Ga naar inhoud

Thuiskomer


Silvesterslk

Aanbevolen Berichten

Is de thuiskomen specifiek voor een Picanto?

Ik weet wel dat er een volwaardig reservewiel te koop is via de dealer. Van een thuiskomer heb ik namelijk nog nooit gehoord!

BaBaCC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn tegenwoordig heel veel auto's uitgerust met een thuiskomer. Het is feitelijk een klein reservewiel die minder ruimte inneemt dan een volwaardig reservewiel. Het heeft voor- en nadelen. Een nadeel is dat je maar max. 80 km/uur kunt rijden met zo'n wiel. Een voordeel is het geringe gewicht en ruimtewinst.

De nieuwste trend is om helemaal geen thuiskomertje meer te plaatsen, maar een spuitbus met een goedje waarmee je het lek, als je geluk hebt, kunt dichten. Blijkbaar heel kostenbesparend allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou dat kostenbesparend effect is wel heel erg relatief en is nu juist het punt.

Recent heb ik een lekke band gehad en heb die compressor en spuitbus gebruikt. Resultaat was dat ik weer verder kon rijden en het gevolg was echter wel dat ik een nieuwe band moest aanschaffen!

Daar wil ik dus van af!

Mij werd zowel door Kwikfit als door de dealer geadviseerd om nimmer een spuitbus te gebruiken en bij een lekke band alleen de compressor te gebruiken om de band op spanning te brengen, om vervolgens naar de dichtbijzijnde bandenboer of dealer te rijden en de band te laten repareren. Door een spuitbus te gebruiken ben je dus meteen aan een nieuwe band toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat klopt, ik wilde dit nog niet meteen bevestigen, omdat ik dat goedje zelf nooit heb gebruikt. Toevallig zat zo'n setje ook bij de aanschaf van mijn caravan destijds. Ik heb toen meteen bedongen dat er een reservewiel onder de caravan kwam. Zijn ze nou helemaal gek geworden......

Het goedje tast op d'n duur het rubber aan heb ik mij laten vertellen. Het blijft letterlijk een kortstondig lapmiddel, met een dure afdronk:(

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

Zo'n spuitbusje is leuk voor een klein gaatje. Maar als er een flinke scheur in zit begin je er niets mee en sta je daar mooi te kijken. Dit overkwam ons in de periode dat Kia Nederland in de problemen zat en die hele mobiliteitsservice zo goed als niet functioneerde. Na deze ervaring een reservewiel en krik gekocht. Mocht het nu nodig zijn dan is het wiel met de lekke band te wisselen. Tenzij dat er twee of meer zijn:twisted:.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 maanden later...
  • 2 maanden later...

Even een vraag:

Past er in de Picanto (2011) wel een "normaal" reservewiel en losse krik?

Dan kun je toch veel voordeliger even een wiel/krik van de sloop halen, ben je voor een paar x 10 euro klaar.

Wel op de juiste steek/hartmaat van de bouten letten.

Ik zou niet zo blij zijn met een pomp en antilek vloeistof. Dat bestaat overigens al tientallen jaren, ik gebruikte dat ruim 50 jaar geleden al in de fiets, toen van de Hema, groen spul.

tastte de binnenban aan.

Tegenwoordig geen binnenbanden meer, maar principe zal het zelfde zijn.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb me naar gezocht en eindelijk heb ik er een,Net te laat helaas.

Ronald

Hoi forumleden,

Heeft iemand interesse in een thuiskomer plus krik etc.:lol:

Dit is een stuk gemakkelijker dan de reparatieset die er standaard bij de picanto zit.:-( Ik vraag er compleet 50euro voor het is nog geheel nieuw.

groet silvester

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 8 jaar later...

Dag beste Picanto liefhebbers. Gisteren een leuk exemplaar gevonden uit 2009..62,500km gelopen maar... een lege kofferbak. Is er nog iemand die een complete set heeft liggen? Krik, thuiskomer en gevaren driehoek etc?  Groet Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...