Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Mijn Picanto is...

Picanto 2011  

326 leden hebben gestemd

1. 1. Mijn Picanto is een:

• 1.0 CVVT basis
    • 1.0 CVVT airco
    • 1.2 CVVT airco
    • 1.2 CVVT airco automaat
    • + metalic lak
    • + comfort pack
    • + style pack
    • + exterior pack
    • + ESC Electronic Stability Control)
    • + elektrisch schuif/kanteldak
    • + EcoDynamics en ISG
    • 3-deurs uitvoering
    • 5-deurs uitvoering
  2. 2. Als je gevraagd wordt om een rapportcijfer, geef je Picanto:

• 1 (er deugt niets aan)
    • 2 (zeer slecht)
      0
    • 3 (ruim onvoldoende)
    • 4 (onvoldoende)
    • 5 (bijna voldoende)
    • 6 (voldoende)
    • 7 (ruim voldoende)
    • 8 (goed)
    • 9 (zeer goed)
    • 10 (uitmuntend)
  3. 3. Als ik alles van tevoren had geweten..

• Had ik nooit deze auto moeten kopen
    • Had ik wel even doorgespaard
    • Had ik hem al veel eerder willen hebben
    • Had ik alles precies zo willen doen
    • Had ik nog een tijdje gewacht, maar dezelfde auto
    • Had ik zijn grotere broertje willen hebben.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Één van de redenen dat ik een Picanto heb gekocht (behalve het beloofde benzineverbruik, het uiterlijk en de 7 jaar garantie)

was het feit dat er een trekhaak achter kon, wat bv bij een Aygo/C1 niet mag.

Gisteren dus een grote kast in onderdelen (en totaal 330 kg) opgehaald met een gehuurde aanhanger van 2,50m. Enkel oppassen dat je niet te veel kogeldruk krijgt (28 kg max).

Dat is dan weer handig, niet waar ? :)

mijn ouders hebben op de picanto ook een trekhaak echt makkelijk indd heb het regelmatig nodig om wat klusjes te doen
Geplaatst

Ik had de mijne gisteren alweer een jaar en passeer vandaag of morgen passeer ik de 23.000km.

Oke, hij is wat dorstiger, maar niet zo schrikbarend dat ik er failliet aan ga. De luxe weegt er voor mij

echt nog steeds ruimschoots tegenop. En de paar kline dingen die ik graag anders zie maak ik zelf wel...

Ik zou iig niet meer terug kunnen naar een HUIDIGE Aygo/C1/107. Wel benieuwd wat de nieuwe generatie brengt.

• 1 maand later...
Geplaatst

ik heb eerst o.a. in een Aygo, C1 en 107. proef gereden

maar die maakte veelste veel lawaai, zowel op de 80 km wegen als op de snelweg

de stoelen zijn slechter en de kofferbak is nog kleiner dan die van de pica ...

de Aygo Orange Dynamic was wel geinig bakkie

verder nog een Panda (ook te veel lawaai en me rechterknie had steeds ruzie met middenconsole) 

en een Lancia Ypsilon (lawaai was iets minder erg, maar is stuk duurder in aanschaf)

het moest een 5 deurs worden, dus vielen er ook modellen af 

ben tot nu toe erg tevreden met de Pica 1.0 Design Edition

maar is wel ff wennen als je uit een Punto sporting met 6 bak kom

Bij de Picanto kun je fatoenlijk achterin zitten, ook als je wat langer ben

wat bij veel andere kleinere modellen auto's nogal eens behelpen is

Geplaatst

Mijn picanto is.......

Vanvond klaar om opgehaald te worden!! :D

Nou suc6 alvast. Ga lekker wat kilometers op de teller zetten en laat ons daarna

maar weten hoe hij bevalt.  Foto's zien we natuurlijk ook graag hier !

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Nou suc6 alvast. Ga lekker wat kilometers op de teller zetten en laat ons daarna

maar weten hoe hij bevalt.  Foto's zien we natuurlijk ook graag hier !

Grtz.

Specialmade

Thx!

Helaas staat er nu nog maar 15 kmter op de teller omdat ik geen tijd meer had om kilometers te maken maar dat zal het weekend wel goed gaan komen! :) Vooralsnog bevalt hij nu prima!

Geplaatst

Wij hebben in 2011 onze Pica comfort 1.0 gekocht.

Hellaas kregen we met deze een ongeluk, en was hij totaallos.

Dus stonden wij weer voor de keuze en alles weer opjectief bekeken.

Dat wil zeggen de meeste merken in het a segment.

Onze eisen:

- 5 deurs, met een goede zit achter in ook voor een volwasene.

- Zijnig in brandstof en betaalbaar in de wegenbelasting. (uiteindelijk moet die toch betaald worden)

- Zo comfortabel en veilig mogelijk omdat ik toch zeker 25000 km per jaar rij.

Wij hebben toen in 2012 weer gekozen voor een Pica 1.0 alleen nu een Comfort plus uitvoering.

Ook weer een 1.0 wand ik verbaas mij er over dat deze motor vaak sloom genoemd word.

Maar ik vind het vlot genoeg en kan heel goed mee komen met het huidige verkeer.

En nee, ik ben 38 en heb een gewone vlotte rij style.

Niet omdat de vorige uitvoering niet beviel, maar met de korting van de dealer en de huidige voorraad was dit het snelst weer rijden.

En de opties waren toch wel genieten. een iets moeiere snoet met de led verlichting. En daar door ook weer mistlampen wat op de donkere wegetjes weer fijn is.

Automatische verlichting en coming home functie.

Electrische in klapbare spiegels, erg handig in smalle straatjes. (alleen jammer dat ze dan niet op de deurvergrendeling werken)

Helaas zat het ons weer niet mee en was deze binnen het jaar ook totaallos.

Toen wouden we eerst niet weer het zelfde omdat we het lot niet wouden tarten.

En dus toch weer even verder gekeken.

Maar uiteindelijk naar veel dealers bezocht te hebben toch weer bij Kia terecht.

Ook omdat de opties aardig gewend waren en als je dat op die andere merken wil hebben is alles per stuk duurder.

En nu ook een leuke deal kunnen maken met een Design editie en die is helemaal goed uitgerust voor een leuke prijs.

En de oplossing voor wat anders.....

Gewoon een totaal andere kleur genomen en ons eigen ontwerp er bij op gezet.

kiaklein_zps5010fd8d.jpg

Dus kort om ja ik zou zeker weer voor een kia picanto gaan.

Hooguit als het er over drie a vijf jaar financieel anders bij staat dat het een Rio word.

• 4 weken later...
  • 9 maanden later...
Geplaatst

Vandaag onze Kia Picanto opgehaald in Amsterdam bij Kia Van Kouwen.

Alles perfect verzorgt en eerste ritje naar huis (80KM) is goed bevallen.

Het is een witte R-Cross 1.25 4 cilinder en dat rijdt echt super. Ook het vermogen is ruim voldoende, zelfs op de snelweg! 

Plus
-Ontwerp / ruimte op achterbank (onze zoon van 1.94 past erin) :winkiss: 
-Stil
-Prijs/kwaliteit verhouding
-7 jaar garantie

Min.

-Radiogeluid (was bekend)

-Afrolgeluid Khumo banden :no: 

• Like 1
Geplaatst

Veel plezier ermee HMB. Leuke en speciale uitvoering heb je gekocht.

Geplaatst

het is gewoon een lekker karretje, maar mijn vriendin klaagt constant dat als zij ermee rijd de claxon af blijft gaan ?

post-11872-0-92778300-1391444974_thumb.jpg

• Like 6
  • 4 weken later...
Geplaatst

Er wordt bij ons nu een aantal dagen gereden in de picanto. Verbruik is in orde.  Wat mij nog het meeste opvalt is de compleetheid en doordachtheid van dit autotje. Je mist eigenlijk niets en het geheel werkt echt heel prettig. Ik kan een paar voorbeeldjes noemen.

De bekerhouders, op een knopje schieten ze eruit (wist ik niet totdat ik goed ging kijken). Comfort blinkers, radio die waarbij je het scherm 'uit' kan zetten, automatisch slot na X aantal sec. Gisteren bij lage temperatuur de boardcomputer die even aangeeft hoe koud het is, dit allemaal zonder vervelend te zijn (met b.v. rare geluiden of teveel waarschuwen). Zo zijn er nog vast een aantal zaken die ik vergeten ben. 

• Like 1
  • 5 maanden later...
  • 3 maanden later...
  • 3 maanden later...
Geplaatst

Sinds oktober onze 2e Picanto vorige een 1.0 zonder poespas,heerlijke auto 35.000 km mee gereden zonder narigheid.

Nu een 1.2 met poespas alweer bijna 6 maanden en 5000 km gereden toch duidelijk verschil de luxe is erg leuk en de motor ook een stuk soepeler.

Op Duitse baan even 160 opde teller geen probleem konnog harder maar durfde niet.

Al die extras zijn erg leuk ramen spiegels alles elektrisch enmooie ledlampen.

Tja het heet winter dus benziene verbtuik is bepaald niet iets wat bij de opgegeven waarde komt,misschien van de zomer.

Ronald

• 1 maand later...
Geplaatst

Vul maar in.

@ weken rij ik picanto.

Hij rijd gewoon goed , en is redelijk pittig het verbruik over 850km is  1 op 17 waarvan 350km snelweg (A50 en A2)

s niet slecht.

Wij hopen dat we niet meer dan 1x per jaar naar de garage moeten , dus weinig pech krijgen met deze prachtige auto

Wij hebben nog nooit Kia gereden ,en hoop dat we Kia blijven rijden

fijne auto, , rijd goed, heerlijke  stoelen , met hoge instap.

Bij elkaar een 9

Geweldig

Geplaatst

Niemand nog die een mening over de Picanto heeft.

Ik was nieuwsgierig aangezien ik op het punt sta er één te kopen.

smile.gif)

wij hebben 2 weken geleden een picanto gekocht en zijn er super tevreden over , hij rijd echt fijn ,ligt goed op de weg,en is snel warm bijv de eertste 1000km met plezier gereden

Geplaatst

onze picanto rijd 1 op 17 gemiddeld ,vinden wij goed

Wij horen niks raars aan de auto , maar de auto is dan ook net 2 weken oud en nieuw gekocht

Geplaatst

Vul maar in.

onze picanto van net 2 weken oud rijd gewoon geweldig.

Er zitten net 100km op , en hebben hier geen enkele opmerking over .

Hij rijd  1 op 17 gemiddeld   ,en rijd  soepel. .

Wij komen van de seat  af , en  is wel opgevallen, dat de versnellingen dicht bij elkaar zitten t.o.v de ibiza.

Maar dit is gewoon wennen .

Wij hopen dat wij komende jaren geen problemen krijgen met deze mooie auto

Maar daar gaan wij eerlijk gezegd  niet van uit .

De auto is gekocht bij content in eindhoven,en daar waren ze erg vriendelijk en behulpzaam

Geplaatst

Ik heb ook geen last gehad van die raambediening, maar dat is wat hier zo op het forum naar boven gekomen is.

Ik kan me voorstellen dat iemand die voortdurend in de stad rijdt, dus vaak koppelt, eerder last heeft van de rekkende koppelingskabels dan iemand die langere afstanden rijdt.

Nog 1 minpuntje: de luidsprekers zijn nu niet echt om over naar huis te schrijven.

Nu de pluspunten...

-styling

-degelijkheid, erg stil en geen rammeltjes

-dashboard

-stoelen (wat zit je toch heerlijk in die Picanto!!)

-remmen (of je 'n anker uitwerpt)

-verbruik (hoewel anderen het hier niet met me eens zijn, is dit voor mij wel 'n pluspunt)

-prijs/kwaliteit verhouding

-7 jaar garantie

zelf ben ik ook tevreden of het verbruik

Geplaatst

Weet je dat zeker?

Ik zie bij mij toch een reservewiel liggen.

Of is die er bij de basic uitvoering niet bij?

ik heb een basic en er zit ook een reservewiel bij

• 3 weken later...
Geplaatst

Wij hebben de KIA Picanto Extreme nu 2 maanden en 2600km op de teller.

Redelijk veel op de grote weg en verbruik gemiddeld bijna 1:17 (ik had zuiniger verwacht)

Verder een perfecte auto, alleen het sturen op de grote weg valt mij enorm tegen. Constant lichte bijsturingen. Volgens de dealer ligt dat aan het electronische stuursysteem.

Mijn  vorige auto was de KIA RIO en daar had ik geen last van.

Als de besturing zo blijft ga ik KIA Nederland inschakelen, want een nieuwe auto moet toch perfect sturen? Ja toch?

Groet,

Martin

• 7 maanden later...
Geplaatst

De min-puntjes die tot nu toe opgevallen zijn bij de nieuwe picanto:

-Stuurgedrag bij hogere snelheden (maar te verhelpen met 'n software-update)

-ruitenwisser-schakelaar (achterwisser- oplossing: unit vervangen door dealer)

-koppelingkabels rekken op (de vrije slag wordt groter, lijkt kwestie van afstellen)

-electr. raambediening l.v. piept/kraakt bij sommigen.(smeren/afstellen)

Big Mac,

Wat bedoel je met stuurgedrag? Bedoel je dat hij rond de middenstand erg vaag is en dat je continue aan het corrigeren bent? Want dat ervaar ik als een enorm hinderlijk punt. Als dat zo is, dan wil ik ook wel een software update.

Voor de rest ben ik enorm tevreden met mijn Picanto 1.2 uit 2013. Erg stil, zeer zuinig, mooi, ruim, comfortabel, vlakke laadruimte. Hij begint nu wel een beetje te rammelen, kraken en piepen maar hé, het is geen Audi of Mercedes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...