Robert76 Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Beste allen, Mijn vrouw heeft haar zinnen gezet op een nieuwe Picanto, echter weten wij geen (goede) keuze te maken tussen een 1.0 of een 1.2 versie. De auto zal voornamelijk worden gebruikt in de stad, en eens per 2/3 weken zal de snelweg worden aangedaan waarbij in totaal een kilometer of 500 zal worden afgelegd. Is bijvoorbeeld de meerprijs voor de 1.2 versie het (motorisch) waard t.o.v. de 1.0 versie? Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
betominice Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Dag Robert Als er toch veel kilometers mee gemaakt gaan worden is dit misschien een optie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert76 Posted October 22, 2014 Author Share Posted October 22, 2014 Voor een auto op LPG worden er toch wat te weinig kilometers gemaakt, dus het blijft een Picanto op benzine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
betominice Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Ja je hebt gelijk ik las het verkeerd dacht dat het per week was maar om keuze te maken in een 1 of 1.2 liter . Het verschil is geloof ik iets van 1000 euro . Dat is kijken naar je portomonee en het aantal jaren dat je wil blijven rijden. De 1 liter is 3 cilinder de 1.2 een 4 cilinder. Succes met je keuze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jstalknecht Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Ik rij zelf een 1.2 en die rijdt supper. In de de stad verbruikt ie wel redelijk veel, maar denk dat dit met een 3 cilinder niet heel veel beter is. Ik zal zelf altijd voor de 4 cilinder gaan, rijdt veel beter en is tot ongeveer 80 km/u vrij vlot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swift Style Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Beste Robert67 Ikzelf rijd sinds een maand of drie in een 3 cilinder (69 Pk). Prima om mee te rijden, maar als ik nu moet kiezen ging ik toch voor de 1.2. Dat rijdt dankzij het koppel wat rustiger waardoor je in de stad wat minder hoeft te schakelen. Als ik hier op het forum het brandstof verbruik vergelijk tussen de 1.0 en 1.2 zit er weinig tot zo goed als geen verschil in. Mijn advies zou zijn: kies voor een 1.2 4 cilinder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkerbart Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 de 1.2 rijd fijner en 4 cilinder mocht je ooit eens een aanhanger aanschaffen meer trekkracht en bij veel boodschappen meer koppel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonzie Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Als de Picanto niet met 4 cilinder 1250 cc te koop was, had ik nooit een Picanto gekocht. Dit is juist een grote plus ten opzichte van de concurrentie die alleen met zo'n pruttelende koffiemolen te koop zijn. De 1.2 rijdt gewoon als een volwassen auto en is ook sportief te berijden , ideaal ook voor lange vakantieritten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert76 Posted October 22, 2014 Author Share Posted October 22, 2014 Tot nu toe gaat de meerderheid van de stemmen dus uit naar de Picanto 1.2. Maakt de keuze toch weer wat lastiger, in die zin dat mijn vrouw graag een rode Picanto zou willen hebben, en deze zelfs landelijk gezien alleen nog maar in een 1.0 uitvoering te krijgen is. De Picanto 1.2 is volgens Kia Nederland ook nog maar in 2 kleuren verkrijgbaar (althans qua aanwezige voorraad), zwart en titanium grijs. Natuurlijk, een andere kleur is wel te bestellen, echter wordt de auto dan pas volgend jaar geleverd en wordt de prijs van de auto EUR 850,- duurder wegens het wegvallen van een subsidie-regeling van de overheid. Mmmm, al met al staan we dus nog voor een lastige keuze....gaan voor een rode Picanto die enkel te krijgen is in een 1.0 versie of gaan voor een Picanto 1.2 in zwart of titanium grijs, beide kleuren die eigenlijk niet op het verlanglijstje stonden. Niet zeggende dat titanium grijs geen mooie kleur is! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Ik (Brigitte) heb zelf een 1.0 gehad en dat beviel prima. Vond het best een pittig autootje. Ik reed ongeveer 12000 km per jaar (1 jaar in gereden). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert76 Posted October 22, 2014 Author Share Posted October 22, 2014 Kleine update, want mij vrouw wilt graag een Bluetooth aansluiting in de nieuwe Picanto hebben. Van hetgeen ik nu gezien heb op het internet hebben alleen de recente(re) Business-line (en Executive-line) edities deze optie, ik kom namelijk geen enkele Picanto tegen met een Comfort- of Pluspack die de Bluetooth opties (op het stuur) heeft (zitten). Weet iemand wellicht of dit klopt, dat er alleen een Bluetooth mogelijkheid geleverd is op de Business- en Executive modellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ceeldc Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Ik rij in een picanto businessline 1.0 2014. Rij dagelijks 60 km waarvan 20 op de snelweg. Ik vind hem goed meekomen in het verkeer. Rij eigenlijk op de snelweg altijd rond de 130 a 140 en dat gaat prima. Ik zou de volgende keer weer voor een 1.0 kiezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkerbart Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 De superpack uitvoering van de picanto heeft ook blue tooth anders kun je altijd nog de orginele radio laten vervangen door blue tooth navigatie en ook het stuur knoppen erbij bij aankoop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baar Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Beste robert Als ik jou was zou ik tog gaan voor de 1.2 ,daar krijg je geen spijt van anders om mogelijk wel ,onze picanto is uit 2011 daar zit ook alles op en aan met bluetooth bediening aan het stuur, mogelijk een optie gebruikte succes met je besluit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Ik heb zelf een 1.0 driecilinder en ik vermaak me er prima mee, verbruik in de stad 1 op 15 en op de snelweg 1 op 19 a 20 (bij normaal gebruik). Ik heb ook een keer de 1.2 meegehad van de dealer toen m'n koppelingskabel vervangen moest worden en ik vind het de €1000 meerprijs niet waard. Oké je hebt wat meer vermogen onderin maar die €1000 kan je leuke opties of andere dingen van kopen/doen want de 1.0 rijd er echt niet minder om. En de inruilprijs zou ik me ook geen zorgen over maken met de hoeveelheid Picanto's die verkocht zijn, dat verschil zal nihil zijn. Ik adviseer je toch echt de 1 liter, rijd perfect en met een rooitje in je zak nog veel beter. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
obeja Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Mijn advies zou zijn om goedkoopste versie te nemen + airco. Autoradio voor 100 euro kopen met blue tooth. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkerbart Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 mijn advies de 1.2 versie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia2811 Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Ik heb de 3 cilinder en bevalt prima.. In 2 jaar 55000 km gereden en nooit het gevoel gehad dat ik iets mis... Trekt super op ook met invoegen, gewoon wat meer toeren maken 100 in zijn 3 dan gelijk door naar zijn 5... Misschien dat de 4 cilinder wat soepeler rijd in de stad.. Want 50 in zijn 5 dat gaat niet echt soepel... 2811 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkerbart Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 1.2 liter 50 in zijn 5 geen probleem en geen trommelgeroffel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Als je het over de 1.2 in je RIO hebt dan is dat nogal logisch want die heeft totaal andere versnellingsverhoudingen. Ik begrijp trouwens niet waarom mensen 50 in z'n 5 willen rijden, daar is die "versnelling" niet voor bedoeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.