Ga naar inhoud

Erik2

Leden
  • Aantal Items

    8
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Algemeen

  • Auto
    Kia e-niro

Recente Bezoekers van dit Profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

Erik2's Prestaties

Rookie

Rookie (2/14)

  • Dedicated Bijzonder
  • One Year In
  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post

Recente Badges

0

Reputatie

  1. Erik2

    Lege 12 Volt accu

    Bedankt voor je antwoord. Die achterklep is blijkbaar wel een dingetje. Hoewel de kia Connect app wel een bericht stuurt als de portieren niet gesloten zijn. Wat dan volgens mij het geval zou moeten zijn toch?
  2. Erik2

    Lege 12 Volt accu

    Ik begrijp dat als het linker (gezien vanuit de auto, nr3 in de handleiding) groene 'laadindicatie'-lampje knippert de 12 V Hulpaccu laadfunctie actief is, dus dat de 12V geladen wordt vanuit de hoogspanningsaccu. En dat deze functie na 10 keer achter elkaar geactiveerd is, stopt (aanname defecte 12V hulp accu). Maar hoe kan ik zien of deze functie 10x geactiveerd is geweest? En wordt de functie altijd aangeschakeld als: de toest POWER (start) in de OFF stand staat en alle portieren, de motorkap en elektrische achterklep gesloten zijn? (cyclusmodus, pag 1-66 van de handleiding) (dus ik kan de functie niet zelf aan of uitzetten?) Mijn e-niro staat soms 5 dgn stil, moet ik me nu zorgen gaan maken? Stel dat de auto vind dat de 12V accu geladen moeten worden en dat gebeurd meer dan 10x. Wat dan?
  3. Af en toe verschijnen er mededelingen in het LCD display. Echter die blijven maar kort staan en ik mis ze daarom vaak. Weet iemand of het mogelijk is een overzicht van deze meldingen terug te halen? Bv met Kia Connect? Ik heb het nog niet kunnen vinden. Bedankt alvast
  4. Zoals al aangeven zijn laadverliezen normaal bij het laden van accu's. Ook bij het opladen van je oplaadbare batterijen heb je verliezen. Alleen heeft niemand die ooit gemeten zoals we nu met de EV doen. Ik vond dat voor EV's als de Kia e-niro en e VW 3D rond de 17% heel normaal is. Wat betreft bereik scoort KIA erg goed met werkelijk gereden en opgegeven bereik (verschillende testen op bv YouTube). Ik zou het alleen wel heel netjes vinden als dealers hier helder over zijn. Het maakt immers gewoon deel uit van het verbruik van een auto (EV in dit geval). Toen ik mijn KIA dealer vroeg naar laadverliezen leek hij niet te begrijpen wat ik bedoelde en vroeg hij mij om uitleg. Na mijn uitleg heb ik niets meer van hem gehoord, jammer. Overigens, realiseer je ook dat je accu ook bij stilstand langzaam capaciteit verliest, oa omdat er op de achtergrond altijd elektrische systemen werken en natuurlijk om een accu altijd langzaam lading verliest. Doet een brandstofauto in die zin ook niet. Als je de auto een maand laat staan met 30liter, zit er na een een maand ook nog 30ltr is. De accu echter zal capaciteit verloren hebben die je met rijden (laden van de accu kost ook brandstof) weer laad en extra brandstof vraagt (hoeveel weet ik niet, maar het is wel een feit). Dus nee, het is geen misleiding, maar duidelijkheid zou wel mooi zijn. (overigens houden data bases als EV-Database wel bij hen opgegeven verbruik (deels) rekening met laadverliezen) Nog wat over verbruikt: actieradius berekend obv de nieuwe WLTP geeft voor EV een veel te gunstig beeld! Nog meer dan voor brandstofauto's. Wie is zich hiervan bewust.
  5. Bedankt, helaas werkt dit niet zo blijkbaar bij de DynamicLine+. De garage kwam hier ook zo mee, maar die lijken ook niet te weten dat dit blijkbaar bij de Dynamicline+ niet beschikbaar is. Jammer, maar geen ramp hoor.
  6. Erik2

    Bandspanning

    Bedankt, gevonden onder het derde keuze menu, Bestuurdershulp
  7. Erik2

    Bandspanning

    In mijn nieuwe Kia e-niro kan ik de bandenspanning niet aflezen. Ook komt er zoals in de handleiding staat aangegeven geen korte melding van de bandenspanning in beeld. In het menu kan ik behalve instellen van de eenheid voor de bandspanning, niets vinden. Wie weet hier meer van?
  8. Bij mijn nieuwe Kia e-Niro Dynamicline+ model kantelen de buitenspiegels niet als ik de versnelling in R zet. Ook niet als ik vooraf of achter de verstelling van de buitenspiegels uit neutraal zet in L of R. Dit zou volgens de garage wel zo moeten werken. Maar helaas. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Overigens kan ik in de gebruiksaanwijzingen niets vinden over deze optie.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...