RobertKia83 Posted July 6, 2017 Posted July 6, 2017 Hallo allemaal, zoals velen van jullie waarschijnlijk al gedaan hebben is de standaard audio upgraden. Ik heb de Picanto nu een weekje en ben niet te spreken over de kwaliteit van de standaard speakers. Er is al een Pioneer autoradio ingebouwd, type moet ik jullie nog ff schuldig blijven. Voorin in het dashboard zitten nog de 2 standaard 10cm Kia speakers welke vervangen gaan worden. Tevens dacht ik dat er speakers in de achterdeuren zaten maar het blijkt na het verwijderen van het deurpaneel dat er helemaal geen speakers gemonteerd zijn. Hier komen ook speakers in. Tevens wil ik het nieuwe geheel nog wat kracht bijzetten door het plaatsen van een actieve sub onder de bijrijdersstoel. Mijn keus is gevallen op de volgende setup: Voorin: 2x Pioneer TS-E1002i Achterdeuren: 2x Pioneer TS-E1302i Actieve sub: Excalibur X700.1US Zodra ik ga beginnen ben ik van plan om overal wat fotootjes in de vorm van een soort How To te maken zodat men in de toekomst dit kan gebruiken als inbouwhulp. Ook zal ik onderweg wellicht nog jullie hulp en ervaring kunnen gebruiken, aangezien dit mijn eerste Kia is zal ik ook nog wel het een en het ander moeten uitvogelen. To be continued... Quote
RobertKia83 Posted July 6, 2017 Author Posted July 6, 2017 Hier een overzichtje van de setup: Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Quote
capono Posted July 7, 2017 Posted July 7, 2017 Ik ga je volgen. Ik heb overigens wel speakers in de achterdeuren (Picanto BusinessLine 2015). Ik ben wel benieuwd welke verbetering het geeft als alleen de voorspeakers worden vervangen. Ik weet niet welke volgorde je hanteert. 1 Quote
xtra40 Posted July 7, 2017 Posted July 7, 2017 wil je vast een impressie van het inbouwen kun je hier al vast wat fotos bekijken van het vervangen van speakers en het plaatsten van een subwoofer in en picanto https://www.facebook.com/pimpmasters.kiario/media_set?set=a.333675026789365.1073741933.100004406111111&type=3 1 Quote
RobertKia83 Posted July 16, 2017 Author Posted July 16, 2017 Vandaag weer een update, ik heb vorige week mijn bestelling binnen gehad alleen zaten er helaas de verkeerde 13cm speakers bij. Ik heb de TS-E1302i besteld en de TS-1302i gekregen. Even telefonisch contact gehad met Pim Tensen en wordt zsm alsnog geleverd. Retourkosten namen zij op zich. Prima geholpen! Vandaag besloten om de 10cm voor te gaan vervangen. Speakerafdekkapjes in het dashboard verwijderd met een handig lepeltje om interieurdelen mee los te wrikken. Daarna de schroefjes losgedraaid met een klein rateltje met kruiskop Daarna de kia fabrieks stekker losgemaakt Toen kwam ik tot de ontdekking dat de bevestigingslipjes van de standaard speakers een diameter hebben 13cm ipv 10cm. Weer een trucje van de fabrikant om zelf te modificeren onaantrekkelijk te maken, maar goed hier laten we ons niet door uit het veld slaan. Overigens passen er geen 13cm speakers in!! Besloten om de lipjes van de oude speakers af te slijpen en op maat te maken voor de pioneers. En dan zien ze er zo uit Na een beetje buigen, bijslijpen, gaatjes boren, boutje, ringetje, veerringetje en moertje ziet het er uiteindelijk zo uit: Overigens heb ik hierna nog wel de 2 overige lipjes van de pioneer speaker afgeslepen want anders past hij niet in de uitsparing in het dashboard. Ook heb ik besloten om de kia standaard stekkers te gebruiken bij de pioneers. Ik heb ze eerst los gesoldeerd en ringetje uitgeboord: Hierna de bijgeleverde kabels van de pioneers vastgesoldeerd aan de kia stekker: Nu kunnen de pioneers gewoon op de standaard Kia stekkers aangesloten worden en ziet het eindresultaat er zo uit: Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 1 Quote
Guest Stief Posted July 16, 2017 Posted July 16, 2017 Goed bezig man.Maar wanneer ga je bestraten Quote
RobertKia83 Posted July 16, 2017 Author Posted July 16, 2017 Haha dat hoef ik gelukkig niet zelf te doen, ze hebben hier pas de riolering vernieuwd, hopelijk gaan ze aankomende week die zandbak dichtstraten!! Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Quote
RobertKia83 Posted July 16, 2017 Author Posted July 16, 2017 Hey Capono, vandaag de voorspeakers erin gezet en geluid is veel beter dan de standaardspeakers. Veel voller en rijker qua bereik en volumeVerstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Quote
capono Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 11 uur geleden zei RobertKia83: Hey Capono, vandaag de voorspeakers erin gezet en geluid is veel beter dan de standaardspeakers. Veel voller en rijker qua bereik en volume Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Dank voor de feedback en het uitgebreide fotoverslag. Ik blijf het volgen. Quote
Machlo Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 Ik blijf dit ook even volgen.....vandaag mijn Picanto op mogen halen. Hele basisuitvoering dus de audio gaat er ook aan. Ga voor een dubbele din radio. Via marktplaats al een frame op de kop getikt. Ga me nog even verder oriënteren op boxen en radio. Maar nu zag ik ergens een discussie voorbij komen, waar men aangaf dat de Kia stekker niet zou passen op een dubbele din stekker. Weet iemand daar iets over te zeggen? gr marc Quote
xtra40 Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 Dat klopt maat hier zijn grwoon verloop stekkers voor in de handel zo dat de boel daarna weer plug en play isVerstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣 1 Quote
RobertKia83 Posted July 21, 2017 Author Posted July 21, 2017 Inderdaad wat xtra40 hierboven zegt, bij mij zit de radio ook met verloopstekkers aangesloten zodat de isostekkers weer plug&play zijnVerstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Quote
Machlo Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 https://www.conrad.nl/nl/iso-radioadapterkabel-aiv-geschikt-voor-automerken-hyundai-kia-379130.html hebben we het dan over deze stekker?? zo niet dan zijn eventuele tips welkom....geen idee hoe die dingen heten of welke ik moet hebben! Quote
xtra40 Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 21 minuten geleden zei Machlo: https://www.conrad.nl/nl/iso-radioadapterkabel-aiv-geschikt-voor-automerken-hyundai-kia-379130.html hebben we het dan over deze stekker?? zo niet dan zijn eventuele tips welkom....geen idee hoe die dingen heten of welke ik moet hebben! die gaat niet passen zal even zien of ik er 1 kan vinden 1 Quote
xtra40 Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 zou er zo uit moeten zien http://www.ebay.nl/itm/KIA-Optima-Picanto-2-Rio-3-Soul-Autoradioadapter-Radioadapter-Adapter-Kabel-/191110643117?hash=item2c7f14fdad:g:VpcAAOSwJq1ZaLmy Quote
xtra40 Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 deze heb je er ook nog heel erg uitgebreid met alle denkbare aansluitingen http://www.ebay.nl/itm/Adaptateur-autoradio-ISO-vers-USB-RCA-Hyundai-i20-H1-i10-Kia-Ceed-Picanto-R-/132259285318?hash=item1ecb448946:g:vRkAAOSw-ldZZs98 Quote
Machlo Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 2 minuten geleden zei xtra40: deze heb je er ook nog heel erg uitgebreid met alle denkbare aansluitingen http://www.ebay.nl/itm/Adaptateur-autoradio-ISO-vers-USB-RCA-Hyundai-i20-H1-i10-Kia-Ceed-Picanto-R-/132259285318?hash=item1ecb448946:g:vRkAAOSw-ldZZs98 Haha.....ik houd het maar simpel denk ik.....bedankt @xtra40 Quote
xtra40 Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 ja ik denk ik meld het maar dat ik niet achteraf te horen krijg als ik dat had geweten 2 Quote
Machlo Posted July 24, 2017 Posted July 24, 2017 Nog even verder in dit draadje........ twee vragen. Ik heb de voorste (dashboard) boxen inmiddels gewisseld. Ga nu met de boxen in de achterdeuren aan het werk. - de connector in de B stijl. Als ik daar de plus en min in wil drukken, kan ik die connector eruit halen of moet die blijven zitten en wordt het pielen in een kleine ruimte? - dat zwarte rubberen kapje wat er omheen zit, is er een trucje voor om dat rubber er weer goed om heen te klemmen of wordt het wederom pielen in een kleine ruimte. Quote
RobertKia83 Posted July 28, 2017 Author Posted July 28, 2017 Die connectors kan je vanuit binnen loshalen. Moet je ff de beschermkap van je b-stijl los wrikken en dan kan je de stekker loskoppelen. De stekker die vanuit je deur komt zit vast met 4 weerhaakjes in je b-stijl (onder het rubber) die weerhaakjes moet je ook vanuit binnen even indrukken om de stekker ook los te krijgen. Daarna kan je fatsoenlijk je + en - aansluiten en ook het rubber weer eerst rondom je stekker doen waarna je hem zo weer in je b-stijl klikt. Kan helaas geen foto's bijvoegen om het wat duidelijker te maken aangezien tapatalk na de laatste update foutmelding op foutmelding geeft en ik de app van mn telefoon afgegooid heb... Quote
Machlo Posted July 28, 2017 Posted July 28, 2017 @Robertkia83.......thnx, zal een poging gaan wagen.... Quote
biancaa Posted July 29, 2017 Posted July 29, 2017 Goed bezig, ik heb dezelfde navigatie, radio, cd speler enz een paar jaar geleden in laten bouwen ben er zeer tevreden over. Quote
Recommended Posts