Jump to content
  • Sign Up

BasSeip30

Leden
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

BasSeip30 last won the day on September 1 2016

BasSeip30 had the most liked content!

Community Reputation

3 Neutraal

About BasSeip30

  • Rank
    Newbie
  1. Ik wil je niet bang maken, maar als je weet hoe er met de auto's worden omgegaan naar en van de boot dan schrik je je wezenloos. Alles, maar dan ook alles is minimaal afgevuld. brandstof hooguit 5 tot 10 liter, Motorolie, koel/ruitenwisser vloeistof minimaal, soms een kale fabrieksradio. soms ook enkel een radio voorbereiding waar in een apart loods de wagens worden afgevuld, en zijn extra's krijgt. zoals wieldoppen, of LM-Velgen. ook een apart stukje waar de life-hamers en stickers worden geplakt. ook de ECO embleem kom achteraf er pas op. Dit is allemaal lopende band werk en ja dit word zo spotgoedkoop gedaan door uitzendkrachten. de procedure van en naar de boot gaat alles op tijd. met een busje word je opgehaald als de wagen geparkeerd is op het scheepsdek. hun hebben een lijst met de wagens waar ze geparkeerd staan. parkeervak C, rij 25 om als voorbeeld te noemen. sleutel ligt altijd in de wagen, en soms gebeurd het dat een nieuwe auto niet wilt starten. door lange staan bijvoorbeeld. een nieuwe auto is een massaproduct. wil je een auto die ''speciaal'' voor jou is gemaakt dan ben je bij elke ''low budget'' merk en premium merken op het verkeerde adres. wil je weten hoe en waar je auto is gemaakt, koop een rolls royce.... niet zeuren als er 10 of 50 kilometer op de klok staat. er zijn zelfs modellen die 100+ op hebben staan. wagens die defect hadden terug de fabriek in om het te verhelpen. De auto word geheel klaargemaakt voor je, enige wat je hoeft te doen is zelf verzekeren, wegenbelasting indien van toepassing betalen en het bedrag dat je hebt afgesproken betalen.
  2. doe dit alleen niet vaker. het gaat niet zozeer om de ''troep'' die in de tank zou zitten. Het probleem zit meer in het kunnen verbranden van de brandstofpomp. en die is vaak bij nieuwe auto's moeilijk te vervangen wil je niet de complete tank er onder vandaan halen. daarbij smeert je benzine/diesel je brandstofpomp. gevaar van leegrijden en stranden om vervolgens de wagen opnieuw te willen starten dat je brandstofpomp droog loopt. en defect kan raken. aan de topicstarter. probeer eens je tank verder leeg te rijden. niet kurkdroog maar zodat er meer per tankbeurt in gaat tot je op een veilige marge zit. zo kun je achterhalen tot hoever je met een tank kunt rijden in gunstige gevallen.
  3. Heb je de Radio-Code voor als je zonder accuspanning zou komen te staan? zo ja, haal de accu los, en houd de accuklemmen tegen elkaar. (lichtschakelaar op aan, als klaar deze weer uit te zetten). Op deze manier haal je de restspanning uit het ''systeem''. en houd de accu los en ga een uurtje koffie drinken, biertje pakken, spelletje spelen.... geef de wagen genoeg tijd om de ECU te kunnen resetten op waardes voor aanschaf. rijd eerst 25KM op benzine, schakel daarna over op LPG. Zo leert de computer ook met versmeerde sensoren etc de optimale waardes voor een juiste verbranding. Dit lost het probleem zelf niet op, daarvoor komt reiniging en als nodig vervangen van onderdelen te pas.
  4. Begonnen met een 1989 Ford Escort MK4 met 1.4i 8V handgeschakeld. 2: Volkswagen golf II 1.6 carburateur (handgeschakeld) 3: Toyota Celica 1.6 Carburateur (handgeschakeld) 4: Ford Mondeo 1.6i 16V (Handgeschakeld) 5: Ford Scorpio 2.9i 24V Ghia met Cosworth motor (Automaat) 6: Volvo 740 Estate 2.3Carburateur 8V (handgeschakeld) 7: Volvo 740 Sedan 2.3i 8V Injectie (Handgeschakeld) 8: Ford Thunderbird 4.6 V8 (Automaat) 9: Ford Thunderbird 7.5 V8 (3spd Automaat) 10: Chrysler LeBaron GTC Coupé 3.0 V6 Turbo (Handgeschakeld) 11: Jeep Cherokee 4.0 Inline-Six (Automaat) 4x4 12: Mercury Grand Marquis 4.6 V8 Police Interceptor P71 (Automaat) 13: Ford Explorer 4.0 V6 (Automaat) 4x4 hopelijk voorlopig als laatste de Kia Sportage 2.0 handbak met toeschakelbaar 4x4 uit 2002.
  5. Ik zou als persoonlijk advies dus NIET de automaat spoelen. Sentiment dat zich heeft aangekoekt na loop der jaren bij rubbers en pakkingen kunnen gaan lekken. met inwendig of uitwendig lekkage tot gevolg. Daarbij komt er een te hoog druk op leidingen en interne kanalen te staan dat deze verstopt kunnen raken. Drukverlies (automaat werkt met vacuum en oliedruk) tot gevolg. slecht schakelen en slippen van automaat tot gevolg dat weer hele andere dingen tot extreme slijtage of uitval kan leiden. Beste is gewoon om (mocht je het zelf willen doen) de auto op een brug zetten en de automaat zelf openen. Nieuwe Automaat filter en pakking gelijk bestellen, net als je ATF vloeistof. (vrij duur). Als je automaat een aftapplug heeft deze openen en opvangen. Heb je deze niet de automaat openen en zachtjes langs de randen de oude ATF olie af laten lopen. (doek voor opvangen van lekken zeer aangeraden). Eenmaal los kun je de automaat filter die er in zit zo eruit trekken. (vergeet niet de O-Ring die vaak blijft steken te verwijderen) Mocht je het hoeveelheid hebben opgevangen zonder te morsen deze even laten staan zodat het kan zakken, en dan de hoeveelheid meten die er uit gegaan is. dit kun je dan erbij aanvullen met nieuw ATF gezien je nooit alle ATF uit je bak krijgt zonder deze geheel te demonteren of het brein er onder vandaan te halen. van de Brein moet je afblijven zonder technische kennis en kunnen. deze is duur en niet los te bestellen. ook zitten hierin accumulatoren die voor druk zorgen. 1~2, 2~3 en overdrive of 3~4 accumulator genoemd. De oliepan die je los gehaald hebt goed schoonmaken van gruis en magneet niet vergeten. goed vetvrij maken in lauw warm water en al het metalen deeltjes verwijderen. de Oliepan daarna met momentsleutel bevestigen. Gebruik voor het verversen van de olie altijd het juiste ATF!!! geen ATF wat erop lijkt en wijk hier ook niet vanaf. Interne schade is duur en voor een ouder auto vaak economisch total loss. Foto's van het verversen en vervangen accumulatoren van mijn vorige auto. Hier kun je het gruis als een dun laagje zien zitten en magneet die vol zit. wat lijkt op olie is mengsel van ATF en heel veel gruis. Foto's van het demonteren van het brein is nu niet van toepassing, vergeet alleen niet dat spoelen de vele dunne oliekanalen verstopt kan doen raken. let ook op dat het controleren van ATF peilstok met een warme bak dient te gebeuren. 10 a 15 minuten rijden (ligt ook aan wat de omgeving is en hoe snel de bak opwarmt), en ga een paar keer door alle versnellingen. dan met draaiende motor in neutraal dipstik controleren. let op geur en kleur (niet smaak), na het bekijken of deze op niveau is nog kijken of er abnormaal veel gruis aan vast kleeft. Dit is vaak een indicatie zeker na zware lasten trekken of snelwegtijger spelen dat de "banden" die intern zit versleten kunnen zijn. Voorkom in elk geval extreem zware lasten te trekken, mocht dit wel gebeuren kijk of dit met overdrive aan of uit kan/mag/moet. succes
  6. Hallo allemaal, Mijn naam is Sebastiaan Seip, inmiddels 30 jaar en komende uit Spijkenisse. Na veel aandringen van mijn familie, vrienden, collega's, zelfs werkgevers dat ik ''kleiner'', en of meer een auto zou rijden dat gepast is voor het Europese markt. Aangezien mijn vorige auto nodig aan vervanging toe was deze keer eens hun raad gevolgd, en mijn aller eerste Koreaan gekocht. Zelf had ik aardig last van het vinden van voor mijn auto's geschikte parkeerplekken. Bijvoorbeeld de Mercury met 5,62 meter lengte en 2.10 breed (ex spiegels) was het ultieme ergernis als het ging om vinden van een parkeervak waar deze ook daadwerkelijk in zou passen. Reken maar dat je die niet kunt vinden. Dat ze duur rijden, deels mee eens. De Mercury haalde met gemak 1:12 en beter op de lange afstanden (V8) De Explorer daartegen, ja die was duur. Zelfs amerikanen vonden 18 tot 23 liter op de 100 veel te veel. Nu dus eens een ''eerlijke'' auto, met betrouwbaar techniek (Mazda), en onderdelen die niet speciaal uit Amerika moeten komen als ze nodig zijn. Full-Size betekend vaak ook Full-Price. In eerste instantie ging mijn zoektocht naar Subaru, Hyundai, Mazda, zelfs Nissan en Toyota. maar geen van allen hadden een leuke wagon type auto met 4x4 en lichte chassis. Waar de meeste wel 4x4 hadden was het of diesel, of net als de Explorer boven de 2.000 kilo gewicht. Voor het terrein daartegen is zo min mogelijk gewicht en goede 4x4 eigenschappen juist belangrijk. De Jeep Cherokee met 4x4hi/lo/Full-time en 2WD modus was hiervoor ideaal. De Explorer daartegen met 2056 kilo ledig gewicht, en zuipen waar je van gaat huilen totaal ongeschikt. Wel had deze net als de Jeep een 4x4 High en Low Gearing. maar alles elektronisch. Na afwegingen maken op Amerikaans rijcomfort, en zwaar materiaal. Is mijn interesse gevallen op een Kia Sportage van 2002, en dan de Long Version. Deze was dus: *Licht van gewicht, *Kleine betrouwbare motor (2.0i 16V) *Handgeschakeld wat weer heus goedkoper is als het reviseren van een automaat! *Mechanische 4x4 Techniek (pookje voor 2WD, 4x4Hi/Lo) (nadeel geen 4x4 full-time optie zoals de Jeep) *Onderdelen nagenoeg altijd in voorraad! En waar ik nu heel erg aan moet wennen, Zuinig. inmiddels 253 kilometer gereden op de tank en nog geen lampje dat brand zoals bij de explorer Minder mooi is dat het lak van de motorkap kapot is, met name het blanke lak. Vogelpoep en tijden laten bakken doet geen goed. dus of spuiten of een goed gebruikt motorkap (dit is nu echt geen gezicht). Wat rijcomfort betreft, beter als verwacht. Mijn idee was dat deze Koreaanse wagens uiterst stug geveerd zouden zijn. niks is minder waar. Heerlijk zachte vering dat lijkt op mijn vorig amerikaanse voertuigen (niet de 4x4's). Wel nog hoop te doen. *Verhogen, niet extreem maar wel genoeg voor meer bodemspeling. *AT banden voor wat serieuzer terrein rijden, geen extreme dingen maar wel voldoende grip om door los zand en modder te komen. huidige straatbanden zijn hiervoor ongeschikt. *Versnellingsbak pookje kun je roeren in versnellingen (easy fix?) *Autoradio, nu nog een radio kassette, dus kijken wat het word. heeft geen haast. Foto's. Een greep van mijn Amerikaanse auto's. 1994 Ford Thunderbird LX 4.6 V8 Automaat. 1993 Chrysler LeBaron GTC Coupé 3.0 V6 Handgeschakeld. 1988 Jeep Cherokee Limited Edition 4.0 Inline-Six Automaat 1996 Mercury Grand Marquis Police Interceptor 4.6 V8 Automaat. en als laatste: 1998 Ford Explorer 4.0 V6 Automaat. Om terug te komen waarvoor ik gekomen ben. Mijn Kia Sportage voorstellen. 2002 Kia Sportage 2.0i 16V 4 Cylinder Handgeschakeld.
×
×
  • Create New...