jutter Geplaatst 18 Oktober, 2012 Geplaatst 18 Oktober, 2012 Elke keer als het vochtig weer is beslaan de ramen. Het enige wat bij mij helpt is de airco aan maar dan moet ik hem aan laten staan anders beslaan binnen een mum van tijd weer de ramen en het wordt ijskoud in de auto. Mijn vraag is: hoe hebben jullie die drie knoppen staan ( temperatuur, blaas snelheid, en de stand) staan? Quote
xtra40 Geplaatst 18 Oktober, 2012 Geplaatst 18 Oktober, 2012 als je de airco aan hebt en het word koud in de auto dan kan je gerust de kachel wel wat warmer zetten hoor dat is niet verboden ;-) maar heel veel mensen denken dat je je kachel uit moet zetten als de airco gebruikt maar dit is een vergissing Quote
bigwade Geplaatst 18 Oktober, 2012 Geplaatst 18 Oktober, 2012 Uit de oude doos van voor de airco; ruiten aan de binnenkant voorzien van een dun laagje afwasmiddel.. Quote
Smart Geplaatst 18 Oktober, 2012 Geplaatst 18 Oktober, 2012 Hier het bewijs: schone en niet beslagen ramen.... 4 Quote
bigmac Geplaatst 19 Oktober, 2012 Geplaatst 19 Oktober, 2012 hoe hebben jullie die drie knoppen staan ( temperatuur, blaas snelheid, en de stand) staan? Het belangrijkste is de dat je buitenlucht naar binnen laat en niet de (vochtige) binnenlucht circuleert. Temperatuur: zo warm als me lief is (dat is nu ongeveer halfweg); blaassnelheid op 2, stand: eerst op enkel voorruiten, als die ontwasemd zijn op de gecombineerde stand (voorruit+voeten). Het ontwasemen duurt ongeveer 1 minuut. Airco staat altijd uit behalve een week of 3 in de zomer. Quote
jutter Geplaatst 19 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 Oktober, 2012 Thanks bigmac! Dit zal ik ook gaan proberen (als ik het al niet geprobeert heb). Ik heb namelijk al veel geprobeert, zelfs bepaalde standen met het raampje op een kiertje (niet als onderschrift gebruiken hè!) maar dat hielp niet. Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 Airco staat altijd uit behalve een week of 3 in de zomer. Gebruik je die verder echt nooit? Voor het onderhoud van je A/C moet je 'm eigenlijk eens per twee weken een kwartiertje ofzo gebruiken, zodat alles gesmeerd blijft en de afdichtingen ok dicht... Quote
Presiozo Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 Mijn airco staat automatisch aan iedere keer als ik in de auto stap. Voordat ik weg rij met beslagen ramen zet ik de blaas stand op 4, temp op koud ( dan blaast hij harder ) en dan na 30 sec als ik zicht heb gaat hij op 1 of 2, afhankelijk van de temperatuur en op zo warm als ik nodig vindt. ik laat hem altijd op de ramen staan, behalve als het echt koud is dan gaat hij gewoon op voeten+ gezicht. zodra de ramen beginnen te beslaan gaat hij terug op de ruit en zo verveel ik me niet onderweg. Quote
bigmac Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 Gebruik je die verder echt nooit? Nooit; en ik laat de airco ook niet onderhouden door de garage trouwens. Quote
Smart Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 Nooit; en ik laat de airco ook niet onderhouden door de garage trouwens. Weleens gehoord van uitgedroogde rubbers en smering van de airco? Er wordt altijd geadviseerd om minimaal eens per maand je airco te laten werken om te smeren en zodat de rubbers niet uitdrogen. Quote
bigmac Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 Weleens gehoord van uitgedroogde rubbers en smering van de airco? Er wordt altijd geadviseerd om minimaal eens per maand je airco te laten werken om te smeren en zodat de rubbers niet uitdrogen. Jawel, wel van gehoord, maar toch doe ik dat niet. Quote
snellejelle1985 Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 af en toe ff aanzetten kan toch geen kwaad? maja zelf weten natuurlijk Quote
handyman Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 Jawel, wel van gehoord, maar toch doe ik dat niet. pomp heeft smering nodig. je verliest ieder jaar 10% koelmiddel waar dit inzit. Nieuwe verdamper ca 350 euro ex montage.. Kunt beter af en toe litertje benzine verstoken door de airco te gebruiken. verkeerde zuinigheid IMHO just my 2 cents Quote
bigmac Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 ik zal jullie op de hoogte houden van de eventuele reparaties. Quote
Smart Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 ik zal jullie op de hoogte houden van de eventuele reparaties. Hahaha.....heerlijk! Love is in the air....co! Quote
bigwade Geplaatst 20 Oktober, 2012 Geplaatst 20 Oktober, 2012 ik zal jullie op de hoogte houden van de eventuele reparaties. Dat kon nog wel eens tegenvallen hoor. De airco van onze i10 was na 4jr (zelden gebruikt) helemaal leeg. Dealer wilde woeste dingen gaan doen zoals afpersen, lekcontroles en meer. Vanuit ervaringen met Amerikaanse auto's heb ik dat maar eens even niet laten doen, maar gewoon bij laten vullen. Was evengoed 120 euro kwijt bij de joendaai dealer. Ding is mooi de zomer doorgekomen. Gek genoeg weigeren die airco's altijd bij de eerste zonnestraal, net na/tijdens de lente. Af en toe aan zetten is dus wel verstandig, ook al kost dat een kwart litertje benzine BM.. Quote
Lennart Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Ik heb er ook heel veel last van. Airco ramen open, recirculatie of juist niet. Niets helpt!!! Elke dag rijd ik 95% van de rit met Airco aan en dan is het nog niet opgelost. Dit i.c.m. met de andere kwaaltjes, beseft mij dat ik spijt heb van mijn Kia. Maar dat is weer een andere discussie Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Ik heb er ook heel veel last van. Airco ramen open, recirculatie of juist niet. Niets helpt!!! Sluit er een rubber niet goed aan zodat er vocht je auto in kan? Kijk een onder de matten, bij het reservewiel of het daar nat is. Normaal gesproken als je even de airco aanzet moet de vochtigheid weg zijn. Quote
Ysie Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Ik heb gelijkaardig meegemaakt. <br />Neemt niet weg dat mijn Sp3 gevoelig is voor aangeslagen ramen maar op een bepaald moment was het gewoon overdreven. Toen ik begon te zoeken merkte ik op dat onder mijn voetmat het nat was. Er was ergens onderaan de wagen een lasnaad niet volledig waterdicht. Ik zou zeggen zoek overal in je wagen naar vochtige plaatsen. Quote
Lennart Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Dat zal ik dan zeker doen, want de andere mogelijkheden heb ik al uitgesloten.. Dank voor het meedenken Quote
HendrikAnton Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Waar iedereen (bijna iedereen) in de fout gaat is, dat de airco juist in de winter moet gebruiken ivm de vochtigheid zomers lekker koel en in de winter lekker veilig Waar je ook eens bij stil moet staan , ga je met een natte jas in de auto heb je het zelf warm, ga je met meerdere personen in de auto zitten dit alles heeft invloed op het beslaan van de ramen het is net als bij brillenglazen En deze kan je ook behandelen tegen het beslaan, dus kan dat ook met de ramen van je auto ( zie vorige opmerkingen) De allerbeste oplossing is de FIETS Quote
HendrikAnton Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Waar iedereen (bijna iedereen) in de fout gaat is, dat de airco juist in de winter moet gebruiken ivm de vochtigheid zomers lekker koel en in de winter lekker veilig Waar je ook eens bij stil moet staan , ga je met een natte jas in de auto heb je het zelf warm, ga je met meerdere personen in de auto zitten dit alles heeft invloed op het beslaan van de ramen het is net als bij brillenglazen En deze kan je ook behandelen tegen het beslaan, dus kan dat ook met de ramen van je auto ( zie vorige opmerkingen) De allerbeste oplossing is de FIETS Quote
mcbeef Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Waar je ook eens bij stil moet staan , ga je met een natte jas in de auto heb je het zelf warm, ga je met meerdere personen in de auto zitten dit alles heeft invloed op het beslaan van de ramen het is net als bij brillenglazen Ik denk dat menig forumlezer dit zich juist wel realiseert. Het valt mij ook op dat mijn Rio meer last heeft van vocht in de auto dan mijn vorige auto. Ik ben in die vorige toch ook soms met vochtige jas ingestapt of met 4 personen (ik noem maar wat) Het is net of het vocht niet wordt weggevoerd (naar buiten) ookal staat de knop niet op circulatie stand. De allerbeste oplossing is de FIETS Als fietsforens heb ik mijn auto vaak thuis staan, mocht ik nu eens met de auto naar het werk willen rijden, doe ik dat natuurlijk als het weer zeer onguur is. Juist met dit weer, als fietsen geen oplossing is, blijven de ruiten van de Rio beslaan. Is het jullie trouwens ook opgevallen dat de raamrubbers (buitenkant, horizontaal onderaan) hun werk niet doen om de ruit schoon te vegen als deze nat zijn? Volgens mij komt er zo een boel water in de deur Quote
Lennart Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Van deze oorzaak ben ik mij terdege bewust. Echter blijven de ramen vochtig en trekken ze dicht, zelfs als het al een paar dagen droog is (zoals vandaag). En dan heb ik geen natte jas aan en zit ik er in mijn eentje in op naar mijn werk. Ik zal mijn aankomende vakantie gebruiken om naar een oplossing te zoeken Quote
Snorrie Geplaatst 22 Oktober, 2012 Geplaatst 22 Oktober, 2012 Een pantykous met kattebak korrels achter of onder de voorstoel. Iedere 2 weken vervangen en klaar is kees 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.