Ga naar inhoud

Ventilatie/airco knoppen zitten vast

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, ik heb een raar probleem met mijn Kia Picanto uit 2013. Ineens draait zowel de linker knop voor de ventilatie stand als de rechter knop voor de temperatuur niet meer verder naar recht dan afgebeeld op de foto.

Iemand een idee waardoor dat kan komen en hoe ik dat kan oplossen?

±2 maanden terug is een geur blokje die ik op het dashboard vergeten was door de zon gesmolten en in het ventilatierooster gelopen, kan het daardoor komen? 

De centrale deurvergrendeling aan de bestuurder kant werkt ook ineens niet meer maar dat lijkt mij ongerelateerd?

spacer.png

Geplaatst

Dit is het antwoord van ai Google :

Vastgelopen draaiknoppen (luchtrichting of temperatuur):

• Oorzaak: De fysieke kabel achter de draaiknop is losgeschoten, geknikt of vastgelopen in het kachelhuis.
  • Oplossing: Het dashboardkastje en het paneel moeten mogelijk deels worden losgehaald om de kabels opnieuw gangbaar te maken of vast te klemmen.
Geplaatst

Ik zou er even een fuhn op zetten.Kijken of die smurrie die er is ingelopen hierdoor weer zacht word. Als dat de oorzaak is van je draaiknoppen zal de boel uit elkaar moeten en worden schoongemaakt. Centrale vergrendeling lijkt hier niets mee van doen te hebben.

Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, zei asty:

Ik zou er even een fuhn op zetten.Kijken of die smurrie die er is ingelopen hierdoor weer zacht word. Als dat de oorzaak is van je draaiknoppen zal de boel uit elkaar moeten en worden schoongemaakt. Centrale vergrendeling lijkt hier niets mee van doen te hebben.

Ik was al het hopen dat er weer warme dagen aankomen om te zien of het weer werkt door smelten van de zooi. Anders idd eens met een fuhn of kachel proberen, al is dat rooster moeilijk bereikbaar, zit vooraan meteen onder het raam. Kan ook eens kijken of een straalkachel op de inlaat kan aansluiten van de ventilatie.

Als het dashboard uit elkaar moet heb ik waarschijnlijk een groot duur probleem.

aangepast door Hans100
Geplaatst

ik zou niet weten hoezo. Alles is in elkaar geklikt. Met de juiste spullen haal je dat zonder schade uit elkaar. In het ergste geval een paar nieuwe potmeters voor je regel eenheid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...