Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben sinds juni 2014 bezig met een probleem aan mijn auto.

December 2013 heb ik een nieuwe Kia Picanto 1.0 comfort gekocht.

Als ik overschakel dan hoor je een "klonk" (meestal 2x) en voel je net of dat er speling op de aandrijfassen zit.

Auto is voor dit probleem bij de dealer geweest, monteur zei toen ook dat er al meer waren met dit probleem en dat ze hierbij ook al een versnellingsbak en koppeling vervangen hadden, helaas zonder resultaat.

Afspraak ingepland, waarbij er een monteur van Kia Nederland aanwezig zou zijn.

Auto opgehaald, en er werd verteld dat het probleem minder was, maar niet weg.

Ze deden er verder niks mee, en verschuilde zich naar mijn idee achter het fijt dat ze niks mochten van de importeur.

Natuurlijk niet mee eens, en heb mijn rechtsbijstand hierop ingeschakeld. Deze heeft in eerste instantie een fax gestuurd en de dealer in gebreke gesteld, waarop de dealer reageerde en zei dat er niks aan de hand zou zijn......

Hierop de geschillencommissie ingeschakeld, wat niet geheel soepel liep.

Geschillencommissie heeft het in behandeling genomen en de dealer gecontacteerd.

Hierop heeft de dealer toch weer met ons contact op genomen, en gaven aan overleg met Kia Nederland te hebben gehad, en de auto toch nog een keer wilde diagnostiseren. Uiteraard heb ik dit geaccepteerd en is de auto nu ruim een week bij de dealer.

Deze heeft de versnellingsbak uit elkaar gehaald en een probleem gevonden, er zou in ieder geval 1 lager los in de behuizing hebben gezeten en dus ook rond zijn gaan draaien. Maandag hebben ze weer overleg met Kia Nederland, om akkoord te krijgen voor een nieuwe versnellingsbak.

Nu weet ik dat er meer mensen problemen met het overschakelen hebben, en zou daar ook graag mee in contact komen.

• Like 1
Gast rodirida
Geplaatst

Raar en niet te hopen dat dit een structureel verhaal gaat worden..

Heb Autoweek eens gevraagd of zij hier misschien wat vanaf weten..

Ben benieuwd.

Herinner me ook nog dat korte bout/schroef verhaal bij de Kia Picanto 1.1 LX bj 2004-2005.

Geplaatst

Ik heb sinds september 2014 een 1.2 en heb het exact hetzelfde probleem! Ik wilde binnenkort naar de dealer gaan om dit te laten oplossen, maar wacht nu even af wat uw terugkoppeling wordt.

Ik ben sinds juni 2014 bezig met een probleem aan mijn auto.

December 2013 heb ik een nieuwe Kia Picanto 1.0 comfort gekocht.

Als ik overschakel dan hoor je een "klonk" (meestal 2x) en voel je net of dat er speling op de aandrijfassen zit.

Auto is voor dit probleem bij de dealer geweest, monteur zei toen ook dat er al meer waren met dit probleem en dat ze hierbij ook al een versnellingsbak en koppeling vervangen hadden, helaas zonder resultaat.

Afspraak ingepland, waarbij er een monteur van Kia Nederland aanwezig zou zijn.

Auto opgehaald, en er werd verteld dat het probleem minder was, maar niet weg.

Ze deden er verder niks mee, en verschuilde zich naar mijn idee achter het fijt dat ze niks mochten van de importeur.

Natuurlijk niet mee eens, en heb mijn rechtsbijstand hierop ingeschakeld. Deze heeft in eerste instantie een fax gestuurd en de dealer in gebreke gesteld, waarop de dealer reageerde en zei dat er niks aan de hand zou zijn......

Hierop de geschillencommissie ingeschakeld, wat niet geheel soepel liep.

Geschillencommissie heeft het in behandeling genomen en de dealer gecontacteerd.

Hierop heeft de dealer toch weer met ons contact op genomen, en gaven aan overleg met Kia Nederland te hebben gehad, en de auto toch nog een keer wilde diagnostiseren. Uiteraard heb ik dit geaccepteerd en is de auto nu ruim een week bij de dealer.

Deze heeft de versnellingsbak uit elkaar gehaald en een probleem gevonden, er zou in ieder geval 1 lager los in de behuizing hebben gezeten en dus ook rond zijn gaan draaien. Maandag hebben ze weer overleg met Kia Nederland, om akkoord te krijgen voor een nieuwe versnellingsbak.

Nu weet ik dat er meer mensen problemen met het overschakelen hebben, en zou daar ook graag mee in contact komen.

Ik heb sinds september 2014 een 1.2 en heb het exact hetzelfde probleem! Ik wilde binnenkort naar de dealer gaan om dit te laten oplossen, maar wacht nu even uw terugkoppeling af.
Geplaatst

Ik heb sinds september 2014 een 1.2 en heb het exact hetzelfde probleem! Ik wilde binnenkort naar de dealer gaan om dit te laten oplossen, maar wacht nu even af wat uw terugkoppeling wordt.

Mvg,

Laurens .

@Laurens,

Haal even je telefoonnummer weg. Dit is een openbaar forum en kan dus door iedereen gelezen worden.

Het noemen van adressen en telefoon nummers kan vervelende gevolgen hebben.

Belangstellenden op deze site zullen per PM contact opnemen.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Toch maar even hier aangemeld. Heb hetzelfde met de 1.0 comfortpack uit 2013.

Het doet zich bij mij voor bij schakelen van 1->2 en 2->3.

Heel af en toe ook bij 3->4

Geplaatst

@Laurens,

Haal even je telefoonnummer weg. Dit is een openbaar forum en kan dus door iedereen gelezen worden.

Het noemen van adressen en telefoon nummers kan vervelende gevolgen hebben.

Belangstellenden op deze site zullen per PM contact opnemen.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Heel vervelend zo'n geluid. Maar ik kan niet horen wat het is. Bij mijn 1.2 maakte hij na 600 km (nieuw gekocht) ook een raar geluid.

Bleek de koppeling te zijn. Gehele koppeling is vervangen, onder garantie. Ik wist dat ik beroerd schakelde, maar zó beroerd.......

Veel sterkte gewenst met het oplossen van deze klacht!

Geplaatst

Update:

De auto staat nu bijna zo'n 4 weken bij de dealer.

Ze hebben 1,5 week geleden een versnellingsbak besteld, maar de bak was niet in Europa op vooraad.....

Koppeling is ook al eens vervangen maar heeft geen/weinig effect gehad.

Geplaatst

Toch ook maar even hier aangemeld.

Probleem komt me zeer bekend voor (Picanto 1.0 van januari 2015).

Het geklonk doet zich voor bij wegrijden, overschakelen en gasgeven.

Het is het duidelijkst hoorbaar bij zo langzaam mogelijk (stationair) rijden in de 1e versnelling en dan een dot gas geven.   

De dealer (h)erkent het bijgeluid, heeft er melding van gemaakt bij Kia en wil het daar vooralsnog graag bij laten...... totdat er zich voldoende klagers gaan melden met dit probleem.

Geplaatst

Weer een update:

Gister heeft de dealer gebeld met de mededeling dat de bak nu is vervangen, alleen zeggen niet tevreden te zijn over het resultaat en willen ze rond de tafel.

Dus morgen een gesprek, ben benieuwd wat de oplossing wordt....

Geplaatst

@wiekia,

Ik zou het er niet bij laten, product voldoet gewoon niet aan de verwachtingen. Het probleem hoort gewoon niet, en vind het wel erg makkelijk om te zeggen dat ze het er vooralsnog bij laten. Ik weet niet of u een rechtsbijstand heeft, en anders voorleggen aan de geschillencommissie.

Geplaatst

Weer een update:

Afgelopen donderdag gebeld door de dealer, ze hebben met een splinternieuwe Picanto proefgereden ( de monteur) en geconstateerd dat deze echt goed was.

Vervolgens hebben ze gezegd de versnellingsbak van de nieuwe over te gaan bouwen in mijn Picanto.

Afgelopen vrijdag hebben ze gebeld dat hij klaar was, ze hebben de versnellingsbak vervangen, de aandrijfassen en de motorsteunen. Ze hebben er proef mee gereden en hij blijkt nu echt goed te zijn...

Ben benieuwd, maandag ga ik de auto halen.

Voor degene die het zelfde probleem hebben: Wat is er allemaal al bij jullie auto's gedaan om het probleem te verhelpen?

• Like 1
Geplaatst

Voor degene die het zelfde probleem hebben: Wat is er allemaal al bij jullie auto's gedaan om het probleem te verhelpen?

Tot nu toe is bij onze Picanto alleen "gehoord en gezien", nog geen concrete acties uitgevoerd.

Geplaatst

We hebben de auto weer terug hij rijd nu zoals het hoort, hopen dat het zo blijft. Toch wel blij onze eigen auto eindelijk weer terug te hebben.

Kijk, dat is goed nieuws Johan, gefeliciteerd.

Geplaatst

maar wat was nou HET probleem dan ,niet de bak dus,maar de assen of motorsteun ,dat is er nu niet uitgekomen toch , dat zal de dealer ook ni weten , ze hebben alles met de aandrijving vervangen maar niet specifiek een probleem gevonden dus.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Mooi dat het probleem is opgelost.

Vind het grootst dat de dealer het zo heeft aangepakt.

Geplaatst

Mooi dat het ook bij jou op gelost is.

Heb hier ook last van gehad en sinds gister een nieuwe versnellingsbak. 3 weken geleden ging ik voor de 45000km beurt en aan gegeven dat het schakelen van 1 naar 2 niet lekker ging. De beurt ging eerst niet door van wegen de enorme stroomstoring in het land. Afgelopen vrijdag kon ik weer terecht. Einde van die dag werd ik gebeld dat de 5 de versnelling en de aandrijflijn daar naar toe ook niet goed meer waren. Er zat ook heel veel gruis in de bak. Toen hebben ze besloten om er gelijk een nieuwe versnellingsbak in te gooien. Nu rijd hij weer zoals het hoort. Super geholpen door de dealer.

Geplaatst

maar wat was nou HET probleem dan ,niet de bak dus,maar de assen of motorsteun ,dat is er nu niet uitgekomen toch , dat zal de dealer ook ni weten , ze hebben alles met de aandrijving vervangen maar niet specifiek een probleem gevonden dus.

Nou er waren inderdaad problemen in de bak geconstateerd, er was namelijk in ieder geval één lager wat los in de behuizing zat/was uitgeslagen.

Waarom ze de assen en motorsteun hebben vervangen is mij niet bekend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...