Jump to content

Recommended Posts

Posted

Het valt mij op dat mijn Niro , die nu  34000km op de teller heeft staan en 1 september 4 jaar wordt, zuinig blijft rijden, met name nu met temperaturen van 20 graden of meer haal ik zelfs 1 op 25,1 ( zie foto) of ben ik een uitzondering? 
‘s Winters ligt het verbruik uiteraard lager, tussen de 1op 20 en 22.

Nu moet ik wel zeggen dat ik rustig rijd en ca.50% snelweg (106km/u op de teller, ca. 25% provinciale weg (80 km/u) en 25% bebouwde kom ( 50-70km/u) en op 16inch banden, wat al gauw 2 km per liter scheelt.

Ben benieuwd naar het verbruik van andere ( gewone)hybride gebruikers!

image.jpg

• Thanks 1
Posted

Ik ben wel benieuwd naar het verbruik van echte veel rijders die voornamelijk snelweg rijden.
Ik merk dat mijn hybride Toyota met veel snelweg kilometers nog wel het opgegeven WLTP verbruik haalt maar veel zuiniger niet.

Posted
57 minuten geleden, zei meeder:

Ik ben wel benieuwd naar het verbruik van echte veel rijders die voornamelijk snelweg rijden.
Ik merk dat mijn hybride Toyota met veel snelweg kilometers nog wel het opgegeven WLTP verbruik haalt maar veel zuiniger niet.

Ik rij ook regelmatig stukken snelweg van ca.100 km en ( als ik mij aan de snelheid van 100km/u houd) gebruik ik gemiddeld 1 op 23-24 

Posted (edited)

Ik heb nog een niro Hybride met 4.000 km op de teller  . Ben pas naar Italië geweest 2.500 km gereden resultaat  1 op 20.1  Duitsland  130/135 op de teller best tevreden denk dat na wat meer km de niro zuiniger word aanhankelijk van de temperatuur natuurlijk . Was een bonnetje van het tanken vergeten dus kon werkelijk verbruik tov de aangegeven stand niet controleren denk dat deze iets te royaal aangeeft. ga binnenkort weer naar italie zal het dan nog eens proberen. 

Edited by Moos
Posted

Ik heb 5 jaar lang een HEV Businessline gereden als leaseauto. Heel veel snelweg (75%?). In de winter met winterbanden uiteraard minder zuing dan in de zomer met zomerbanden. Na 5 jaar stond de teller op 135000 en heb ik over al deze kilometers 1 op 21 gereden, aan de pomp gemeten. De boardcomputer is altijd wat optimistischer, als het druk was op de snelweg in de zomer haalde ik makkelijk 1:27-29.

Ik heb niet het idee dat het verbuik in die 5 jaar veranderd is, ik rij in het algemeen rustig met de stroom mee. En op die manier kom ik ontspannen aan op de plaats van bestemming.