Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Sinds kort zijn wij de  trotse bezitters van een nette Kia Picanto uit het jaar 2016 met nog maar 23000 km. We  hebben de auto gekocht voor dagelijks woon/werk verkeer, waar hij uitermate geschikt voor is. We hebben echter een twee tal vragen. Onze Picanto is uitgerust met een bluetooth radio. We kunnen onze telefoons koppelen, het adresboek is in de radio te zien, We kunnen bellen, maar de ontvanger hoort ons niet. In het plafon kan ik ook geen microfoontje ontdekken. Zit er geen microfoon in?, of zit hij ergens verstopt en werkt hij niet!!. Wie kan ons  hier meer over vertellen.

Onze Picanto is ook  uitgerust met centrale vergrendeling. In alle deuren en kofferklep zit er een motortje die de deuren van het slot haalt en weer op slot doet. Echter zit er geen afstandsbediening bij en moeten we de deuren door middel van de sleutel van of op slot doen. Is het mogelijk dat er alsnog een ontvanger in de auto gebouwd wordt waardoor we door middel van een afstandsbediening de deuren kunnen openen en sluiten ?. Ook dit horen we graag.

We zijn benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Fam Jongsma

Posted

Als er linksboven in je plafond geen microfoon zit denk ik dat er naderhand een andere radio met BT is geplaatst. Maar dus geen microfoon...
De radio's met en zonder BT hebben dezelfde stekkers, maar zijn niet exact hetzelfde bedraad, daarom werkt het nu niet.

Als de auto ook nog eens geen remote heeft op de CV ben ik er redelijk zeker van dat de radio vervangen is, omdat naar mijn weten de BT radio "hoort" in het pakket waar ook remote op de CV bij zit.
Makkelijkste optie om remote te plaatsen (iig de meest bedrijfszekere) is een ontvanger monteren en die een apart motortje aan laten sturen. Dat motortje bedient de linker deur, de originele CV doet de rest.

Je kunt wel een aansluiting maken in de draadboom, maar als er dan iets niet werkt is dat heel lastig troubleshooten.

Posted
16 uur geleden, Murcielaygo zei:

Als er linksboven in je plafond geen microfoon zit denk ik dat er naderhand een andere radio met BT is geplaatst. Maar dus geen microfoon...
De radio's met en zonder BT hebben dezelfde stekkers, maar zijn niet exact hetzelfde bedraad, daarom werkt het nu niet.

Als de auto ook nog eens geen remote heeft op de CV ben ik er redelijk zeker van dat de radio vervangen is, omdat naar mijn weten de BT radio "hoort" in het pakket waar ook remote op de CV bij zit.
Makkelijkste optie om remote te plaatsen (iig de meest bedrijfszekere) is een ontvanger monteren en die een apart motortje aan laten sturen. Dat motortje bedient de linker deur, de originele CV doet de rest.

Je kunt wel een aansluiting maken in de draadboom, maar als er dan iets niet werkt is dat heel lastig troubleshooten.

Posted
16 uur geleden, Murcielaygo zei:

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Er zal inderdaad wel een andere radio in de auto zijn geplaatst. Weet je toevallig ook of het mogelijk is om een externe microfoon aan te sluiten ?, en wat voor aansluiting is dat dan ?. Is het gewoon een 3,5 mm stekkertje? of zit de aansluiting van de microfoon verweven in de grote multi stekker.

Ga me verder verdiepen in de centrale portier vergrendeling en wat daar allemaal mogelijk is. Nogmaals bedankt voor de moeite die je hebt genomen.

Posted

Microfoon zit verweven in de multistekker.
Ik weet ook niet of het een dynamische microfoon is op een electret (of hoe dat ook alweer heette).
Het beste zou IMHO zijn bij de sloop een microfoon te scoren, dan weet je iig dat je de juiste hebt.