Ga naar inhoud

H7 led lampen


rvanrookhuizen

Aanbevolen Berichten

Nog even terug gelezen. Ik zie dat je Cree LEDs actieve koeling hebben, dus met een fan. Aangezien je ze met de kap op hun plaats houdt kunnen die fannetjes geen frisse lucht aanvoeren. De temperatuur moet dan toch aardig oplopen en dat is niet goed voor de levensduur. Ik ben aan het inlezen op Cree LEDs en kom telkens hetzelfde bezwaar tegen. De achterkant moet gekoeld worden maar hoe doe je dat met de dop erop? Als die tenminsten nog past met die koeltoren erop. Je kunt uiteraard een gat in de afdekdop maken maar dan heb je inderdaad binnen no-time condens in je lamp.

 

Ik maak me minder zorgen om het lichtbeeld, dat krijgen de fabrikanten wel onder de knie. Zeker bij H7 in een projectie unit. Bij H4 heb ik wat meer twijfels. De lichtopbrengst zit ook wel goed, ik kan al redelijk betaalbare 40W/4000 lumen H7 Cree LEDs vinden. Ter vergelijking, een Xenon zit op ruim 3000 lumen. Alleen koeling vs vocht is een probleem. Krijg je mogelijk oplossingen uit de PC wereld zoals heatpipes of waterkoeling. Nee, niet met regenwater  :hammer:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Nog even terug gelezen. Ik zie dat je Cree LEDs actieve koeling hebben, dus met een fan. Aangezien je ze met de kap op hun plaats houdt kunnen die fannetjes geen frisse lucht aanvoeren. De temperatuur moet dan toch aardig oplopen en dat is niet goed voor de levensduur. Ik ben aan het inlezen op Cree LEDs en kom telkens hetzelfde bezwaar tegen. De achterkant moet gekoeld worden maar hoe doe je dat met de dop erop? Als die tenminsten nog past met die koeltoren erop. Je kunt uiteraard een gat in de afdekdop maken maar dan heb je inderdaad binnen no-time condens in je lamp.

Ik maak me minder zorgen om het lichtbeeld, dat krijgen de fabrikanten wel onder de knie. Zeker bij H7 in een projectie unit. Bij H4 heb ik wat meer twijfels. De lichtopbrengst zit ook wel goed, ik kan al redelijk betaalbare 40W/4000 lumen H7 Cree LEDs vinden. Ter vergelijking, een Xenon zit op ruim 3000 lumen. Alleen koeling vs vocht is een probleem. Krijg je mogelijk oplossingen uit de PC wereld zoals heatpipes of waterkoeling. Nee, niet met regenwater :hammer:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dus een m4 boutje in het deksel gemaakt ,dat sluit het geheel af en ik kan aan dat boutje de warmte voelen.

Ook een gaatje gemaakt.

Groote hitte blijft gelukkig uit.

De fan zit niet klem en draait netjes,is goed te horen als de moter afstaat.

De tijd zal het leren.

Het lichtbeeld is als met gewone H7.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 weken later...

Hallo  vraagje:  ik heb een 2015 picanto en als ik de hele koplamp unit vervang van normaal naar led , welke problemen zal ik dan nog tegenkomen?

Is dan alles gelijk goed of moet ik er nog losse onderdelen bij kopen?

 

alvast bedankt marc

Link naar reactie
Delen op andere sites


http://www.ebay.com/itm/oem-position-projection-led-head-light-lamp-connector-4p-kia-picanto-2011-2014/221695049394?hash=item339e0dfeb2

zoals jullie kunnen zien zitten de stekkers erbij, heb ik zo alles of gaat het niet?

 

marc

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan heb je alles om ze aan te sluiten, maar zit je nog steeds met het feit dat de projectorlampen anders werken.

Bij deze is voor dim EN grootlicht de pit aan en klapt bij grootlicht een klep weg, waardoor zelfs de lampjes op het dashboard anders reageren!

De LED-lampen moeten dimmen voor stadslicht. Als de drivers niet in de armatuur zitten, maar extern werkt dat dus ook niet.

En wat wil je doen met de DRL onderin? Want dubbele DRL mag niet.

Sowieso, waarom deze ombouw?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je uitleg.Ik ga er dus niet aan beginnen.

Ik ken zo een setje op de kop tikken en was dus benieuwd of dat zo te doen is maar zoals je al uitlegd wordt het mij teveel gezeik en daar zit ik niet op te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Geen ervaring, maar ook geen geloof. Een LED-lamp kan namelijk onmogelijk hetzelfde brandpunt hebben als een halogeen- of xenon-lamp.

Zeker met projectie-lampen is dat belangrijk.

Alleen al om die reden zou ik het zelf nooit doen.

Dat gaat overigens wat mij betreft op voor ALLE LED-vervangers van lampen met een lichtbeeld. Denk dan aan richtingaanwijzers, achterlichten en remlicht.

Binnenverlichting en bijv. kentekenlicht is niet echt een probleem, dat heb ik zelf ook...

Wel nu het is dus WEL zo dat deze led een goed licht beeld hebben.

Verstuurd vanaf mijn SPX-24.HD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eens met wat Murcielaygo hierboven schrijft.

Voor de koplampen zou ik het nooit doen.

Auto's die tegenwoordig worden uitgerust met ledkoplampen hebben niet simpel een lampje vervangen. Maar een totaal andere koplamp.

Als je het voor de looks doet zou ik voor een Xenon setje gaan. Bijkomend voordeel is dan ook een echt betere lichtopbrengst.

Licht beeld is getest 100% in orden.

20 euro dus voor 2000lm.

Niet alles wat nieuw is is slecht dus

Verstuurd vanaf mijn SPX-24.HD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goede topic! Ik wilde eigenlijk hetzelfde vragen. Toch op youtube wel veel positieve dingen gezien. Ik zou ze graag in mijn Rio hebben als groot licht. Zelf heb ik Xenon en het zien er niet zo heel mooi uit als mijn groot licht geel is.

Misschien wel even leuk om uit te zoeken?

Leds zijn super ook het licht beeld.

Verstuurd vanaf mijn SPX-24.HD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe is het overigens met storing op de radio? Met mijn Xenon heb ik daar wel last van. In de zin van een slechtere ontvangst tussen bebouwing (in de stad). Op buitenwegen is het nog gewoon goed. Ik heb het 'opgelost' met muziek op een USB stick maar jammer is het wel. Ik moet nog gaan klooien met ferrietkernen en eventueel een relais maar heb er nog geen zin in gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had begrepen dat de huidige led-dimlichten niet toegstaan zijn ivm raar lichtbeeld.

Dit zal zeker van toepassing zijn op reflectorkoplampen. Misschien is het minder van toepassing op projectorkoplampen en zal het lichtbeeld wel goed zijn.

Alleen een duur geintje om het even uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedkoop is het niet, volgens mij wel duurzaam. En ze verkopen dus ledlampen H7 specifiek voor Kia/Hyundai.

 

Heb er ook naar gekeken.

Helaas is het met LED net als met Xenon dat dat niet meteen past.

De lampjes van de AC-Tion voor 1,39/st zijn dan een optie.

Maar als je op het platte land woont met veel B-wegen met slechte verlichting zou ik ook het maximale willen hebben.

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedkoop is het niet, volgens mij wel duurzaam. En ze verkopen dus ledlampen H7 specifiek voor Kia/Hyundai.

Lijkt mij dat de koplampunits dan wel geschikt moeten zijn. Niet elk model van Kia/Hyundai zal de geschikte units hebben.

Uiteraard is LED duurzamer dan xenon of halogeen. LED zou ook mijn voorkeur hebben.

De eis voor APK is correct lichtbeeld, je mag geen tegenliggers verblinden en je koplamphoogte moet verstelbaar zijn. Ook is er een limiet op het aantal lumen dat je mag voeren.

Als aan die eisen wordt voldaan is APK geen probleem.

Maar nogmaals, duur geintje om even uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Instinker is meestal dat ze de lichtopbrengst per 2 lampen opgeven. Als het 3000lumen per twee is dan is dat ongeveer gelijk aan halogeen. Als het per stuk is zit het op het niveau van Xenon. Prijs valt eigenlijk wel mee. Een setje Pilots is duurder. Ik ga ze niet uitproberen omdat ik nog altijd geen oplossing zie om die dingen fatsoenlijk te koelen en toch de lampunit waterdicht te houden. Als de stofkap er al op past dan is er geen toevoer van verse lucht. Zonder stofkap wordt de boel nat.  :no:

 

Je kunt de gok wagen en geen koellucht toevoeren. Dan blijft de boel ook wel een tijdje heel maar hoe lang is niet duidelijk. Pas als er iets komt met waterkoeling of heatpipes ben ik geinteresseerd. Koeling waarbij je de warmte afvoert naar een plaats waar wat vocht geen probleem is. Buiten de lampunit dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp e.e.a. niet.

Ik heb LED H7 in mijn koplampen gedaan.

Geven een goedgekeurd lichtbeeld.

Kosten slechts 20 euro.

2000lm PER LAMP.

Licht schakkelaar aan en lamp brand.

Geen stroringen op radio of computer.

meer licht dan Halogeen.

Makkelijk monteren geen losse balasten.

Worden niet Heeeel heet.

Pen gemaakt door deksel heen om hitte te controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben het er mee eens dat het best goedkoper kan dan die genoemde 100 euro. Ik heb overigens ook al Cree LEDs gezien met 4000 lumen per lamp maar die worden veel heter. Voor die 20 euro waren jouw LEDs wel het proberen waard. Als ik tenminste niet al Xenon had en als ik zeker wist dat ze ook in de units van een Cee'd pasten. Dus met de adapter voor de Cee'd en ook in de stofkap. Als ik me niet vergis heeft jouw Picanto gewoon van die metalen veertjes voor de bevestiging? In mijn Ceed heb ik een kunstof adapter nodig waarmee ik de lamp vastklik. De meeste LED lampen en Xenon's zijn ontworpen voor de metalen veertjes.

 

Misschien in de Pica van mijn echtgenote, maar die heeft dan weer H4  :no:  en lastig te monteren lampen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@rvanrookhuizen; kun je eens wat plaatjes maken van jouw led oplossing aan de achterkant ?

Ik heb nu bij mijn auto die H7 dingen van Philips vervangen door die van de AC-Tion.

Daar kwam ik de H7 lamp-klemmetjes tegen.

Als ik die niet zou kunnen gebruiken valt het lampje er gewoon uit, zelfs voor ik de achterzijde van de koplamp unit er weer op heb zitten.

Duss, hoe zit dat en kan dat beter;  pimpmasters, lezen we even mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...