Murcielaygo Geplaatst 24 Augustus, 2020 Geplaatst 24 Augustus, 2020 Mijn Picanto is toe aan zijn 225.000km beurt.Daarbij moeten oa luchtfilter, interieurfilter en brandstoffilter vervangen worden.Die eerste twee heb ik al meerdere keren gedaan, die zijn simpel, maar heeft iemand hier het brandstoffilter al eens zelf gedaan? Ik neem aan dat dit in de tank onder de achterbank zit, maar ik weet dat graag zeker, net als eventuele tips zoals speciaal gereedschap of bijv. pakkingen die dan ook vervangen moeten worden. Vast bedankt! Quote
Murcielaygo Geplaatst 26 Augustus, 2020 Topic Starter Geplaatst 26 Augustus, 2020 Niemand dit ooit gedaan? Quote
SMITHEN69 Geplaatst 26 Augustus, 2020 Geplaatst 26 Augustus, 2020 ik dacht dat alleen diesel auto,s een brandstoffilter hebben Quote
Murcielaygo Geplaatst 26 Augustus, 2020 Topic Starter Geplaatst 26 Augustus, 2020 Verkeerd gedacht!ALLE auto's hebben een brandstoffilter. Diesels vaak zelfs twee!Het primaire filter zit in de tank weet ik al, maar lijkt deel uit te maken van de pomp-assy en ik weet niet of ik daar dus makkelijk zelf aan kan werken. Sowieso omdat deze onder de bank zit en het gaat wel om benzine natuurlijk... Quote
edwin_berghuis Geplaatst 29 Augustus, 2020 Geplaatst 29 Augustus, 2020 http://www.kia-forums.com/kia-picanto-forum/68313-kia-picanto-fuel-petrol-filter-change.htmlMisschien heb je hier wat aanVerzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 Augustus, 2020 Topic Starter Geplaatst 29 Augustus, 2020 http://www.kia-forums.com/kia-picanto-forum/68313-kia-picanto-fuel-petrol-filter-change.htmlMisschien heb je hier wat aanVerzonden vanaf mijn iPad met TapatalkDank!Ik ben niet bang om aan mijn auto te werken, maar ik ga dit dan toch maar niet zelf doen, onder andere bij gebrek aan een fijne werkplaats op dit moment.Luchtfilters, bougies en lampjes heb ik al meerdere keren in de parkeerkelder op mijn werk gedaan tijdens de pauze, maar daar is dit iets te ingewikkeld voor... Quote
Sorento06 Geplaatst 11 December, 2020 Geplaatst 11 December, 2020 Hi @Murcielaygo, Ik heb vorig jaar de brandstof filter van mijn Kia Sorento uit 2006 vervangen. Dit zat ook onder de achterbank in de tank, je haalt de gehele pomp er uit. Zonder ervaring is mij dit goed gelukt, wel goed opletten en rustig / voorzichtig werken aangezien je tank open is. Dus niet met een sigaretje erbij ff de pomp eruit schroeven . In mijn geval zat in de pomp de filter, als ik zo op de afbeeldingen kijk op internet lijken de pomp van de Sorento en Picanto nagenoeg op elkaar. Ik heb verder wat basis sleutelwerk, het onderhoud aan mij Sorento en Picanto doe ik allemaal zelf, en als ik het niet zeker weet vraag ik mijn bevriende garagist om hulp en doe ik het uiteindelijk alsnog zelf. Verder excuus voor mijn late reactie, ik moet vaker ff op de kiaclub kijken om te lezen wat er leeft 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 December, 2020 Topic Starter Geplaatst 11 December, 2020 Ik heb het dus LATEN doen (denk ik, kan ook dat dit niet nodig was), maar wel bedankt voor je reactie, want informatie is waar een forum op draait! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.