Jump to content

Gezinsuitbreiding :)

Robert76

Recommended Posts

Nou ja, niet qua kinderen dan, maar wel qua auto's ;)

Enige tijd geleden heb ik een topic geopend omdat wij thuis moeite hadden met het kiezen tussen een Picanto 1.0 of 1.2. Aan allen die daar een reactie hebben gegeven, bedankt, uiteindelijk is onze keuze gevallen op een (rode) Picanto 1.0 Businessline welke we nu een week in ons bezit hebben:

2j3mrrk.jpg

Het autootje rijdt lekker, echter wel het volgende:

- op het moment van starten van de auto draait het motortje gelijk mooi rond op 1000 toeren (stationair), om vervolgens na een seconde of 6 even kort in de toeren terug te vallen (je voelt het motortje dan ook even "schudden"), om vervolgens weer terug in de toeren te klimmen. Is dit wellicht een karaktertrekje van het 1.0 blokje? Of toch de dealer maar even naar laten kijken?

- verder hoor ik bij het optrekken (soms, niet altijd) een krakend geluid. Ik heb echter nog kunnen plaatsen waar het vandaan komt. Nu kwam ik op het Picanto gedeelte van de site wel dit topic tegen: http://www.kiaclub.nl/topic/16533-kantelen-motorblok/. Tja, wellicht dat 1 + 1 = 2, maar kan dit kraken kwaad als het dus daadwerkelijk vanuit de motor komt?

Alvast dank!

Nou ja, niet qua kinderen dan, maar wel qua auto's ;)

Enige tijd geleden heb ik een topic geopend omdat wij thuis moeite hadden met het kiezen tussen een Picanto 1.0 of 1.2. Aan allen die daar een reactie hebben gegeven, bedankt, uiteindelijk is onze keuze gevallen op een (rode) Picanto 1.0 Businessline welke we nu een week in ons bezit hebben:

2j3mrrk.jpg

Het autootje rijdt lekker, echter wel het volgende:

- op het moment van starten van de auto draait het motortje gelijk mooi rond op 1000 toeren (stationair), om vervolgens na een seconde of 6 even kort in de toeren terug te vallen (je voelt het motortje dan ook even "schudden"), om vervolgens weer terug in de toeren te klimmen. Is dit wellicht een karaktertrekje van het 1.0 blokje? Of toch de dealer maar even naar laten kijken?

- verder hoor ik bij het optrekken (soms, niet altijd) een krakend geluid. Ik heb echter nog kunnen plaatsen waar het vandaan komt. Nu kwam ik op het Picanto gedeelte van de site wel dit topic tegen: http://www.kiaclub.nl/topic/16533-kantelen-motorblok/. Tja, wellicht dat 1 + 1 = 2, maar kan dit kraken kwaad als het dus daadwerkelijk vanuit de motor komt?

Alvast dank!

Hoor dit soort problemen niet van de 1.2  bezitters. Toch een kenmerk van een drie-cilinder? Leuke auto, vind persoonlijk die beschermstrips de auto er niet mooier op maken. Liever mooi lichtmetaal. Maar ieder zijn smaak.

Nee, de motor slaat niet af, en blijft na de korte terugval in toeren mooi stationair lopen. En ik weet dat dit wellicht gek klinkt, maar na de korte terugval in toeren lijkt daarna pas het 3de cilindertje aan te slaan. Althans, het motortje lijkt dan ook iets meer "lawaai" te gaan maken.

Lijkt me echter geen kwaad kunnen om de Kia dealer er volgende week even naar te laten kijken, dit gaan we dan ook zeker laten doen.

En ach, het was uitstekend poetsweer (16 graden in Zuid-Limburg) vandaag, dus nog even een foto van Pica's oudere broer, lol :)

zyahqf.jpg