto 1.2 in zwart of titanium grijs, beide kleuren die eigenlijk niet op het verlanglijstje stonden. Niet zeggende dat titanium grijs geen mooie kleur is!

Kleine update, want mij vrouw wilt graag een Bluetooth aansluiting in de nieuwe Picanto hebben.

Van hetgeen ik nu gezien heb op het internet hebben alleen de recente(re) Business-line (en Executive-line) edities deze optie, ik kom namelijk geen enkele Picanto tegen met een Comfort- of Pluspack die de Bluetooth opties (op het stuur) heeft (zitten).

Weet iemand wellicht of dit klopt, dat er alleen een Bluetooth mogelijkheid geleverd is op de Business- en Executive modellen?

Ik rij in een picanto businessline 1.0 2014. Rij dagelijks 60 km waarvan 20 op de snelweg. Ik vind hem goed meekomen in het verkeer. Rij eigenlijk op de snelweg altijd rond de 130 a 140 en dat gaat prima. Ik zou de volgende keer weer voor een 1.0 kiezen.

Beste robert Als ik jou was zou ik tog gaan voor de 1.2 ,daar krijg je geen spijt van anders om mogelijk wel ,onze picanto is uit 2011 daar zit ook alles op en aan met bluetooth bediening aan het stuur, mogelijk een optie gebruikte succes met je besluit.

Ik heb zelf een 1.0 driecilinder en ik vermaak me er prima mee, verbruik in de stad 1 op 15 en op de snelweg 1 op 19 a 20 (bij normaal gebruik). Ik heb ook een keer de 1.2 meegehad van de dealer toen m'n koppelingskabel vervangen moest worden en ik vind het de €1000 meerprijs niet waard. Oké je hebt wat meer vermogen onderin maar die €1000 kan je leuke opties of andere dingen van kopen/doen want de 1.0 rijd er echt niet minder om. En de inruilprijs zou ik me ook geen zorgen over maken met de hoeveelheid Picanto's die verkocht zijn, dat verschil zal nihil zijn. Ik adviseer je toch echt de 1 liter, rijd perfect en met een rooitje in je zak nog veel beter. 

• Like 2

Ik heb de 3 cilinder en bevalt prima.. In 2 jaar 55000 km gereden en nooit het gevoel gehad dat ik iets mis... Trekt super op ook met invoegen, gewoon wat meer toeren maken 100 in zijn 3 dan gelijk door naar zijn 5...

Misschien dat de 4 cilinder wat soepeler rijd in de stad.. Want 50 in zijn 5 dat gaat niet echt soepel...

2811