Sunshine Posted May 14, 2017 Posted May 14, 2017 Hi, Ben in het bezit van een Kia Picanto economy plus navigator 2016. Ik zit eraan te denken om led koplampen te bestellen. Op Ebay staan er veel te koop. Alleen vraag ik me af of ze ook zullen passen. Terugsturen beetje lastig nl. Iemand ervaring? Quote
xtra40 Posted May 14, 2017 Posted May 14, 2017 Koplampen passen das geen probleemWat niet past is de stekker verbinding die is net even anders dus kijk of je die er bij kan krijgen dan kan je de boel aanpassenVerzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk Quote
Sunshine Posted May 14, 2017 Author Posted May 14, 2017 Dat is best jammer dat die standaard niet past. Als je dan een aparte stekkerverbinding moet aanschaffen is niet zo handig. Klinkt beetje omslachtig. Quote
Murcielaygo Posted May 14, 2017 Posted May 14, 2017 Begrijpen jullie elkaar wel goed?Als je de pitten wilt vervangen van halogeen naar LED moet je passende lampen zoeken (en hopen dat ze achter de doppen passen).Wil je de armaturen vervangen (van reflector naar projector) dan zijn de stekkers niet alleen anders, maar ook de aansturing... Quote
Beus Posted May 15, 2017 Posted May 15, 2017 Ik heb van deze serie de H7 gekocht (Picanto 2 Sportsline), met passieve koeling, bij actieve koeling ben ik bang dat het mechanische deel te kwetsbaar is tov de levensduur van de LED's. Deze passen echt keurig netjes met de bescherming doppen er gewoon nog op en een puist licht dat het geeft! https://nl.aliexpress.com/item/Car-LED-Headlights-H8-H9-H4-H11-H7-LED-Head-Lamp-Fog-Light-50W-6500K-CSP/32767886797.html?spm=2114.13010608.0.0.Z8JV6C Quote
2Swift Posted May 15, 2017 Posted May 15, 2017 Da's wel interessant. Want meestal past dit niet, waardoor niet waterdicht. Ik heb zelfde koplamp units. Dus zou ook moeten kunnen? Hoe is het lichtbeeld? Verder geen andere dingen die aangesloten moeten worden? Werkt de coming home en follow me home nog? Quote
Beus Posted May 15, 2017 Posted May 15, 2017 1 uur geleden zei 2Swift: Da's wel interessant. Want meestal past dit niet, waardoor niet waterdicht. Ik heb zelfde koplamp units. Dus zou ook moeten kunnen? Hoe is het lichtbeeld? Verder geen andere dingen die aangesloten moeten worden? Werkt de coming home en follow me home nog? Het zat er allemaal binnen 30 minuten in omdat de doppen gewoon passen ook verder niks hoeven te verbouwen, ik ben er zeer tevreden mee iig! Quote
rvanrookhuizen Posted May 16, 2017 Posted May 16, 2017 Ik heb sinds ruim een jaar led koplampen. Met passende stekkers,plug and play. Aliexpress.com En heeeeel veeeeeellicht 1 Quote
terijdt Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Op 15-5-2017 om 08:37 zei Beus: Ik heb van deze serie de H7 gekocht (Picanto 2 Sportsline), met passieve koeling, bij actieve koeling ben ik bang dat het mechanische deel te kwetsbaar is tov de levensduur van de LED's. Deze passen echt keurig netjes met de bescherming doppen er gewoon nog op en een puist licht dat het geeft! https://nl.aliexpress.com/item/Car-LED-Headlights-H8-H9-H4-H11-H7-LED-Head-Lamp-Fog-Light-50W-6500K-CSP/32767886797.html?spm=2114.13010608.0.0.Z8JV6C Goedenavond, ik heb deze lampen ook binnengekregen. Alleen dan in de h4 versie, passen perfect. Echter kan ik de dop er niet op krijgen... waardoor niet waterdicht. Zijn er eventueel diepere doppen te bestellen ergens? Of heeft iemand een andere suggestie? Prachtige lampen. Gaat om de Kia picanto navigator 2016 Quote
Beus Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 4 minuten geleden zei terijdt: Goedenavond, ik heb deze lampen ook binnengekregen. Alleen dan in de h4 versie, passen perfect. Echter kan ik de dop er niet op krijgen... waardoor niet waterdicht. Zijn er eventueel diepere doppen te bestellen ergens? Of heeft iemand een andere suggestie? Prachtige lampen. Gaat om de Kia picanto navigator 2016 Geen idee of die te bestellen zijn eigenlijk, vreemd ook dat deze dan wat groter zijn dan de H7. Als je een beetje handig bent zijn de doppen wel dieper te maken natuurlijk. Je maakt er rond gat in de dop en over het gat kit je een een soort deksel, dan ben je er ook. 1 Quote
terijdt Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 36 minuten geleden zei Beus: Geen idee of die te bestellen zijn eigenlijk, vreemd ook dat deze dan wat groter zijn dan de H7. Als je een beetje handig bent zijn de doppen wel dieper te maken natuurlijk. Je maakt er rond gat in de dop en over het gat kit je een een soort deksel, dan ben je er ook. Ik ga proberen ze dieper te maken, bedankt voor het bericht! Klopt, beetje jammer dat het anders is Quote
theomonika Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Op 14-5-2017 om 22:37 zei Murcielaygo: Begrijpen jullie elkaar wel goed? Als je de pitten wilt vervangen van halogeen naar LED moet je passende lampen zoeken (en hopen dat ze achter de doppen passen). Wil je de armaturen vervangen (van reflector naar projector) dan zijn de stekkers niet alleen anders, maar ook de aansturing... begrijp jij het wel goed hij heb het over koplampen en niet lampen Quote
Murcielaygo Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 begrijp jij het wel goed hij heb het over koplampen en niet lampenNergens voor nodig om meteen (nou ja, na 3 weken) te gaan katten... Helaas halen heel veel mensen armaturen en lampen nog door elkaar, dus een beetje helderheid was wel op zijn plaats geweest.Zeker omdat er voor de Picanto geen LED-armaturen zijn. Er zijn projector-armaturen, met LED-DRL. In mijn ogen is dat iets anders. Wat zou je gezegd hebben als de vraag on Xenon-koplampen was geweest? Sunshine zwijgt als het graf, dus we zullen het nooit weten... 3 Quote
terijdt Posted June 11, 2017 Posted June 11, 2017 Uiteindelijk de lampen passend gekregen door de doppen aan te passen. Ze geven enorm veel licht, of het legaal is vraag ik me af.... Quote
Beus Posted June 11, 2017 Posted June 11, 2017 3 minuten geleden zei terijdt: Uiteindelijk de lampen passend gekregen door de doppen aan te passen. Ze geven enorm veel licht, of het legaal is vraag ik me af.... Niks illegaals aan, alle koplampen gaan met led verlichting uitgevoerd worden en als het "beeld" goed afgesteld staat ben je andere ook niet tot last. Ik heb ze met een vriend van mij ingebouwd die is ook keurmeester en heeft gezegd dat dit gewoon legaal is dus daar ga ik ook van uit. 1 Quote
terijdt Posted June 11, 2017 Posted June 11, 2017 16 minuten geleden zei Beus: Niks illegaals aan, alle koplampen gaan met led verlichting uitgevoerd worden en als het "beeld" goed afgesteld staat ben je andere ook niet tot last. Ik heb ze met een vriend van mij ingebouwd die is ook keurmeester en heeft gezegd dat dit gewoon legaal is dus daar ga ik ook van uit. Dat is mooi om te horen. In dat geval kunnen ze mooi blijven branden Quote
rvanrookhuizen Posted June 15, 2017 Posted June 15, 2017 In Nederland geen probleem,maar b.v. in Oostenrijk rijden wouten rond die er een hobby van hebben auto te bekeuren die andere dan de standaard verlichting hebben. Vooral mensen die xenon verlichting hebben ingebouwd hebben daar last van gehad. Ik weet niet of dat nog zo is. Ronald Quote
Derrek Posted June 16, 2017 Posted June 16, 2017 Ik heb daar met mijn Seat Alhambra en later met mijn Kia Rio (beide met ingebouwde 6000K Pilot HID Xenon lampen) nooit last van gehad. Maar kan me voorstellen dat je problemen kunt krijgen met de weliswaar goedkopere maar soms matige kwaliteit HID Xenon (vooral het lichtbeeld is soms ronduit slecht) of paars-blauwe lampen problemen kunt krijgen. Quote
Beus Posted June 16, 2017 Posted June 16, 2017 6 uur geleden zei Derrek: Ik heb daar met mijn Seat Alhambra en later met mijn Kia Rio (beide met ingebouwde 6000K Pilot HID Xenon lampen) nooit last van gehad. Maar kan me voorstellen dat je problemen kunt krijgen met de weliswaar goedkopere maar soms matige kwaliteit HID Xenon (vooral het lichtbeeld is soms ronduit slecht) of paars-blauwe lampen problemen kunt krijgen. We hebben het hier over LED lampen niet over Xenon lampen, de LED lampen geven hoe je ook door de lens kijkt altijd 1 en dezelfde kleur. Quote
rvanrookhuizen Posted August 8, 2017 Posted August 8, 2017 rij reeds 2 jaar met H7 led van aliexpress van slechts 27,50. Veel licht,goed beeld. Montage was vrij eenvoudig want IK kon het zelfs. Stekker paste gewoon. 1 Quote
rvanrookhuizen Posted September 2, 2017 Posted September 2, 2017 Op Saturday, June 03, 2017 om 21:09 zei terijdt: Nu alles LED Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk Quote
Derrek Posted October 30, 2017 Posted October 30, 2017 Ter informatie, op de site van Xenonlamp zijn flexibele rubber afdekkappen te bestellen van 72 mm tot 100 mm. doorsnede (9,95 per set). Quote
Tsjieko Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 Hi, ik ben binnekort in het bezit van een Kia picanto First edition 2018 en ik vroeg mij af welke leds hier het beste inpassen. De koplampen van de First edition zijn namelijk al uitgerust met led dagrijverlichting maar ik zou ik graag ook led willen met mijn kleine en grote licht. Iemand hier ervaring mee ? Quote
de Hunter Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 Waarom niet gewoon een setje Osram Extreme Vision d'r in zetten? Geven veel meer en witter licht (+ 20%) en een kegel die zo'n 35 meter verder schijnt. Heb ze zaterdag besteld, als het goed is vandaag binnen. Degene die je moet hebben; HB3 9005 HL+ https://www.autolampen.nl/osram-9005nbu-hb3-nightbreaker-unlimited-duobox.html Quote
Recommended Posts