Jump to content
BlackPearl91

MAK torino velgen 5.5j

Recommended Posts

Beste allen,

Korte vraag: kunnen er MAK torino velgen worden geplaatst op mijn kia picanto ? 

Gegevens over de MAK torino velgen en kia picanto onderstaand:

MAK TORINO  velgen 5.5X14 ET35 4X98 58.1

Steek:4x98
Et:35
Inch14
Naafgat 58.1

Kia picanto boekje staat het volgende ( zie ook foto)

- 165/60 R14 --- 5.0jx14

- 175/50 R15 --- 5.5j x15

Ik ben hier niet in thuis, kan dit ? Het lijkt er op van niet (maat band komt niet overeen met vergaat boekje). Als ik er andere banden bij bestel. Past dit dan wel ? Dat deze niet aanloopt ?

IMG_20200104_154530.jpg

Ik denk niet dat dit past.
Sowieso is de steek 4x98 ipv 4x100
De ET is met 35 volgens mij te klein.

Bandenmaat zou je kunnen omrekenen, maar met een verkeerde steek krijg je ze al niet op de wielbouten.
En als dat wel ging zou de ET de wielen te ver naar buiten zetten (aanlopen spatbordranden) EN meer slijtage geven op je wiellagers...

Ok. Jammer. Weet u toevallig welk merk velg hier wel goed op past (behlave kia velgen) ? Op internet wordt vaak aangegeven dat je je merk auto etc in kan voeren maar dan komen er dus wel zulke velgen uit de zoekresultaten.  Niet echt handig dus.

Ik rij op 3 verschillende sets standaard Kia-velgen, dus daar kan ik je helaas niet helpen.
Velgen zijn lastig, want zelfs velgen met precies dezelfde breedte, diameter en offset passen soms niet, als bijv. de "spaken" verder naar binnen komen en daardoor de remklauwen raken...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By frankd
      5 velgen voor een sorento, 4 zgan nieuwe banden, band op reserve wiel heeft ook nog voldoende profiel. Bandenmaat 245/70-16
      Velg maat 7x16"
      Steek5x139,7
      ET waarde 45mm
      Vraagprijs  €200,-

• By pdakkerman
      Ik heb nog liggen

4 prima stalen velgen voor Kia Ceed / Proceed
      (Zonder banden)

Doe een leuk (aan)bod en ze zijn voor jouw.
      Velgmaat: 6,50Jx16 ET waarde: 50,00 Steekmaat: 5x114.3 Centraal gat: 67,1  

• By corjan60
      19 inch velgen geplaatst 

• By Dennis_N-V
      Mijn Kia Rio heeft plaatsgemaakt voor een andere auto.
      De stalen velgen met wieldoppen en wielmoeren heb ik nog liggen. Tegen een kleine vergoeding mogen deze opgehaald worden.
      Bij interesse, maak ik even een paar foto's.
      De wieldoppen hebben kleine stoeprand schade, dit zie je niet op een afstand.
      Ze komen af van een Rio uit 2011(2012)
      Ik bied de velgen eerst aan via dit forum, ze zijn nog niet elders aangeboden.
      Bij interesse graag reactie in dit topic en DM.
    • By MrMaster
      Hi,
      Ik kocht m'n SPIII 2e hands en er zaten toen op alle bouten van de velgen mooie chrome dopjes op geklemd. Na mijn laatste onderhoudsbeurt merkte ik pas erg laat dat er enkele "verdwenen" zijn. Gezien dit uiterst goedkope spullen zijn, wil ik er best nieuwe op zetten (zitten gewoon over de bouten heen geklemd). Er zijn echter wel wat types voor te vinden, doch dien ik de juiste afmeting te kennen van de moeren (google maar eens 'wheel nut covers'). 
      Kan iemand me zeggen of deze 16mm, 17mm, 19mm, 21mm, ...? zijn opdat ik het juiste formaat kan bestellen? Thanks!
      Greetings,
  • Create New...