Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onze Picanto heeft een zwarte lak, hoe kom ik er achter of het harde of zachte lak is.

Het is gewoon de standaard lak. Zoals deze geleverd wordt bij aflevering, dus er is destijds geen andere lak gekozen.

Gaat om het kleien van de lak en daar is nogal verschil in.

Posted

Ik ben onlangs bij Maguirs poets middelen geweest in Bilthoven je hebt gewone lak en Metallic lak.

Die mensen hebben uitgelegd dat elke normale lak van een auto dat is de kleur lak zwart groen wat ever en 1 of 2 blanke lak lagen.

Maar kleien kun je altijd maar wel als de lak vuil is dus als je gewassen hebt en je gaat er overheen met je handen en het voelt nog stroef aan kun je kleien.

Dus in spuiten met Quik Clay Detailing  en de kle uit elkaar halen dus een plat plakje maken op je hand en dan vrijven op je lak met konstand inspuit dus van links naar rechts boven naar beneden en ook schuin dat je alles pakt.

1. Wassen

Verwijder losse oppervlaktevervuiling met onze shampoos, conditioners en wasaccessoires.

2. Reinigen

Kleine defecten worden verwijderd en de lak wordt voorbereid voor verdere behandeling. De basis voor een perfecte finish.

3. Polishing (niet waxen) Dit is DE stap ter herstel van de diepe levendige kleur met krasloze glans. De Meguiar's polish heeft geen schurende werking en voedt puur de lak.

4. Beschermen
Geeft uw auto een langdurige beschreming met 1 van onze waxen en zorg ervoor dat bovenstaande stappen optimaal tot hun recht komen.

5. Onderhouden
Verwijder de dagelijkse opbouw van oppervlaktevervuiling (bijv. neerslag, diesel, waterdruppels, boomsappen, vogelpoep) meteen bij ontdekking ervan voordat ze de kans krijgt zich in uw verf vast te hechten. De Meguiar’s Quik Detailers verwijderen jonge vervuiling direct zonder uw verf te krassen. Neem het mee in uw auto voor direct gebruik. (Onderhoud is de belangrijkste stap geworden voor het behoud van een continu mooi uitziende auto).

Posted

hoi poets fanatic maar je moet wel uit kijken met marring (minuscule kleine krasjes )die je lak op te duur matter maken 

ik polijst en detaileer al een jaar of 5 autos voor hobby en er is heel veel verschil in lak vooral de donkere kleuren krassen makkelijk en je ziet hier alles op zelfs met het drogen met een droog doek krast het al

wat heel belangrijk is met kleien van een auto lak is dat deze echt schoon moet zijn goed gewassen .

Als ik een auto klei doe ik dit als ik de auto voor de 2 de x was (achter elkaar bedoel ik ) dan weet je zeker dat je lak schoon is en dat je de klei niet droog laat lopen .

En neem geen megs is voor het gene wat het doet (standtijd )veelste duur kijk eens naar collonite of poorboys super goede wax voor het geld 

viel poets plezier 

Posted

Onze Picanto heeft een zwarte lak, hoe kom ik er achter of het harde of zachte lak is.

Het is gewoon de standaard lak. Zoals deze geleverd wordt bij aflevering, dus er is destijds geen andere lak gekozen.

Gaat om het kleien van de lak en daar is nogal verschil in.

Rare vraag misschien , maar wat is "kleien" van de lak ?  Nooit van gehoord.  Is dat in de was zetten? Het enige wat ik doe is eens per maand de auto met de tuinslang met borstel afspoelen/ wassen  en niet afdrogen.  Dit doe ik al jaren zo, met alle auto's die ik heb gehad en de lak ziet er altijd mooi uit. Volgens mij is al dat poetsen alleen maar slecht voor de lak. Die slijt alleen maar. Je poetst er zo doorheen. Al die poetsmiddelen zijn voor mensen met veel vrije tijd en is goed voor de handel.

Posted

Is er nog verschil in hardte tussen metallic en de 'gewone' lak (de witte en de lichter-blauwe zijn niet-metalllic).

Ik vind dat het met die van mij best meevalt; wel iets van steenslag op de kunststof voorbumper, maar dat stip ik dan bij met een lakstift. Maar na 116000 km mag je ook wel wat steenslag verwachten.

Posted

De lakken op water basis zijn allemaal erg slecht. De autolak van vroeger was veel kras bestendiger en je had veel minder las van steenslag. Ik zou graag die oude lak weer terug zien op auto's!