Machlo Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Mijn pica rijd ik nu 1 jaar. Na 2 maanden hield ISG (start/stop) er mee op en heeft het sinds vandaag niet meer gedaan. stond ik vanmiddag voor de stoplichten.....”f]$[£><§ck, mijn motor laten afslaan”. Keek ik toevallig ook ff naar het controle lampje links van het stuur..... die was zowaar uit. Systeem werkt weer (fingers crossed)...... Ik rijd erg weinig km......accu zou eerder minder moeten worden. Kan de temperatuur van de afgelopen weken hier invloed op hebben? gr marc Quote
Machlo Posted August 8, 2018 Author Posted August 8, 2018 Op 6-8-2018 om 19:24, Machlo zei: Mijn pica rijd ik nu 1 jaar. Na 2 maanden hield ISG (start/stop) er mee op en heeft het sinds vandaag niet meer gedaan. stond ik vanmiddag voor de stoplichten.....”f]$[£><§ck, mijn motor laten afslaan”. Keek ik toevallig ook ff naar het controle lampje links van het stuur..... die was zowaar uit. Systeem werkt weer (fingers crossed)...... Ik rijd erg weinig km......accu zou eerder minder moeten worden. Kan de temperatuur van de afgelopen weken hier invloed op hebben? gr marc Schoot me vandaag wat anders te binnen........dat warme weer zal er geen invloed op hebben lijkt mij. Dan had hij het wellicht ook al eerder gedaan gezien de temperaturen. maar nu heb ik enkele (3) dagen er voor een andere auto helpen starten met startkabels. Dat lukt helaas niet (andere accu was compleet leeg). Maar misschien is er door deze actie wat gereset bij mijn accu (of computer?)???????? Iemand dit al eens meegemaakt of daar een gedachte over?? Quote
oude Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 de isg in mijn auto(picanto) deed het van de winter ook niet. Sinds mei doet het het weer, zal mij benieuwen aankomende winter. Onder een bepaalde temp. doet het systeem het kennelijk niet. 1 Quote
Machlo Posted August 16, 2018 Author Posted August 16, 2018 3 uren geleden, oude zei: de isg in mijn auto(picanto) deed het van de winter ook niet. Sinds mei doet het het weer, zal mij benieuwen aankomende winter. Onder een bepaalde temp. doet het systeem het kennelijk niet. Gevoelig type......die ISG...... Quote
1500vulcano Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 Als de accu onder een bepaalde waarde komt doet het ,het niet meer ,ook als je te veel ass. Aan hebt staan Quote
Machlo Posted August 31, 2018 Author Posted August 31, 2018 2 uren geleden, 1500vulcano zei: Als de accu onder een bepaalde waarde komt doet het ,het niet meer ,ook als je te veel ass. Aan hebt staan Is me bekend.......accu zal echt niet top wezen, daar rijd ik denk ik ook erg weinig voor. Ben in de zomer ook nier meer gaan rijden dus beter is tie niet geworden. Assecoires heb ik nauwelijks aan staan. Denk dat het hulpstarten van een andere auto eea heeft gereset of zo. Dag of 2 later deed ISG het weer. Quote
Xmoo Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 Moet zeggen dat ik er met mijn Stonic geen last van heb. Heeft tot nu in kou als hitte, gewoon normaal gewerkt. Quote
Rox Posted September 1, 2018 Posted September 1, 2018 Neem aan dat je de auto gewoon uit kan doen als de isg in werking treed zonder dat dit op termijn storingen geeft? Ik zet de auto namelijk in neutraal voor ik m uit contact draai Quote
oude Posted September 1, 2018 Posted September 1, 2018 Er zijn volgens mij veel redenen waarom isg het niet doet, b.v. je hebt je riem niet om de ventilatie staat op de voorruit enz. Er zijn nog meer dingen. Deze informatie van de mensen bij de dealer. De deur is open, motorkap is niet goed gesloten. Dus als dit broodje aap is, komt het van de dealer. Quote
Specialmade Posted September 2, 2018 Posted September 2, 2018 22 uren geleden, oude zei: Er zijn volgens mij veel redenen waarom isg het niet doet, b.v. je hebt je riem niet om de ventilatie staat op de voorruit enz. Er zijn nog meer dingen. Deze informatie van de mensen bij de dealer. De deur is open, motorkap is niet goed gesloten. Dus als dit broodje aap is, komt het van de dealer. De werking van ISG: Wanneer STOPT de motor? de rijsnelheid is lager dan 5km/h, en de versnelling in de neutraal staat, en de koppeling NIET is ingetrapt Wanneer START de auto? wanneer u het koppelingspedaal indrukt (bij wegrijden) het rempedaal meerdere keren wordt ingedrukt, of de airconditioning is ingeschakeld, of de airconditioning is ingeschakeld op de maximale stand, of de rijsnelheid boven de 5km/h komt Wanneer werkt het START/STOP systeem NIET? de deur van de bestuurder is geopend, of de bestuurder heeft zijn veiligheidsriem niet om, of de motorkap is geopend, of de airconditioning op de maximale stand staat De ladingstoestand van de AGM accu is te laag, of De accutemperatuur is lager dan 2gr C , of De temperatuur van de koelvloeistof laag is 1 Quote
Machlo Posted September 2, 2018 Author Posted September 2, 2018 8 minuten geleden, Specialmade zei: De werking van ISG: Wanneer STOPT de motor? de rijsnelheid is lager dan 5km/h, en de versnelling in de neutraal staat, en de koppeling NIET is ingetrapt Wanneer START de auto? wanneer u het koppelingspedaal indrukt (bij wegrijden) het rempedaal meerdere keren wordt ingedrukt, of de airconditioning is ingeschakeld, of de airconditioning is ingeschakeld op de maximale stand, of de rijsnelheid boven de 5km/h komt Wanneer werkt het START/STOP systeem NIET? de deur van de bestuurder is geopend, of de bestuurder heeft zijn veiligheidsriem niet om, of de motorkap is geopend, of de airconditioning op de maximale stand staat De ladingstoestand van de AGM accu is te laag, of De accutemperatuur is lager dan 2gr C , of De temperatuur van de koelvloeistof laag is Aanvulling uit mijn boekje: De aanjagersnelheid van het handbediende verwarmings en ventilatiesysteem staat in een hogere stand dan stand 3 terwijl de airconditioning is ingeschakeld. De aanjagersnelheid van het automatische verwarmings en ventilatiesysteem staat in een hogere stand dan stand 6 terwijl de airconditioning is ingeschakeld. Als een bepaalde tijd is verstreken sinds het verwarmings en ventilatie systeem is ingeschakeld (lekker duidelijk.....een bepaalde tijd.... ) Wanneer de ontwaseming is ingeschakeld De remdruk is te laag. 1 Quote
Specialmade Posted September 2, 2018 Posted September 2, 2018 15 minuten geleden, Machlo zei: Aanvulling uit mijn boekje: De aanjagersnelheid van het handbediende verwarmings en ventilatiesysteem staat in een hogere stand dan stand 3 terwijl de airconditioning is ingeschakeld. De aanjagersnelheid van het automatische verwarmings en ventilatiesysteem staat in een hogere stand dan stand 6 terwijl de airconditioning is ingeschakeld. Als een bepaalde tijd is verstreken sinds het verwarmings en ventilatie systeem is ingeschakeld (lekker duidelijk.....een bepaalde tijd.... ) Wanneer de ontwaseming is ingeschakeld De remdruk is te laag. De eerste twee alinia’s had ik samengevat als ‘airco op maximale stand’ Die bepaalde tijd (mij niet bekend) maar is idd onduidelijk. Ontwaseming heb ik nooit meegemaakt. Rem druk te laag (dan moet je niet meer rijden) Ik heb in mijn vorige Kia (SP3) alleen regelmatig meegemaakt dat als ik de acculader een tijdje aansloot het ISG systeem weer werkte. En bij lage temperaturen werkte het natuurlijk ook niet. Quote
Machlo Posted September 2, 2018 Author Posted September 2, 2018 @Specialmade.........thnx, wat betreft de airco heb ik je opmerking niet zó begrepen. wat ik wel raar vind......(ervanuit gaande dat het ISG systeem op elke Kia hetzelfde zou zijn) is dat de criteria niet in alle boekjes hetzelfde is. Dat zou dan weer impliceren dat het systeem in de verschillende kia’s verschillend is van elkaar. Maar misschien ben ik wel aan het mierenn*&@%€ken......... Quote
Specialmade Posted September 2, 2018 Posted September 2, 2018 7 minuten geleden, Machlo zei: @Specialmade.........thnx, wat betreft de airco heb ik je opmerking niet zó begrepen. wat ik wel raar vind......(ervanuit gaande dat het ISG systeem op elke Kia hetzelfde zou zijn) is dat de criteria niet in alle boekjes hetzelfde is. Dat zou dan weer impliceren dat het systeem in de verschillende kia’s verschillend is van elkaar. Maar misschien ben ik wel aan het mierenn*&@%€ken......... Ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat het iSG systeem voor iedere Kia hetzelfde is. Alleen het verschil in accu capaciteit van de verschillende Kia’s zou wel een verschil kunnen maken. De accu van een SP3 is groter dan van een Picanto b.v. Maar houd wel in de gaten dat het ISG systeem eigenlijk een wassenneus is en bedoeld om de uitstoot (op papier) te verminderen waardoor de verkoopprijs van de auto wat lager uitkomt. Soms vond ik het zelfs storend als het ISG systeem plotseling in werking trad. Rijd je in de file en dat slaat de motor uit terwijl je een fractie later weer verder kon rijden. Of bij een verkeerslicht, je wist dan niet hoelang dat op rood zou staan en zet de versnellingspook in de vrijstand, de motor sloeg dan af en even later sprong het verkeerslicht weer op groen. Quote
oude Posted September 2, 2018 Posted September 2, 2018 Daarom zet ik bij echte stadsritten het systeem uit. 1 Quote
Machlo Posted September 14, 2018 Author Posted September 14, 2018 Heb de afgelopen 2 weken de aanjager niet op de voorruit gezet maar bovenlijf en voeten.........sindsdien werkt ISG weer................dat zou dan toch de boosdoener moeten zijn geweest! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.