Jump to content

beslagen ruiten

Guest longbigbear

Recommended Posts

Guest longbigbear

goedemiddag.

de laatste tijd slaan mijn ruiten dicht door condens , zelfs met climat controle duur het soms lang.

zelf met de turbo stand op de voorruit.

is dit ergens te stellen ?

heeft ook te maken denk ik korte afstand woon werk 5 km

gr :Dirk

Met woon-werk 5 km zou ik gaan fietsen als je dit fysiek aankunt. Als je als warm persoon in een koude auto stapt ontstaat er condens. En met zo'n kort stukje heeft die condens geen kans om te verdampen. En tevens is zo'n kort stukje erg slecht voor de auto.

• Like 1

goedemiddag.

de laatste tijd slaan mijn ruiten dicht door condens , zelfs met climat controle duur het soms lang.

zelf met de turbo stand op de voorruit.

is dit ergens te stellen ?

heeft ook te maken denk ik korte afstand woon werk 5 km

gr :Dirk

Gebruik van deThoMar 604000 Air-Dry auto-ontvochtiger, verkrijgbaar bij Conrad.nl

geeft goede resultaten in onze Picanto. Auto wordt weinig gebruikt maar heeft nagenoeg

geen last van vocht. Deze zijn te drogen op b.v. de cv en daarna opnieuw te gebruiken.

Grtz.

Specialmade

Gebruik van deThoMar 604000 Air-Dry auto-ontvochtiger, verkrijgbaar bij Conrad.nl

geeft goede resultaten in onze Picanto. Auto wordt weinig gebruikt maar heeft nagenoeg

geen last van vocht. Deze zijn te drogen op b.v. de cv en daarna opnieuw te gebruiken.

Grtz.

Specialmade

Handig.

Veel bouwmarkten verkopen ook Pingu, die heb ik er ook 1 in liggen, geeft idd goed resultaat...

Leek me een goede oplossing dus effe in google gestopt....

Vond alleen die geweldige pinguïn waar we met de kinderen in het verleden graag naar keken :tt1: .

Pingi geeft wel het gewenste resultaat en bij BOL maar meteen een dubbel-pack besteld voor de Picanto en de Sportage (hopelijk werkt het spul niet exclusief voor de Pica :wink: ).

Bedankt voor de tip. :clap:

Guest william88

ik heb daar ook last van ondanks ritten van 25 km. ik heb laatst rain x anti fog op de ramen gedaan, dat werkt erg goed. zo nu en dan een klein beetje condens, maar over het algemaan blijven mijn ramen ermee schoon van binnen. ik heb het in Amerika gekocht, maar het zal ook hier in nederland te koop zijn.

Guest Vitara 2

ik heb daar ook last van ondanks ritten van 25 km. ik heb laatst rain x anti fog op de ramen gedaan, dat werkt erg goed. zo nu en dan een klein beetje condens, maar over het algemaan blijven mijn ramen ermee schoon van binnen. ik heb het in Amerika gekocht, maar het zal ook hier in nederland te koop zijn.

Hey William88 aka dutchwotrans, even wennen hoor je nieuwe forum naam ;)

sorry ff :offtopic:

In de jaren 70-80 wreef je je autoruiten aan de binnenkant in met een doekje en een beetje afwasmiddel.

Hielp ook best.

Helpt nog steeds.

Ruit goed schoonmaken, daarna een beetje groene afwasmiddel met een doekje over je raam smeren tot er een waas. Even laten drogen en vervolgens met een schone doek uitpoetsen.

Je ramen zullen dan een tijdje niet meer snel beslaan. ( maar het vochtprobleem blijft)

Gebruik dit nog steeds voor mn badkamerspiegel.

In mn auto heb ik er gelukkig geen last van.

voor mij blijft ventileren de beste manier om beslagen ruiten te  voorkomen. Ik rij steeds met alle ventilatiopeningen open, de ventilator draait en het ventilatiesysteem haalt buitenlucht naar binnen. Last van beslagen ruiten heb ik met deze werkwijze haast nooit, ook niet als het dagen na elkaar plenst. Wat wel condens oplevert zijn natte jassen, paraplus en dergelijke.

• Like 1

Met woon-werk 5 km zou ik gaan fietsen als je dit fysiek aankunt. Als je als warm persoon in een koude auto stapt ontstaat er condens. En met zo'n kort stukje heeft die condens geen kans om te verdampen. En tevens is zo'n kort stukje erg slecht voor de auto.

Heb het probleem ook en als ik rijd, rijd ik normaal gesproken - boodschappen uitgesloten - meer dan 5 km. Het gaat juist om die eerste km's.... De auto kijkt er echt niet naar of ik van plan ben om meer of minder km's te rijden :D

Heb het probleem ook en als ik rijd, rijd ik normaal gesproken - boodschappen uitgesloten - meer dan 5 km. Het gaat juist om die eerste km's.... De auto kijkt er echt niet naar of ik van plan ben om meer of minder km's te rijden :D

Mee eens. Maar die extra kilometers bovenop die eerste kilometers geeft je wel de mogelijkheid het interieur te ventileren.

Mijn ervaring is inderdaad ook goed schoonmaken. Maar ook 's avonds bij het verlaten van de auto de recirculatieknop sluiten zodat er geen lucht van buiten (in ieder geval een stuk minder) binnen komt helpt bij mij.

Trouwens een hele leerzame video over het snel ontwasemen en het waarom autoruiten beslaan zag ik op Youtube. Heel boeiend en goed uitgelegd:

Ook bovengenoemde tips met afwasmiddel zijn prima. Succes met het vinden van een oplossing voor je probleem.

• Like 4

Guest Picantje1.2

Handig dat filmpje. Werkt natuurlijk niet voor iedere auto zo.

Ik blijf het wel raar vinden dat beslagen ruiten gedoe bij Kia.

Ik heb Renault gereden, Opel gereden, Volkswagen gereden... nooit geen problemen gehad.

De eerste 3 jaar van mijn Picanto ook geen problemen gehad. 

En nu sinds 1,5 jaar (na volledige reiniging airco systeem)  dik beslagen voorruit.

Ze kunnen niks vinden wat dit kan veroorzaken en gooien het op de korte afstanden die ik rijd.

Pingi XL op het dashboard gelegd. En toch vanmorgen een voorruit van boven tot onder, links tot rechts, 

dik in het ijs. Aan de binnenkant btw!

Pingi heeft dus weinig soelaas geboden.

Ik rijd elke dag 2x 20 minuten in de ochtend achter elkaar, nou ja 5 minuutjes staat ie even stil. En hetzelfde in de middag. 

Daarnaast nog de andere ritten die ik rijd. 

Een auto van 4 jaar oud met het ijs aan de binnenkant. Mijn inziens is dat toch echt een Kia ding.

En ze blijven volhouden dat ze niks kunnen vinden wat dit kan veroorzaken.

Ik maak te weinig kilometers.

Waarom had ik het dan bij mijn andere auto's niet?

Waarom hebben de buren in mijn straat het niet? Met auto's die nog minder en nog kortere afstanden rijden dan ik en minstens 

8 jaar ouder zijn?

Klopt toch niet.

Ik vind het in ieder geval f*cking irritant.

Ik heb nooit de airco aan, behalve misschien een week in de zomer. Mijn ramen zijn normaal niet beslagen, maar nu bij vriezend weer wel. Duurt toch snel een 500m voor t weg is.

Correctie: net gemerkt dat het de buitenkant is die weer aanvriest/beslaat. Dus na het krabben veel blijven sproeien. De zijramen zijn onbeslagen.

Handig dat filmpje. Werkt natuurlijk niet voor iedere auto zo.

Ik blijf het wel raar vinden dat beslagen ruiten gedoe bij Kia.

Ik heb Renault gereden, Opel gereden, Volkswagen gereden... nooit geen problemen gehad.

De eerste 3 jaar van mijn Picanto ook geen problemen gehad. 

En nu sinds 1,5 jaar (na volledige reiniging airco systeem)  dik beslagen voorruit.

Ze kunnen niks vinden wat dit kan veroorzaken en gooien het op de korte afstanden die ik rijd.

Pingi XL op het dashboard gelegd. En toch vanmorgen een voorruit van boven tot onder, links tot rechts, 

dik in het ijs. Aan de binnenkant btw!

Pingi heeft dus weinig soelaas geboden.

Ik rijd elke dag 2x 20 minuten in de ochtend achter elkaar, nou ja 5 minuutjes staat ie even stil. En hetzelfde in de middag. 

Daarnaast nog de andere ritten die ik rijd. 

Een auto van 4 jaar oud met het ijs aan de binnenkant. Mijn inziens is dat toch echt een Kia ding.

En ze blijven volhouden dat ze niks kunnen vinden wat dit kan veroorzaken.

Ik maak te weinig kilometers.

Waarom had ik het dan bij mijn andere auto's niet?

Waarom hebben de buren in mijn straat het niet? Met auto's die nog minder en nog kortere afstanden rijden dan ik en minstens 

8 jaar ouder zijn?

Klopt toch niet.

Ik vind het in ieder geval f*cking irritant.

Slechte deurrubbers misschien?