Robert76 Posted November 21, 2014 Share Posted November 21, 2014 Nou ja, niet qua kinderen dan, maar wel qua auto's Enige tijd geleden heb ik een topic geopend omdat wij thuis moeite hadden met het kiezen tussen een Picanto 1.0 of 1.2. Aan allen die daar een reactie hebben gegeven, bedankt, uiteindelijk is onze keuze gevallen op een (rode) Picanto 1.0 Businessline welke we nu een week in ons bezit hebben: Het autootje rijdt lekker, echter wel het volgende: - op het moment van starten van de auto draait het motortje gelijk mooi rond op 1000 toeren (stationair), om vervolgens na een seconde of 6 even kort in de toeren terug te vallen (je voelt het motortje dan ook even "schudden"), om vervolgens weer terug in de toeren te klimmen. Is dit wellicht een karaktertrekje van het 1.0 blokje? Of toch de dealer maar even naar laten kijken? - verder hoor ik bij het optrekken (soms, niet altijd) een krakend geluid. Ik heb echter nog kunnen plaatsen waar het vandaan komt. Nu kwam ik op het Picanto gedeelte van de site wel dit topic tegen: http://www.kiaclub.nl/topic/16533-kantelen-motorblok/. Tja, wellicht dat 1 + 1 = 2, maar kan dit kraken kwaad als het dus daadwerkelijk vanuit de motor komt? Alvast dank! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonzie Posted November 22, 2014 Share Posted November 22, 2014 Nou ja, niet qua kinderen dan, maar wel qua auto's Enige tijd geleden heb ik een topic geopend omdat wij thuis moeite hadden met het kiezen tussen een Picanto 1.0 of 1.2. Aan allen die daar een reactie hebben gegeven, bedankt, uiteindelijk is onze keuze gevallen op een (rode) Picanto 1.0 Businessline welke we nu een week in ons bezit hebben: Het autootje rijdt lekker, echter wel het volgende: - op het moment van starten van de auto draait het motortje gelijk mooi rond op 1000 toeren (stationair), om vervolgens na een seconde of 6 even kort in de toeren terug te vallen (je voelt het motortje dan ook even "schudden"), om vervolgens weer terug in de toeren te klimmen. Is dit wellicht een karaktertrekje van het 1.0 blokje? Of toch de dealer maar even naar laten kijken? - verder hoor ik bij het optrekken (soms, niet altijd) een krakend geluid. Ik heb echter nog kunnen plaatsen waar het vandaan komt. Nu kwam ik op het Picanto gedeelte van de site wel dit topic tegen: http://www.kiaclub.nl/topic/16533-kantelen-motorblok/. Tja, wellicht dat 1 + 1 = 2, maar kan dit kraken kwaad als het dus daadwerkelijk vanuit de motor komt? Alvast dank! Hoor dit soort problemen niet van de 1.2 bezitters. Toch een kenmerk van een drie-cilinder? Leuke auto, vind persoonlijk die beschermstrips de auto er niet mooier op maken. Liever mooi lichtmetaal. Maar ieder zijn smaak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted November 22, 2014 Share Posted November 22, 2014 Geen ervaring met de karakter trekjes................ maar "ROOD" is wel bloedsnel en mooi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted November 22, 2014 Share Posted November 22, 2014 Mooie kleur, die de Pica heel goed staat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 22, 2014 Share Posted November 22, 2014 Fleurt de weg weer van op met al die grijze/witte/zwarte gevallen Veel plezier met je auto ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted November 23, 2014 Share Posted November 23, 2014 Mooie kleur. En bij twijfel over een krakend geluid kan je altijd je dealer raadplegen toch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted November 23, 2014 Share Posted November 23, 2014 Mooie auto hoor, gefeliciteerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted November 23, 2014 Share Posted November 23, 2014 Mooie kleur voor een mooie auto. Zo'n rode zie je niet zo vaak. Dat met het toerental doet de mijne ook af en toe, maar daar ondervind je geen problemen mee zolang de motor niet echt afslaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert76 Posted November 23, 2014 Author Share Posted November 23, 2014 Nee, de motor slaat niet af, en blijft na de korte terugval in toeren mooi stationair lopen. En ik weet dat dit wellicht gek klinkt, maar na de korte terugval in toeren lijkt daarna pas het 3de cilindertje aan te slaan. Althans, het motortje lijkt dan ook iets meer "lawaai" te gaan maken. Lijkt me echter geen kwaad kunnen om de Kia dealer er volgende week even naar te laten kijken, dit gaan we dan ook zeker laten doen. En ach, het was uitstekend poetsweer (16 graden in Zuid-Limburg) vandaag, dus nog even een foto van Pica's oudere broer, lol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts