Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds 2 weken ben ik de eigenaar en gebruiker van een Kia Rio, bouwjaar 2006. Ik merkte met het rijden dat de benzinemeter zienderogen zakte. Ik schrok ervan en vreesde voor een verbruik van 1:9 of iets in die richting. Dagteller 335 km, en bij het tanken bleek de tank na 23 liter al vol. Dat was een verbruik van 1: 14.5 . Keurig. Conclusie: De tankinhoud is bij lange na geen 45 liter, wat ik hier en daar lees als tankinhoud. Zijn er 30 liter tanks in gebruik? Dat is de enige verklaring die ik nu kan vinden. Zijn er andere verklaringen?

Geplaatst

De tankinhoud is gewoon 45 liter, als de tank leeg is met moet je minimaal 45 liter kunnen tanken. Wellicht een liter of 2-3 meer als je tot de rand aftankt.

Ik zou eens laten checken of aan de binnenkant van de tank nog alles op de juiste plaats zit en of de vlotter nog correct werkt.

Gaat het lampje van tank bij bijna leeg of reserve wel branden?

Geplaatst

De tankinhoud is gewoon 45 liter, als de tank leeg is met moet je minimaal 45 liter kunnen tanken. Wellicht een liter of 2-3 meer als je tot de rand aftankt.

Ik zou eens laten checken of aan de binnenkant van de tank nog alles op de juiste plaats zit en of de vlotter nog correct werkt.

Gaat het lampje van tank bijna leeg of reserve wel branden?

Ik zou de proef op de som nemen en doorrijden tot de tank echt helemaal leeg is, wel een jerrycan met benzine in de auto zetten, scheelt een eindje naar de pomp lopen.

Rijden tot de tank helemaal leeg is is een slecht idee en wordt alom afgeraden,je zuigt zo de troep en bezinksel naar het inspuitsysteem wat verre van gezond is.

Niks mis met tips geven maar tips die kunnen leiden tot meer problemen kan je beter achterwege laten.

Geplaatst

Rijden tot de tank helemaal leeg is is een slecht idee en wordt alom afgeraden,je zuigt zo de troep en bezinksel naar het inspuitsysteem wat verre van gezond is.

Niks mis met tips geven maar tips die kunnen leiden tot meer problemen kan je beter achterwege laten.

@ ludoke, Ik heb dat stukje tekst weggehaald.

BTW, heb al twee keer de tank van m'n GT leeggereden, brandstofmeter en boordcomputer geen correcte weergave hebben, maar geen problemen ondervonden.

Geplaatst

Interessant. ik zal dat laten controleren, Bedankt Raymond. Ik heb het nog niet zover laten komen dat de reserve hoeveelheid brandstof is bereikt, dus of dat lampje correct functioneert, weet ik (nog) niet.

Geplaatst

@ ludoke, Ik heb dat stukje tekst weggehaald.

BTW, heb al twee keer de tank van m'n GT leeggereden, brandstofmeter en boordcomputer geen correcte weergave hebben, maar geen problemen ondervonden.

doe dit alleen niet vaker. het gaat niet zozeer om de ''troep'' die in de tank zou zitten.

Het probleem zit meer in het kunnen verbranden van de brandstofpomp. en die is vaak bij nieuwe auto's moeilijk te vervangen wil je niet de complete tank er onder vandaan halen.

daarbij smeert je benzine/diesel je brandstofpomp.

gevaar van leegrijden en stranden om vervolgens de wagen opnieuw te willen starten dat je brandstofpomp droog loopt. en defect kan raken.

aan de topicstarter. probeer eens je tank verder leeg te rijden. niet kurkdroog maar zodat er meer per tankbeurt in gaat tot je op een veilige marge zit.

zo kun je achterhalen tot hoever je met een tank kunt rijden in gunstige gevallen.

Geplaatst

Zijn  over dit soort zaken al eerder topics geweest. Hoe vol was je tank toen je getankt had. Als ik tank en de pomp slaat

af dan kan ik doorgaans, en er zijn meerdere mensen op het forum, dan kan ik meestal heel voorzichtig nog wel 5 liter erbij krijgen.

Moet er wel bij zeggen dat het niet verstandig is om vol te doen tot de benzine in de hals blijft staan, kan in principe gevaarlijk zijn.

groet oude

Geplaatst

mijn rio toen de tijd uit 2005 had dat probleem ook de ene keer was de ank na 200 km leeg en ging er maar 20 liever in maar dan 2 weken later had ik na 600 km nog steeds een kwart tank 

ik wacht dus altijd tot het lampje ging branden en tankte dan pas

lampje ging om de een of andere reden altijd op de juiste tank inhoud branden 

heb toen wel eens een defecte brandstof pomp gehad en deze vervangen voor een complete nieuwe unit maar heeft altijd die nukken gehad ??

oja en benzene of diesel smeert dus absoluut je brandstof pomp niet benzine heeft nul smeerende eigenschappen 

maar is meer voor de koeling van de pomp niet meer en niet minder 

tank flotter is er zelf heel simpel uit te halen 

even de achter bank zitting wel dan die je van zelf een afgedekt gat die klep haal je met een paar schroefje weg en onder dat deksel zit de unit die vaak met een enorme grote plastic moer in de tank word gehouden 

0004.JPG

Geplaatst

mijn rio toen de tijd uit 2005 had dat probleem ook de ene keer was de ank na 200 km leeg en ging er maar 20 liever in maar dan 2 weken later had ik na 600 km nog steeds een kwart tank 

ik wacht dus altijd tot het lampje ging branden en tankte dan pas

lampje ging om de een of andere reden altijd op de juiste tank inhoud branden 

heb toen wel eens een defecte brandstof pomp gehad en deze vervangen voor een complete nieuwe unit maar heeft altijd die nukken gehad ??

oja en benzene of diesel smeert dus absoluut je brandstof pomp niet benzine heeft nul smeerende eigenschappen 

maar is meer voor de koeling van de pomp niet meer en niet minder 

tank flotter is er zelf heel simpel uit te halen 

even de achter bank zitting wel dan die je van zelf een afgedekt gat die klep haal je met een paar schroefje weg en onder dat deksel zit de unit die vaak met een enorme grote plastic moer in de tank word gehouden 

0004.JPG

Ja, dan is er toch simpelweg iets grondig stuk? 200 km op een tank of 600 km, medunkt.. Brandstofmeter vervangen?

Geplaatst

Nee zit dan eerder aan het tank elementen denken die Mischien wel is versleten en daarom slecht aangeeft maar daar kom je alleen maar achter door hem er uit te halen en af te testen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

De plaatselijk Kia dealer bevestigt deze problemen met de Rio van dit en omstreeks dit bouwjaar. Kan niet verholpen worden, zeiden ze me. Enfin, ik wacht wel tot het reservelampje gaat branden, dan zou er nog voor circa 50 km benzine in zitten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...