Arie D Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Hallo, De Witson camera heb ik in het 3e remlicht geplaatst. Centraal in het remlicht is de camera met wat fraiswerk netjes in het midden te plaatsen zonder dat de lamphouder in tweeen hoeft te gaan. Belangrijk is wel dat eerst op de buitenzijde de juiste plaats met een boorgaatje wordt gemarkeerd en dat later loodrecht op het `glas` het 16,5 mm gat wordt geboord of geslepen en op de juiste diepte wordt `uitgeruimd`. De kabel is vanuit de panelen in en boven de kofferruimte naar boven in de klep te leiden waarbij de rubber tuile tussen carosserie en klep losgewipt moet worden. De tuile ruim met talkpoeder/babypoeder van binnen glad maken om de stekkers etc er door te krijgen, met een beetje rekken en samendrukken lukt dat onverwacht makkelijk. Een nylon electro draadtrekker heb ik gebruikt om de draad in het zijpaneel omhoog te krijgen en in de klep naar het midden te krijgen. Er is overal voldoende ruimte voor de kabel , hier en daar deze nog vastgeplakt met tape, en natuurlijk ook de stekkers aan elkaar vastgeplakt tegen het lostrillen en ook nog de stekkers samen in de klep geplakt om `geluiden`te vermijden. Het montage mofje waarin de camera van binnen past heb ik eerst met een beetje secondelijm vast gezet in het `glas`, de camera wordt in het mofje geschroefd maar mag niet eerder vastgeplakt/gezekerd worden dan nadat je zeker bent dat het beeld recht staat !!! 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
handyman Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 mooi gedaan, heb je wel voldoende zicht vlak achter je auto of kijkt de camera nu wat verder weg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chloso Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Ziet er niet slecht zo hè Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonzie Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Wat is het nut van de camera bij de Picanto? Je kan toch door de achterruit/ spiegels kijken? Zie je toch meer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theomonika Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 heel erg mooi gemaakt zo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
handyman Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Wat is het nut van de camera bij de Picanto? Je kan toch door de achterruit/ spiegels kijken? Zie je toch meer? Wacht maar totdat je een keer krap moet parkeren, dan bewijst hij zijn nut wel degelijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Ik heb parkeersensoren achter, spiegels én een achteruitrijcamera. Die laatste is een welkome aanvulling. Je ziet door de hoek (angle) veel meer en lager wat er zich achter de auto afspeelt. Uiteraard met inachtneming van de hoogte en schuinte van de camera. Netjes gedaan Arie D. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Ik heb parkeersensoren achter, spiegels én een achteruitrijcamera Nou nog een achteruitrijrouteplanner.. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Hallo, De Witson camera heb ik in het 3e remlicht geplaatst. Centraal in het remlicht is de camera met wat fraiswerk netjes in het midden te plaatsen zonder dat de lamphouder in tweeen hoeft te gaan. Belangrijk is wel dat eerst op de buitenzijde de juiste plaats met een boorgaatje wordt gemarkeerd en dat later loodrecht op het `glas` het 16,5 mm gat wordt geboord of geslepen en op de juiste diepte wordt `uitgeruimd`. De kabel is vanuit de panelen in en boven de kofferruimte naar boven in de klep te leiden waarbij de rubber tuile tussen carosserie en klep losgewipt moet worden. De tuile ruim met talkpoeder/babypoeder van binnen glad maken om de stekkers etc er door te krijgen, met een beetje rekken en samendrukken lukt dat onverwacht makkelijk. Een nylon electro draadtrekker heb ik gebruikt om de draad in het zijpaneel omhoog te krijgen en in de klep naar het midden te krijgen. Er is overal voldoende ruimte voor de kabel , hier en daar deze nog vastgeplakt met tape, en natuurlijk ook de stekkers aan elkaar vastgeplakt tegen het lostrillen en ook nog de stekkers samen in de klep geplakt om `geluiden`te vermijden. Het montage mofje waarin de camera van binnen past heb ik eerst met een beetje secondelijm vast gezet in het `glas`, de camera wordt in het mofje geschroefd maar mag niet eerder vastgeplakt/gezekerd worden dan nadat je zeker bent dat het beeld recht staat !!! Dat heb je netjes gedaan, Arie. En hoe ziet nu het beeld eruit? Aangesloten op de 2Din of apart schermpje Alla the Pimpmaster? Groet Wim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieles Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Ziet er zeer netjes uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia_21 Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Ziet er netjes uit! Ik heb de mijne verwerkt in mijn kenteken verlichting. Erg handig voor krappe plekjes en zeker de moeite waard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arie D Posted July 4, 2013 Author Share Posted July 4, 2013 Ben eindelijk toe aan het aansluiten van mijn trekhaak achter anex camera in 3e stoplicht, heb echter een probleem met de camera, ik ben vergeten waar de rode en zwarte draad achter bij de Witson aangesloten moet worden. Welke komt aan het achteruitrijlicht en waar komt de overblijvende ook losse draad? Denk korte termijn geheugen probleempje ! Bij voorbaat dank. Eh, op een Witson set Wimis ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arie D Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 De camera in het derde remlicht kijkt voldoende naar beneden, onder in het scherm is net de ruitenwisser te zien en vanaf 40 cm achter de auto is dus de grond te zien. Links achter in de koffewr is een dunne draadboom te vinden, een groene draad daar stuurt de camera(achteruitrijlicht) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijn eerste kia Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 gaaf gedaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts