Ali Geplaatst 4 September, 2018 Geplaatst 4 September, 2018 (aangepast) Pasgeleden een Kia Picanto 1.0 motor uit 2013 design edition gekocht met bijna 37000 op de teller. Tijdens de proefrit viel al op dat hij een blazend geluid maakt in de lage versnelling (1tm3). Dit is vooral te horen wanneer je doorschakelt van 1 naar 2 of 2 naar 3. Het klinkt alsof de motor even kort blaast. De verkoper zei dat het een normaal geluid was. Nu na aankoop wil ik toch even checken of anderen dit ook hebben. Ik ken dit geluid niet zo van andere auto's. Is dit herkenbaar voor iemand? 4 September, 2018 aangepast door Ali Quote
de Hunter Geplaatst 4 September, 2018 Geplaatst 4 September, 2018 1 uur terug, Ali zei: Pasgeleden een Kia Picanto 1.0 motor uit 2013 design edition gekocht met bijna 37000 op de teller. Tijdens de proefrit viel al op dat hij een blazend geluid maakt in de lage versnelling (1tm3). Dit is vooral te horen wanneer je doorschakelt van 1 naar 2 of 2 naar 3. Het klinkt alsof de motor even kort blaast. De verkoper zei dat het een normaal geluid was. Nu na aankoop wil ik toch even checken of anderen dit ook hebben. Ik ken dit geluid niet zo van andere auto's. Is dit herkenbaar voor iemand? Lastig beoordelen zonder het geluid te kennen. Wel is het zo het gaspedaal zeer gevoelig is waardoor als je doorschakeld bij lage versnellingen het motortoerental soms even omhoogschiet. Bedoel je zoiets? Mijn Picanto 3 had dat heel sterk, heeft op basis van terugroepactie een nieuw gasklephuis gekregen. Quote
Ali Geplaatst 4 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 4 September, 2018 Niet helemaal. Het staat volgens mij los van het toerental. Wel zo dat het gaspedaal gevoelig is. Ik zal proberen vanavond een geluidsopname te maken. Quote
Ali Geplaatst 4 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 4 September, 2018 Spraak 001_sd.m4a Spraak 002_sd.m4a Dit is het geluid wat ik bedoel. Hier wordt geschakeld van 1 naar 2 naar 3. Het geluid is binnen in de rijdende auto opgenomen. Quote
de Hunter Geplaatst 5 September, 2018 Geplaatst 5 September, 2018 (aangepast) Airco aan? Ook met airco uit? Als het niet met de airco te maken heeft dan onderstaand; Een lawaaiig lager bij de multiriem. (Spanrol oid) Kan nog duizenden km goed gaan maar hoort niet zo. Gaat bij toerental omhoog en omlaag. Vanaf de derde versn overstemd het afrolgeluid dit bijgeluid. 5 September, 2018 aangepast door de Hunter Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.