eddomania Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Hoi, 4 oktober heb ik de nieuwe Kia picanto 1.0 CVVT Businessline 2014 opgehaald paar dagen later hoor ik steeds een tik of krak bij het optrekken van de pico 7 oktober maar even naar de garage gegaan 2 monteurs laten horen wat ik hoor is bij het optrekken het kantelen van de motor yzer op yzer of iets wat langs mekaar schuift het advies was dan ook om rustig op te trekken. Ik was een beetje verbaast wat ik hoorde lijkt normaal maar is het dat ook?. Nu moet ik heel langzaam weg rijden op het geluid niet te horen. Dus dat betekend voor mij dat als ik normaal optrek ik steeds een krak of tik moet horen of ik kies ervoor om heel langzaam op te trekken. Ik heb bij de garage de monteur naast mij gezet en de koppeling steeds een paar tikjes gegeven om het te laten horen nou dat hoorde je heel goed in de pico De Pico heeft nu 400 km gereden wat moet ik doen Heeft iemand hier ervaring mee gehad of nog een goede tip? Bedankt alvast jullie reacties. Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Ik zou gewoon terug gaan naar je dealer en een gesprek aanvragen met de werkplaatschef. Vraag desnoods of jullie samen even in een andere Picanto een rondje kunnen rijden. Heeft die auto niet het geluid wat de jouwe wél maakt dan zal hij met een goede uitleg moeten komen. Laat je vooral niet wegsturen met rustig optrekken praatjes, ik trap dat ding van mij echt af al een jaar lang dwars door Den Haag heen en er zit nog geen rammeltje in. Kom je er dan nog niet uit dan zou ik gewoon naar een andere dealer gaan die je wél serieus neemt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swift Style Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Sorry, eddomania maar ik kan het even niet laten. Je hebt een nieuwe "nieuwe rio picanto" ? Nieuw merk/type? LOL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrnardo Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Nee, het gaat om mijn auto maar eddomania is mijn pa. Bij het optrekken met de Kia Picanto 2014 1.0 CVVT Businessline geeft hij een tikkent geluid. Het klinkt alsof de motor ergens tegen aantikt met het optrekken. Mijn pa is met mijn auto naar de Kia dealer gegaan en die beweren dat het komt door dat de motor kantelt. Doordat de rubbers hard zouden zijn zou die dat tikkent geluid maken maar dit lijk mij fraai. Het is goed te horen dat hij een metalen tikkent geluid maakt bij het optrekken daarna is het weg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artcev Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Loop de wiel moeren eens na Die willen ook wel eens tikken / kloppen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Ik heb geprobeerd of mijn Picanto ook zo'n geluid kan geven bij het optrekken, gas loslaten en weer gasgeven, maar niks hoor. Misschien komt het blok van eddomania toch ergens tegenaan, maar dat zou toch ergens te corrigeren moeten zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia_21 Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Ik heb het zelfde probleem gehad. De monteurs zeiden dat het de motorsteun was die ze dan ook vervangen hebben. Maar ik wat nu merk is dat het weer wat kouder word buiten. En ik hoop dat het probleem niet terug komt. Want bij mij was het ook zo. Toen de auto koud was hoorde ik het geluid (klik/tik metaal geluid) best hard, maar na mijn auto warm werd was het geluid plots weg. Dus ik ben benieuwd. Ik trok voor de duidelijkheid niet hard op. Gewoon normaal en soms iets vlotter. Kan jij je ergens in dit verhaal vinden eddo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiapr Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Ik denk dat je heel kort kunt zijn in zo'n geval. De pico heeft 400 km gereden en is dus nieuw!!!. Bij een nieuwe auto hoor je onder geen beding rammeltjes en kraakjes te horen. Ik zou simpelweg naar een andere dealer gaan en deze een second opinion laten uitvoeren. Aan de hand van deze uitkomst zou ik verdere stappen gaan ondernemen. Het gekraak geeft je toch niet het gevoel wat je bij een nieuwe ato zou moeten hebben. Heel veel suc6 met dit geval. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddomania Posted November 15, 2014 Author Share Posted November 15, 2014 Ik heb het zelfde probleem gehad. De monteurs zeiden dat het de motorsteun was die ze dan ook vervangen hebben. Maar ik wat nu merk is dat het weer wat kouder word buiten. En ik hoop dat het probleem niet terug komt. Want bij mij was het ook zo. Toen de auto koud was hoorde ik het geluid (klik/tik metaal geluid) best hard, maar na mijn auto warm werd was het geluid plots weg. Dus ik ben benieuwd. Ik trok voor de duidelijkheid niet hard op. Gewoon normaal en soms iets vlotter. Kan jij je ergens in dit verhaal vinden eddo?ik kan me helemaal vinden in dat verhaal van je bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picawhite Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Is der al geprobeerd om met twee man , dwz een in de auto en een onder de motorkap om te luisteren of het daadwerkelijk bij de motor vandaan komt en b.v niet bij de aandrijfassen etc . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan79 Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 Dit klinkt mij bekend in de oren! Ik ben al een half jaar aan het tobben met dat geluid, met overschakelen een hoorbare en voelbare "klonk" De dealer zegt er niks aan te kunnen doen, ook kia Nederland is er bij geweest en zeggen dat er niks aan de hand is! Auto is net een jaar oud. Het klinkt net of er speling is op de aandrijfassen of wat dan ook, de dealer erkend mondeling het probleem maar doen er niks meer mee. Nu de rechtsbijstand verzekering ingeschakeld en het probleem kenbaar gemaakt bij de geschillencommissie. Wordt vervolgd....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan79 Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Even een update: Afgelopen donderdag is de auto voor 2 dagen naar de dealer gegaan, er zou iemand van Kia Nederland bij komen. Dit na aanleiding van mijn klacht bij de geschillencommissie. Vrijdag hebben ze gebeld dat ze de bak uit elkaar gaan halen, en dat er waarschijnlijk een nieuwe onder komt. Dit terwijl ze eerst wisten te vertellen dat er niks aan de hand was. Ben benieuwd..................... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonzie Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 De bak kan het vermogen niet aan. ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan79 Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 Even een update: Sinds 12 maart staat de auto bij de dealer, na inschakelen van de geschillencommissie gaat de dealer samen met Kia Nederland toch kijken....13 maart gebeld, en ze vertelde dat de bak open zou worden gehaald, en waarschijnlijk zou er een nieuwe onder komen.vandaag 20 maart weer gebeld voor een update, en vertelde ze dat ze wat gevonden hadden in de bak. Namelijk een lager wat los in het huis zat. Ze moesten nog overleg hebben met Kia Nederland maar de bak zeker vervangen worden voor een nieuwe.De man liet wel voorzichtig blijken dat er meerdere eigenaren problemen mee hadden.Ben benieuwd of dit gaat helpen, en zou graag in contact komen met andere eigenaren die dit probleem hebben, wellicht dat dit wel een ontwerp/productiefout is, waarbij ze nog niet weten wat ze er mee moeten..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GerBou Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 Even een update: Sinds 12 maart staat de auto bij de dealer, na inschakelen van de geschillencommissie gaat de dealer samen met Kia Nederland toch kijken.... 13 maart gebeld, en ze vertelde dat de bak open zou worden gehaald, en waarschijnlijk zou er een nieuwe onder komen. vandaag 20 maart weer gebeld voor een update, en vertelde ze dat ze wat gevonden hadden in de bak. Namelijk een lager wat los in het huis zat. Ze moesten nog overleg hebben met Kia Nederland maar de bak zeker vervangen worden voor een nieuwe. De man liet wel voorzichtig blijken dat er meerdere eigenaren problemen mee hadden. Ben benieuwd of dit gaat helpen, en zou graag in contact komen met andere eigenaren die dit probleem hebben, wellicht dat dit wel een ontwerp/productiefout is, waarbij ze nog niet weten wat ze er mee moeten..... Hallo, ik ben sinds begin 2015 een zeer tevreden eigenaar van een Kia Picanto (extreme) maar 1,5 week geleden heeft mijn Kia de eerste kleine beurt gehad en toeval of niet sinds die week hoor en voel in een tik bij het optrekken. Als ik het heel erg rustig doe niet maar bij gewoon normaal optrekken wel (soms hoor ik de tik hard en soms wat zachter) (KM stand 10.000). Omdat ik niet wist wat het is etcetera, ben k maar eens gaan zoeken op het internet en op dit forum terecht gekomen. Ik zou graag wat meer info willen hebben over het probleem dat u heeft ondervonden en natuurlijk of en hoe het uiteindelijk is opgelost..............graag hoor ik van u. Mvg GerBou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PicoKia Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 Hallo, ik ben sinds begin 2015 een zeer tevreden eigenaar van een Kia Picanto (extreme) maar 1,5 week geleden heeft mijn Kia de eerste kleine beurt gehad en toeval of niet sinds die week hoor en voel in een tik bij het optrekken. Als ik het heel erg rustig doe niet maar bij gewoon normaal optrekken wel (soms hoor ik de tik hard en soms wat zachter) (KM stand 10.000). Omdat ik niet wist wat het is etcetera, ben k maar eens gaan zoeken op het internet en op dit forum terecht gekomen. Ik zou graag wat meer info willen hebben over het probleem dat u heeft ondervonden en natuurlijk of en hoe het uiteindelijk is opgelost..............graag hoor ik van u. Mvg GerBou zie ook topic: http://www.kiaclub.nl/topic/17408-klonkbonk-tijdens-het-overschakelen/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts