stefan Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 Beste mede picanto rijders, Waarschijnlijk zal ik niet de eerste zijn die meldt dat het benzine verbruik van de kia picanto niet zo is zoals er voor geadverteerd word. Het zou 1 van de zuinigste auto's moeten zijn in zijn klasse 1.0 of 1.1. 1:20 zou hij moeten kunnen halen volgens KIA, ik zou tevreden zijn met 1:17-18 maar dat haal ik echt niet, als ik op de snelweg 1:15 haal is het feest. Hieronder staan ook een paar reacties van mede picanto rijders: http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?tekst_key=290&model_key=1109 ik denk dat daar ook duidelijk vermeld wordt dat hij niet zo zuinig rijdt als er gezegd wordt. Ik ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden. Groeten, Stefan Quote
Maartje-Sho Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 Ik vind het ook niet normaal. Je moet op[ de snelweg 90 rijden, wil je hem zuinig laten rijden.. levensgevaarlijk gewoon! Ik rijd ook 1:15, had er meer van verwacht... Quote
Tazteam Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 Als wij 1:15 halen is het voor ons ook een feest, alleen kunnen wij zeer weinig feesten Het verbruik is zeker te hoog tov het gestelde vebruik in de folders. Nu zijn er al diverse Picanto's terug gegegaan naar de dealer, simpel omdat er een sensor van de thermostaat kapot was en vernieuwd. Misschien is dit dan de oorzaak van alle "overmatige" brandstof verbruik. Onze mening over dit probleem: Wij, Picanto rijders, moeten gewoon de problemen van de Picanto gaan verzamelen en als wij er voldoende bij elkaar hebben naar de importeur. Kan/wil deze er niets aandoen........................laatste redmiddel: DE MEDIA. Maar dat alleen te gebruiken in geval we er echt niet uitkomen. Jammer dat dit soort problemen de boventoon worden van zo'n leuk en geinig karretje. Philip en Agnes Quote
stefan Posted February 23, 2005 Author Posted February 23, 2005 Volkomen met je eens Taz!! Ik rij elke week van heerlen naar utrecht en weer terug naar heerlen is 400 km en ik denk dat ik dan heel goed kan zien hoe de auto verbruikt\ zeker kwa snelweg verbruik!! Mijn vader heeft een kia pride 1.3 uit '97 en geloof me die rijd zuiniger dan mijn picanto sorry maar dat gaat me iets te ver Ik hoop echt dat er meer mensen gaan reageren om zo samen te proberen om id bij de importeur of bij KIA Nederland. En anders id maar naar DE MEDIA als laatste optie. Mensen geef je mening !!! Groeten van Stefan thx Taz Het verbruik is zeker te hoog tov het gestelde vebruik in de folders. Nu zijn er al diverse Picanto's terug gegegaan naar de dealer, simpel omdat er een sensor van de thermostaat kapot was en vernieuwd. Misschien is dit dan de oorzaak van alle "overmatige" brandstof verbruik. Onze mening over dit probleem: Wij, Picanto rijders, moeten gewoon de problemen van de Picanto gaan verzamelen en als wij er voldoende bij elkaar hebben naar de importeur. Kan/wil deze er niets aandoen........................laatste redmiddel: DE MEDIA. Maar dat alleen te gebruiken in geval we er echt niet uitkomen. Jammer dat dit soort problemen de boventoon worden van zo'n leuk en geinig karretje. Philip en Agnes Quote
Maartje-Sho Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 We verzamelen alles, gaan naar de importeur ?n naar de dealer! Niet meewerken? Oke, dan spelen wij het ook anders! MEDIA! Quote
stefan Posted February 24, 2005 Author Posted February 24, 2005 Als je dat maar weet. Maartje Even wat anders hadden jullie ook dat jullie tank lampie veel te vroeg ging branden. Want die is bij mij namelijk ook al vervangen, ik kan jullie mededelen dat hij nu ongeveer 6 Liter van te voren gaat branden das weer positief he. Maar meer km rijden ho maar . We moeten alle testen gaan opzoeken op internet autoweek ofzo misschien dat er nog meer testen zijn. Want als de picanto getest is op een rollenbank om op 1:20,4 te komen is natuurlijk van de zotten. (lees hier onder van autozine.nl) Ervaring met auto: Ik ben 1 meter 87 maar al mijn ledematen hebben de ruimte. Helaas is er een minpunt aan deze auto. Het verbruik zou gemiddeld volgens allerlei tests en Kia Nederland zelf 1 liter op 20.4 km zijn. Na 7 weken haal ik een gemiddelde van 14.1 liter. De dealer die mij zonder afspraak meteen hielp heeft Kia Nederland gebeld en daar wist men te vertellen dat het verbruik gebaseerd was op testen op de rollenbank. Zo zal er nog veel meer te vinden zijn denk ik. Groeten, Stefan We verzamelen alles, gaan naar de importeur ?n naar de dealer! Niet meewerken? Oke, dan spelen wij het ook anders! MEDIA! Quote
Guest hardstyle_houze Posted February 24, 2005 Posted February 24, 2005 Inderdaad, het verbruik komt absoluut niet overeen met wat in de folder staat vermeldt. Ik rijd 2 keer in de week van Breda naar Hoofddorp en het verbruik is dan gemiddeld 1:15-16 maar dan moet je niet harder dan 100km/h gaan rijden. Zodra je harder gaat loopt het verbruik even hard terug. Zo komen we wel van een koude kermis thuis waarbij ons een vette worst van 1:20 wordt voorgehouden. Ben benieuwd naar het vervolg van dit verhaal. Quote
Maartje-Sho Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 Als ik wat vind zal ik het hier neerzetten! Enne, mijn benzinelampje brandt ook erg snel.... Quote
Anja Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Dag allemaal, bij onze picanto is de sensor bij 8000 km vervangen, omdat de tuut nog net geen 1/14 reed. We hebben nu 4 x getankt en komen nu (met lage temperaturen) op gemiddeld 1/15,5 uit. Bovendien houden wij het toerental al sinds we tuutje hebben tussen de 2000 en de 3000 toeren, dus daar kan het niet aan liggen. niet zo milieuvriendelijke tuut als gezegd dus... We geven het tuutje nog 2 tankbeurten en gaan dan weer eens bij de dealer langs... Quote
stefan Posted February 26, 2005 Author Posted February 26, 2005 Hoi Anja, Kijk dat is nou nuttige informatie thx ik weet zeker dat er nog veel meer mensen zijn die ook picanto rijden en ook dezelfde problemen hebben. Maar moet je maar is kijken op deze site daar staat dat ze een test gedaan hebben en dat ze ik citeer letterlijk: Motorinhoud 1086 cc Vermogen 65 pk @ 5500 tpm Koppel 97 Nm @ 2800 tpm Topsnelheid 154 km/u 0-100 km/u 15.1 sec. --> Verbruik 1 op 20.4 --> Testverbruik 1 op 19.0 Staat op autozine.nl nou ze mogen dat wel is mijn picanto proberen om 1:19 te halen! Misschien dat er nog meer auto websites zijn waar ze kia picanto getest hebben. En hier vind ik ook weer 1: http://www.autoboulevard.nl/testauto/kiapicanto.htm Geloof er echt niks van!! Maar goed zal wel he Groeten van Stefan Dag allemaal,bij onze picanto is de sensor bij 8000 km vervangen, omdat de tuut nog net geen 1/14 reed. We hebben nu 4 x getankt en komen nu (met lage temperaturen) op gemiddeld 1/15,5 uit. Bovendien houden wij het toerental al sinds we tuutje hebben tussen de 2000 en de 3000 toeren, dus daar kan het niet aan liggen. niet zo milieuvriendelijke tuut als gezegd dus... We geven het tuutje nog 2 tankbeurten en gaan dan weer eens bij de dealer langs... Quote
stefan Posted February 26, 2005 Author Posted February 26, 2005 Hoi hoi, Gewoon terug gaan dat is een veel voorkomend probleem volgens mij dealer. Krijg je een nieuwe voor Als ik wat vind zal ik het hier neerzetten! Enne, mijn benzinelampje brandt ook erg snel.... Quote
Anja Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 misschien een idee om de consumentenbond (die m ook getest hebben) van deze problemen op de hoogte te stellen. In deze Consumentenbondtest kwam er volgens mij iets van 1/16,7 uit.... Ik zal morgen even kijken of ze de test op het web hebben staan en dan knip en plak ik m wel even (je kunt m alleen zien als je lid bent , vandaar het knippen en plakken) We kunnen die knakker van de test www.autozine.nl overigens mailen om te vragen hoe hij aan die score van 1/19 is gekomen, onder zijn fotootje staat een linkje met zijn mailadres (ivo@autozine.nl) Quote
Tazteam Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 @Stefan: De resultaten die je hier vermeldt zijn van een 1.1 model, deze hebben iets meer vermogen dus loopt de motor wat gemakkelijker op hoog toerental. Dus ook wat zuiniger. Als iemand papier aan het verzamelen is van de Picanto ben ik dat wel. Bijna elke test heb ik voor mij liggen en telkens komt weer het testverbruik uit op 1:14, in sommige gevallen zelfs 1:15. Maar we moeten proberen op een normale manier de resultaten van de Picantorijders zien te verzamelen. Wij houden ons brandstof(mis)(ver)bruik bij op een simpel excel sheet. Is in 1 oogopslag te zien wat het allemaal gekost heeft. Philip Quote
Tazteam Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Even een rekensommetje: Wij rijden gemiddeld 12000 km per jaar, maar berekent dat we 1:15 kunnen rijden maar we komen uit op 1:13. Dit lijkt geen groot geldelijk verschil, maar toch even wat getallen ingetikt in de zakjapanner en we komen dan toch uit op een extra brandstofuitgave van 147 euro per jaar. Ik houdt dan wel de meest gangbare brandstofprijs aan van 1.20 euro/liter. De meeste mensen die een Picanto rijden hebben hem genomen vanwege zijn zuinigheid en zijn geinig voorkomen en niet vanwege de technische getallen welke alleen in het instructieboekje voorkomen. Want mij interesseerd het helemaal niet wat de topsnelheid, vermogen e.d. allemaal inhoudt. Philip Quote
Anja Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Volgens het boekje van de RDW in samenwerking met de ANWB januari 2005, "De kleur is aan u, brandstof verbruiksboekje" die ik van de week door mijn pa in mijn handen gedrukt kreeg zijn dit de verbruiksgegevens in km per liter van de Kia Picanto: 1.0 H5 (118g/km) 20,4 1.0 H5 (123g/km) 19,6 1.1 H5 (119g/km) 20,4 1.1 H5 (124g/km) 19,2 1.1 H5 (125g/km) 19,2[/color] 1.1 H5 (127g/km) 18,9 1.1 A4 (138g/km) 17,2 1.1 A4 (145g/km) 16,4 (H5/A4 is versnellingsbak) De eerste zin van de inleiding van dit boekje: Als u binnenkort een nieuwe auto gaat kopen, dan helpt dit boekje u bij de keuze voor een zuinige auto. Quote
Tazteam Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Hieronder ons lijstje met cijfers over het verbruik van onze Picanto. Dit is het simpele excel sheetje waarover is gesproken, dus in 1 overzicht alles bij de hand. Dit zijn dus echte cijfers uit de praktijk en geen testresultaten. Dus doe er je voordeel mee. Philip en Agnes Quote
stefan Posted February 28, 2005 Author Posted February 28, 2005 Hoi Taz, Als ik zo naar jou gegevens kijk gaat jou benzine lampje best wel snel branden. Ik tank altijd 30 liter of meer. Ik ga het ook zo even bij houden goed idee . Groet Stefan Hieronder ons lijstje met cijfers over het verbruik van onze Picanto.Dit is het simpele excel sheetje waarover is gesproken, dus in 1 overzicht alles bij de hand. Dit zijn dus echte cijfers uit de praktijk en geen testresultaten. Dus doe er je voordeel mee. Philip en Agnes Quote
Tazteam Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Agnes tankt over het algemeen idd als het lampje gaat branden. Maar als wij een lange rit gaan rijden zorgen wij ervoor dat de tank gevuld is en dat wij niet altijd op de brandstofmeter hoeven te letten. Maar ons lampje brandt niet snel..........................de brandstofmeter zakt snel naar leeg Wij zouden in principe 450 km KUNNEN rijden met een volle tank, maar dan moeten we wel geluk hebben dat wij een juist ritme voor de auto hebben kunnen vinden, weinig optrekken, als het mogelijk is zoveel mogelijk een 80 km weg of als je op de grote weg komt niet harder dan 100-110 km/u. En de fabeltjes van 1:18-19, die gaan er bij ons niet in. Dan zijn dit soort testmodellen voorzien van trappers in de auto, zodoende kunnen ze de laatste testkilometers al trappend afleggen Philip en Agnes Quote
Anja Posted March 4, 2005 Posted March 4, 2005 Dag mensen, ik ben op de Kassa en de Tros Radar site een forum gestart, aangezien mensen die niet op deze site (kiaclub) aangemeld staan anders nooit vernemen van deze klachten. http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr=forum_dialoog&cat=588&frm=61062 http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=26549 Quote
Tazteam Posted March 4, 2005 Posted March 4, 2005 Netjes gedaan Anja Zeer goed omschreven. Ik ben zeer benieuwd wat er op gereageerd gaat worden, ik beide items even bij mijn favorieten gezet en zal ik zeker de komende tijd even weer gaan kijken. Philip Quote
stefan Posted March 7, 2005 Author Posted March 7, 2005 Hoi Anja, Ik heb me ook geregistreerd klasse laat het balletje nu maar rollen. Ik ga a.s. do naar de kia dealer in Kerkrade om naar mijn v-snaar te laten kijken want die piept als een gek als hij koud is. Ik zal gelijk vragen of bij hun ook het benzine verbruik bekend is. Ik hou jullie op de hoogte Groeten Stefan Quote
Maartje-Sho Posted March 7, 2005 Posted March 7, 2005 Hee dat piepen heb ik ook! Ik word er gek van, tis geen piepen meer, maar gewoon een rot geluid. Bij mij is het altijd, koud of warm.. of het zijn mijn remmen. Mijn Picanto heeft deze week 1:14 gereden.. ben ook erg teleurgesteld. Waar ik dat forum van Kassa?? Quote
Anja Posted March 7, 2005 Posted March 7, 2005 Waar ik dat forum van Kassa?? Dag Maartje het kassaforum kun je vinden door hierop ( http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr=forum_dialoog&cat=588&frm=61062 )te klikken, het forum van tros Radar kun je vinden door op ( http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=26549 ) te klikken. groetjes Quote
fvweert Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 Ik vind het ook maar raar dat Kia dit soort cijfers uitgeeft en dat die cijfers blijkbaar klakkeloos worden overgenomen door toch gerenomeerde bladen en consumenten-sites. Mijn Kia Picanto Ex (met airconditioning die ik bij deze temperaturen uiteraard uit heb staan, dus daar kan het niet aan liggen ) rijdt nu 1 op 14. In het begin reed hij 1 op 12. Ik rijd van Tilburg naar Best dagelijks, dat is zo'n 27 kilometer, alleen maar snelweg. Ik rijd altijd 120 of minder (vaak veel minder als ik weer eens in de file sta ). Ik zou in de wintermaanden (automnatische choke en zo) 1 op 17 wel acceptabel vinden, maar 1 op 13 (wat nu dus het gemiddelde is) dat is wel heel treurig. Ik heb nu 2664 km. op de teller staan. Voor een evenwichtig beeld (en om te kijken of de tendens van 1 op 12 naar 1 op 14 doorzet) wacht ik tot 5000 km. en dan ga ik naar de dealer. Intussen houd ik deze site goed in de gaten! Jammer dat zo'n leuk, handig, luxe en veelzijdig karretje zo'n lullig probleem vertoont. O ja, dat mijn radio het niet goed deed (zie ander topiconderwerp) lag inderdaad aan de antenne! Quote
Recommended Posts