Jump to content

Ipod 6 aansluiten in picanto

Mako97

Recommended Posts

Ik heb een kia picanto uit 2012 met de standaard radio. tot voor kort gebruikte ik een ipod met een ouderwetse 30 pins aansluiting met de speciale kabel. dit werkte goed en de ipod was te bedienen via de radio.

Nu heb ik een nieuwe ipod met de nieuwe lightning aansluiting. deze krijg ik niet aan de gang op mijn radio, terwijl ik op het forum lees dat dit met de standaard apple usb kabel zou moeten lukken. Ik heb dit geprobeerd in een kia rio die ook de standaard radio aan boord heeft en zelfs 3 maanden ouder is als mijn picanto, hierin werkt de nieuwe ipod vlekkeloos. Ik ben bij mijn dealer langs geweest en deze kon mij niet helpen. 

Is er misschien een fimware update van mijn radio beschikbaar waardoor ik mijn ipod aan de gang krijg?

Check ik heb alles geprobeerd maar niets werkte nu dus de orginele lightning naar dock connector en dat werk gewoon goed, heel af en toe nog dat de connector niet word ondersteund maar kabel eruit en er weer in en werkt weer

Met een Lightning naar Dock-adapter moet het wel gewoon werken.