jutter Geplaatst 14 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 14 December, 2012 En dit...dit is het enige goede antwoord waar de waas op de binnenkant van de ramen vandaan komt. Met 1 opmerking: het zijn niet alleen kunststof slangen (van het ventilatiesysteem) maar ook weekmakers die in het dashboard zitten en vrijkomen. Het wordt hoe langer hoe gekker; ik voelde me de laatste tijd al zo slap wanneer ik in de auto stapte: nu begrijp ik het, het komt door die weekmakers. Mijn hardkunstoffen bril hangt nu ook al als een slappe doek om mijn neus...... Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 14 December, 2012 Geplaatst 14 December, 2012 http://eshop.wurth.n...1/06_005200.pdf prima en makkelijk middel om je ramen schoon te maken zowel buiten als binnen. Te verkrijgen bij iedere Wurth shop. art.nr 089025 Quote
kias Geplaatst 8 Januari, 2013 Geplaatst 8 Januari, 2013 ook hier t vocht probleem. mijn vriend zegt dat dit komt daardat ik korte ritten rij.. morgens en smiddags een rit van 11 km per keer. zonder airco trekt de vocht zeeeeer langzaam weg. rij ik met de airco aan trekt de vocht snel weg, zet ik daarna de airco uit dan is de vocht in no time terug ik probeer hier van af te komen. wil niet met de airco elke dag aan rijden. ik merk echt dat ik meer verbruik als de airco aan staat en de auto schokt soms een beetje op lange stukken wanneer ik de airco heb.. hebben jullie dat ook? je voelt dat de auto dan even een hikje heeft, dit is echt alleen wanneer ik de airco gebruik. Quote
bigmac Geplaatst 8 Januari, 2013 Geplaatst 8 Januari, 2013 zonder airco trekt de vocht zeeeeer langzaam weg. ... wil niet met de airco elke dag aan rijden. ik merk echt dat ik meer verbruik als de airco aan staat en de auto schokt soms een beetje op lange stukken wanneer ik de airco heb.. hebben jullie dat ook? Ik rijd, behoudens 3 weken in de zomervakantie, nooit met airco aan. Als ik de airco aanzet, voelt het alsof je de handrem iets aantrekt; je merkt dat de motor meer moet werken (vergelijk het met een zware dynamo op je fietswiel). Maar de vochtige ramen zijn bij mij schoon binnen 1 minuut! Hoe staat je ventilatiesysteem ingesteld? Bij mij als ik wegrijd: -Luchttoevoer van buiten (géén recirculatie van de binnenlucht, want dán krijg je beslagen ramen zonder airco. Belangrijk!) -Ventilatorsnelheid op 2 of 3 (later terug naar 1) -Verwarming op heetste stand (later terug naar middenstand) Quote
kias Geplaatst 8 Januari, 2013 Geplaatst 8 Januari, 2013 zo iets zal het zijn @bigmac... alleen bij mij komen die 'hikjes' af en toe. maar wat betreft jouw tips, hier ben ik al ff mee bezig. ik heb zoiezo altijd buiten luchttoevoer aan... ik zat zelfs nu te denken om snachts die dicht te zetten... zodat er snachts geen vocht naar binnen kan?! ik ga nog een keer aan de gang met jouw tips, want ik wil van de airco af... ivm verbruik. Quote
Lennart Geplaatst 8 Januari, 2013 Geplaatst 8 Januari, 2013 ook hier t vocht probleem. mijn vriend zegt dat dit komt daardat ik korte ritten rij.. morgens en smiddags een rit van 11 km per keer. zonder airco trekt de vocht zeeeeer langzaam weg. rij ik met de airco aan trekt de vocht snel weg, zet ik daarna de airco uit dan is de vocht in no time terug ik probeer hier van af te komen. wil niet met de airco elke dag aan rijden. ik merk echt dat ik meer verbruik als de airco aan staat en de auto schokt soms een beetje op lange stukken wanneer ik de airco heb.. hebben jullie dat ook? je voelt dat de auto dan even een hikje heeft, dit is echt alleen wanneer ik de airco gebruik. na het afvoerslangetje en de folie in de deuren die loszat heb ik het probleem ook nog. Vooral als het regent heb ik er veel last van. Airco aan en de auto is weer vochtvrij, airco uit en het komt weer terug. het is een vicieuze cirkel welke nu bij de Rayonmanager ligt van mijn dealer.. Ik ben er ondertussen zo zat van, dat ik na deze auto zeker geen Kia meer overweeg. Quote
Murcielaygo Geplaatst 8 Januari, 2013 Geplaatst 8 Januari, 2013 Tja, die hikjes zijn het in- en uitschakelen ven de compressor. Net als dat je je koelkast ook maar een paar keer per dag hoort aanslaan en vaak kort nadat de deru is open geweest. En dat vocht na gebruik van de A/C snel terugkeert is niet vreemd En niet Kia-gebonden... De lucht word gedroogd voor het vocht te laten condenseren op de verdamper. Als je nu de A/C uitzet condenseert het niet meer, maar het reeds aanwezige vocht zal wel worden meegenomen door de passeerende luchtstroom... Ik zet vaak na het uitschakelen van de A/C het rechter achterraam iets open, zodat er daar een soort van zuiging ontstaat die de vchtige lucht de auto uittrekt voor het kan neerslaan op de ruiten. Quote
fonzie Geplaatst 8 Januari, 2013 Geplaatst 8 Januari, 2013 ik heb 's winters altijd een vochtvreter onder mijn stoel staan, die ik eens per week leeggooi, heb geen last van vocht meer. Quote
LED-Lightning Geplaatst 8 Januari, 2013 Geplaatst 8 Januari, 2013 ik heb 's winters altijd een vochtvreter onder mijn stoel staan, die ik eens per week leeggooi, heb geen last van vocht meer. Precies, ik denk dat zoiets goed kan helpen. Je kunt ook bijvoorbeeld kattenbak korrels (bijvoorbeeld van die gel-korrels, als je begrijpt wat ik bedoel) in een kussensloopje doen (wel dichtmaken dan, want dat wil je niet los in je auto hebben liggen) en onder een stoel leggen. Af en toe vervangen zou dan ook heel wat vocht uit de auto moeten halen, is tip die ik eens op een ander forum las. Quote
KIA Leeuwarden Geplaatst 18 Oktober, 2017 Geplaatst 18 Oktober, 2017 Wij hebben twee jaar geleden een nieuwe KIA Picanto gekocht. Vanaf de aankoopdatum vochtproblemen in de auto. In de winter ijs aan de binnenkant van het voorruit, in de zomer heel veel vocht in de auto. De dealer zegt dat het komt doordat wij niet veel kilometers maken en dat het onze eigen schuld is dus. De auto is getest op lekkage en dat leverde niets op. Klaarblijkelijk is de auto waterdicht. Dan vragen wij ons af: waar komt al dit water dan vandaan? Ik lees hier dat er veel meer mensen zijn met dit probleem, is dit inmiddels opgelost, zo ja, wat heeft men hier aan gedaan? Wij staan op het punt de KIA in te ruilen voor een ander merk dat deze problemen niet heeft. KIA zegt: de auto is waterdicht, wij kunnen niks meer voor u doen. Quote
xtra40 Geplaatst 18 Oktober, 2017 Geplaatst 18 Oktober, 2017 Even een vraag heb je een airco in de Picanto Dit is meestal de boos doener helaas bij elk merk met een airco Als deze niet zeg maar 5 a 10 minuten voor het einde van de rit word uitgeschakeld en droog geblazen door middel van je kachel fan dan zal na de rit de A-C verdamper gaan ontdooien en dat geeft dan waterdamp tegen het voor raam en in de winter zul je dan smorgens moeten krabben Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk Quote
KIA Leeuwarden Geplaatst 18 Oktober, 2017 Geplaatst 18 Oktober, 2017 42 minuten geleden zei xtra40: Even een vraag heb je een airco in de Picanto Dit is meestal de boos doener helaas bij elk merk met een airco Als deze niet zeg maar 5 a 10 minuten voor het einde van de rit word uitgeschakeld en droog geblazen door middel van je kachel fan dan zal na de rit de A-C verdamper gaan ontdooien en dat geeft dan waterdamp tegen het voor raam en in de winter zul je dan smorgens moeten krabben Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk Quote
KIA Leeuwarden Geplaatst 18 Oktober, 2017 Geplaatst 18 Oktober, 2017 Bedankt voor de tip, wij hebben inderdaad een airco, ga het uitproberen, zijn helemaal klaar met de KIA Picanto. Quote
KIA Leeuwarden Geplaatst 19 Oktober, 2017 Geplaatst 19 Oktober, 2017 Ik heb zelf een Citroen DS 3 met airco, nooit problemen. Dacht een KIA Picanto te kopen met 7 jaar garantie, problemen, KIA lost het wel voor je op. Nou ik heb nog nooit zoveel problemen gehad met deze auto. Met name het vochtprobleem is gigantisch. Al die oplossingen van vochtvreters in je auto etc. Hier koop je toch geen nieuwe auto voor. Bij alle KIA Picanto's het zelfde probleem. ik denk dat KIA snel met een oplossing moet komen anders verkopen ze straks geen enkele KIA Picanto meer. Wat een ellende met deze auto!!!! Mijn dealer in Leeuwarden gaat nu nog een aantal andere opties bekijken, ik hoop dat ze de oorzaak kunnen vinden en hiermee het probleem ook oplossen. Wordt vervolgd................. Quote
KIA Leeuwarden Geplaatst 31 Oktober, 2017 Geplaatst 31 Oktober, 2017 Op 18-10-2017 om 15:13 zei xtra40: Even een vraag heb je een airco in de Picanto Dit is meestal de boos doener helaas bij elk merk met een airco Als deze niet zeg maar 5 a 10 minuten voor het einde van de rit word uitgeschakeld en droog geblazen door middel van je kachel fan dan zal na de rit de A-C verdamper gaan ontdooien en dat geeft dan waterdamp tegen het voor raam en in de winter zul je dan smorgens moeten krabben Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk Quote
KIA Leeuwarden Geplaatst 31 Oktober, 2017 Geplaatst 31 Oktober, 2017 Wij hebben bericht gehad van de KIA dealer in Leeuwarden. na lang onderzoek, hele auto is van binnen gestript, is gebleken dat er lekkage optrad bij de waterslang van de ruitensproeier. Er liep water langs het slangetje van de ruitensproeier naar binnen. Dit was de oorzaak van het vochtprobleem in onze auto. Deze slang loopt namelijk van voor naar achteren door de auto, vandaar dat het vochtprobleem door de hele auto zat. Bekleding etc. wordt nu gedroogd en teruggeplaatst in de auto. Eindelijk na 2 jaar is dan de oorzaak van het probleem gevonden. Hiermee wil ik aangeven dat excuses dat wij te weinig kilometers maken en dat daardoor de auto niet goed droog wordt van binnen onzin zijn. Quote
2Swift Geplaatst 31 Oktober, 2017 Geplaatst 31 Oktober, 2017 13 uur geleden zei KIA Leeuwarden: Wij hebben bericht gehad van de KIA dealer in Leeuwarden. na lang onderzoek, hele auto is van binnen gestript, is gebleken dat er lekkage optrad bij de waterslang van de ruitensproeier. Er liep water langs het slangetje van de ruitensproeier naar binnen. Dit was de oorzaak van het vochtprobleem in onze auto. Deze slang loopt namelijk van voor naar achteren door de auto, vandaar dat het vochtprobleem door de hele auto zat. Bekleding etc. wordt nu gedroogd en teruggeplaatst in de auto. Eindelijk na 2 jaar is dan de oorzaak van het probleem gevonden. Hiermee wil ik aangeven dat excuses dat wij te weinig kilometers maken en dat daardoor de auto niet goed droog wordt van binnen onzin zijn. Fijn dat ze de oorzaak gevonden hebben. Waar zit deze slang dan precies? Dan check ik bij mezelf voor de zekerheid even. Quote
KIA Leeuwarden Geplaatst 2 November, 2017 Geplaatst 2 November, 2017 Ik zou het echt niet weten, even op Google zoeken of naar de dealer als je ook vocht in je auto hebt. Quote
2Swift Geplaatst 2 November, 2017 Geplaatst 2 November, 2017 9 uur geleden zei KIA Leeuwarden: Ik zou het echt niet weten, even op Google zoeken of naar de dealer als je ook vocht in je auto hebt. Gelukkig geen vocht probleem hier! Quote
KIA Leeuwarden Geplaatst 28 November, 2017 Geplaatst 28 November, 2017 Wij hebben de Kia Picanto terug van de dealer, nu 1 week later, bij eerste nachtvorst ramen aan de binnenkant bevroren, lijkt wel of het vochtprobleem alleen maar groter is geworden. Alle bekleding is er uit geweest, diverse probleempjes hebben ze opgelost, vochtprobleem blijft bestaan. Terug naar de Kia dealer in Leeuwarden. Ik het verhaal verteld dat we nog steeds vocht in de auto hadden. Hun antwoord: Dat kan niet! Wij zijn er klaar mee, ruil hem maar in. Kortom bij de dealer in Leeuwarden werd ik voor leugenaar uitgemaakt. Probleem bij de leiding van de Kia Dijkstra groep neergelegd. We wachten gespannen af. Quote
jupiler666 Geplaatst 28 November, 2017 Geplaatst 28 November, 2017 Even voor mijn eigen vergelijk voor ik mn dealer lastig val: Hoe lang duurt het bij de mede picanto (2013) rijders hoelang de aangeslagen vooruit vrij is?? Ik had nl. al zo dat mn oude corsaatje van 12 jaar oud erg aansloeg maar ik dacht dit komt door de ouderdom maar nu doet de 3,5 jaar oude pica het ook en hoe... duurt 10 minuten voor het raam enigzins schoon genoeg is om te mogen/kunnen rijden, blazer voluit, airco aan en luchtcirculatie op buiten lucht. De achter ramen ook zon drama... (achter ruit gaat goed als ik die knop aanzet) Ik heb al sinds ik hem heb deze zomer 3/4 keer mn ramen gewassen met VEEL spiritus en een scheutje afwasmiddel, dit is normaal ons wondermiddeltje hiervoor. Ik hoop dat jullie mij een indicatie kunnen geven of dit goed of slecht is en of er nog tips zijn (oja...ligt zelfs al zon ontvochterzakje in welke niet vol raakt....) Quote
Gast Geplaatst 29 November, 2017 Geplaatst 29 November, 2017 Mijn ramen hebben ook de neiging snel aan te slaan. Veel (niet alles) kan voorkomen worden met gedrag. Ventileren is het toverwoord. Zet af en toe een raam op een kier tijdens het rijden. Quote
Michiel193 Geplaatst 20 Januari, 2018 Geplaatst 20 Januari, 2018 Dit was ook in onze Picanto een probleem... Oplossing schoonmaken met glassex daarna op de schone en droge ruit met een paar stukken keukenpapier afwasmiddel erop wrijven. Je ziet hier niets van maar werkt erg goed Quote
jupiler666 Geplaatst 21 Januari, 2018 Geplaatst 21 Januari, 2018 ik zal het eens aan de slag gaan met de tips Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.