Gast Geplaatst 23 Augustus, 2017 Geplaatst 23 Augustus, 2017 14 uur geleden zei Morning: Enige tijd geleden rook ik benzine en zag ik een plasje benzine onder de auto. Net getankt en auto stond enigszins in de zon. Ik dacht dat het kwam door het uitzetten van de benzine. Gisteren kwam de buurman naar mij toe dat de auto benzine lekte. Door hem zag ik dat er een slag helemaal nat was. Gelukkig kon ik direct bij de dealer terecht en is het weer gefixed. Er bleek een modificatie voor te zijn, maar Kia verstuurd deze in gedeeltes omdat er een onderdelen tekort zou zijn. Na wat zoeken vind ik alleen deze terechte waarschuwing, maar geen terugroepactie van Kia en niet op de RDW site. Terwijl mij dit wel een ernstig probleem lijkt. Mijn picanto is van december 2011. Lijkt mij een poging het onder de pet te houden. Wellicht helpt een berichtje naar RDW. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 23 Augustus, 2017 Geplaatst 23 Augustus, 2017 12 uur geleden zei capono: Lijkt mij een poging het onder de pet te houden. Wellicht helpt een berichtje naar RDW. Zoals eerder gelezen is het bij Kia bekend en wordt het probleem verholpen wanneer je voor een beurt langs gaat bij de dealer. Dus is dit niet onder de pet houden lijkt mij. zie bericht van 25 januari Quote
Gast Geplaatst 23 Augustus, 2017 Geplaatst 23 Augustus, 2017 Er wordt geen bericht aan RDW gedaan. RDW moet dat wel weten. Er zijn te weinig onderdelen beschikbaar. Dat is natuurlijk een probleem, en dat probleem wordt nog groter als er een publieke terugroepactie is. Het is in het belang van KIA om het op de manier te doen zoals dat nu gaat. Ik betwijfel of dit in het belang is van de klant. Quote
Wero Geplaatst 24 Augustus, 2017 Geplaatst 24 Augustus, 2017 Vanmorgen met de Picanto van mijn schoonmoeder bij de garage geweest voor een onderhoudsbeurt , kreeg meteen de melding dat de slangen vervangen worden onder garantie. Quote
Murcielaygo Geplaatst 24 Augustus, 2017 Geplaatst 24 Augustus, 2017 Doe lekker een melding aande RDW als je dat nodig acht. Maar het zou mij niks verbazen als die wel op de hoogte zijn, maar het probleem niet als gevaarlijk genoeg gezien wordt... 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 24 Augustus, 2017 Geplaatst 24 Augustus, 2017 Ben benieuwd hoe de RDW reageert.Maar nogmaals, ik denk dat die wel degelijk op de hoogte zijn. Of niet, maar het niet als ernstig genoeg zien.Zie -zoals Warmentuuter ook al aangeeft- ook mijn bericht van 25-1-2017 (#97).Echt gevaarlijk is dit ook niet meteen; de vul-opening zit links, de uitlaat rechts. En er is meer dan genoeg bewijs dat een beetje benzine (enkel die in/uit de vulnek) niet zomaar in de fik vliegt. Quote
Gast Geplaatst 24 Augustus, 2017 Geplaatst 24 Augustus, 2017 Inmiddels antwoord van de RDW. Zij zijn passief. Als een fabrikant een terugroepactie organiseert, zal de RDW informatie over deze actie ontvangen, het publiek informeren en toezicht houden. Als eigenaar van een Picanto dus actief naar de dealer. Quote
Morning Geplaatst 26 Augustus, 2017 Geplaatst 26 Augustus, 2017 @Capono bedankt voor het doen van een melding! Ik vind het wel gevaarlijk, je zou er maar op vakantie mee zijn in een warm droog gebied. Een sigaret oid kan veel kwaad doen. Het verbaasd mij dat RDW en Kia importeur dit zo licht opnemen. Quote
Murcielaygo Geplaatst 26 Augustus, 2017 Geplaatst 26 Augustus, 2017 Heb je wel eens een brandende sigaret in een plasje benzine gegooid? 2 Quote
obeja Geplaatst 29 Juni, 2018 Geplaatst 29 Juni, 2018 Bij mij lekt het ook. Picanto van januari 2012. 80.000 km Vanmorgen reed ik weg en zag dat mijn tank nog maar halfvol was na 60 km te hebben gereden. Het kan 3 dingen betekenen dacht ik; 1. Bezine gestolen 2. Tankvlotter kapot 3. Lekkage Gelijk weer getankt en er ging 15 liter bij. Daarna naar werk gereden, daar aangekomen kijk ik onder de auto en het stroomt met bakken naar beneden linker achterwiel (bij vulslang). ANWB gebeld en hij constateerde dat er een scheur van 1cm inzit en dat de slangen totaal zijn uitgedroogd. Noodreparatie toegepast met advies zsm naar de dealer te gaan. "Dit is echt levensgevaarlijk" zei hij. Straks maar even de dealer bellen. Quote
Danoontje Geplaatst 27 Oktober, 2018 Geplaatst 27 Oktober, 2018 Volgens mij is dit nu algehele terugroepactie geworden? Tenminste, de verkoper van onze kia stuurt net schrijven per email dat Kia de auto terugroept Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.