Ga naar inhoud

Valse voorlichting over benzine verbruik kia picanto??


stefan

Kunnen we of gaan we stappen ondernemen tegen kia nederland?  

192 leden hebben gestemd

  1. 1. Kunnen we of gaan we stappen ondernemen tegen kia nederland?



Aanbevolen Berichten

Even de adac-test opgezocht op internet:

Verbruik gemiddeld opgave kia: 4,2 l/100 km= 1/23,8

Verbruik gemiddeld volgens adac: 5,2 = 1/19,3

Stadsverbruik vlg. Adac: 1/17,9 (5,59)

Buitenwegen vlg . Adac: 1/24,9 (4,02)

Autobahn volgens Adac: 1/15,3 (6,52)

Ik heb hetzelfde verbruik, behalve in stadsverkeer, dst ligt volgens mij hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus als ADAC de maatstaf is en objectief volgens dezelfde richtlijnen test kloppen de waardes van KIA dus niet en daarbij heel veel andere merken.

Daar zou eigenlijk de (europese) regering iets aan moeten doen, want eigenlijk worden zij daarmee ook genept als je kijkt naar de CO2 grenzen en belasting ratio.

Ik vind het niet erg dat een fabrikant gewoon 99 gram CO2 neer zet zodat ik geen belasting hoef te betalen, maar als consument ga je er dan ook van uit dat het verbruik evenredig is aan je verwachting en dat is niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de hele ADAC-test van de Picanto 1.0 staat hier:

http://www.adac.de/_..._1_0_Vision.pdf

de eco-tests van de verschilende Kia-modellen staan hier onder:

KIA Picanto 1.0 Vision IM02597_1_KIA_Picanto_s.jpg

Kleinstwagen

CO2-Ausstoß: 115g/km¹ Otto-Motor, 51 kW 998 ccm Hubraum

Verbrauch: 5,18l/100km¹

Schadstoffe: 44 Punkte CO2: 26 Punkte

KIA Rio 1.2 ISG Spirit

Kleinwagen

CO2-Ausstoß: 129,7g/km¹ Otto-Motor, 63 kW 1248 ccm Hubraum

Verbrauch: 5,73l/100km¹

Schadstoffe: 46 Punkte CO2: 27 Punkte

KIA Rio 1.4 ISG Spirit

Kleinwagen

CO2-Ausstoß: 139,7g/km¹ Otto-Motor, 80 kW 1396 ccm Hubraum

Verbrauch: 6,08l/100km¹

Schadstoffe: 48 Punkte CO2: 23 Punkte

KIA Sorento 2.2 CRDi Spirit AWD (DPF)

Obere Mittelklasse

CO2-Ausstoß: 189,6g/km¹ Diesel-Motor, 145 kW 2199 ccm Hubraum

Verbrauch: 7,17l/100km¹

Schadstoffe: 40 Punkte CO2: 34 Punkte

KIA Sportage 1.6 GDI Vision 2WD

Mittelklasse

CO2-Ausstoß: 171,5g/km¹ Otto-Motor, 99 kW 1591 ccm Hubraum

Verbrauch: 7,53l/100km¹

Schadstoffe: 44 Punkte CO2: 30 Punkte

KIA Sportage 2.0 CRDi Vision 2WD (DPF)

Mittelklasse

CO2-Ausstoß: 165,4g/km¹ Diesel-Motor, 100 kW 1995 ccm Hubraum

Verbrauch: 6,29l/100km¹

Schadstoffe: 34 Punkte CO2: 32 Punkte

KIA Venga 1.6 CRDi 128 ISG Spirit (DPF)

Kleinwagen

CO2-Ausstoß: 129,3g/km¹ Diesel-Motor, 94 kW 1582 ccm Hubraum

Verbrauch: 4,92l/100km¹

Schadstoffe: 40 Punkte CO2: 27 Punkte

KIA Venga 1.6 ISG Spirit

Kleinwagen

CO2-Ausstoß: 144,5g/km¹ Otto-Motor, 92 kW 1591 ccm Hubraum

Verbrauch: 6,37l/100km¹

Schadstoffe: 46 Punkte CO2: 22 Punkte

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag naar de dealer gegaan om mijn Picanto te laten repareren. Zie foto's. Nu 5 dagen in een Pixo rijden. Eerste indruk Pixo: laawaaierig, veel gerammel in het interieur, geen goede zithouding, stuiterige vering, slecht geluid van de radio. Maar wel pittiger dan de Picanto.post-5331-0-33346800-1328536608_thumb.jpgpost-5331-0-50274500-1328536618_thumb.jpgpost-5331-0-63372500-1328536629_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag naar de dealer gegaan om mijn Picanto te laten repareren. Zie foto's. Nu 5 dagen in een Pixo rijden. Eerste indruk Pixo: laawaaierig, veel gerammel in het interieur, geen goede zithouding, stuiterige vering, slecht geluid van de radio. Maar wel pittiger dan de Picanto.post-5331-0-33346800-1328536608_thumb.jpgpost-5331-0-50274500-1328536618_thumb.jpgpost-5331-0-63372500-1328536629_thumb.jpg

Voordat wij de Picanto kochten hebben wij ook gekeken voor een Pixo. Leuke auto om te zien, maar heb liever de Picanto! Ik deel jouw ervaring!

Zonde van je Picanto. Als hij straks klaar is zie je er niks meer van!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Offtopic: sinds ik in een leen Pixo rijdt vallen me wel een aantal dingen op t.o.v. de Picanto. In de Pixo is het geen enkel probleem om 50 km/u in z'n vijf te rijden. Pakt nog steeds op, wanneer ik het gas intrap. Zelfs 40 km/u in z'n vier gaat zonder morren. Dit in tegenstelling tot de Picanto. Wel maakt de Pixo VEEEEL meer lawaai op de snelweg. En hij schakelt k** t.

Ontopic: Verbruik Pixo bij gelijke rijstijl als de Picanto: 1 op 20 tegen 1 op 16. Dit is voornamelijk in de stad! De Pixo is dus beduidend zuiniger, terwijl ie ook veel pittiger is om in te rijden. Ik zou de Pixo motor wel in mijn Picanto willen hebben :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gelukkig! Ik heb mijn eigen auto weer terug. Ziet er uit als nieuw! Rijdt toch echt wel stukken beter dan de leen Pixo.

Wel jammer dat ie de afgelopen dagen slecht startte. Vaak pas na de tweede of derde keer. Maar goed, in een ander topic las ik dat Kia Nederland inmiddels actie gaat ondernemen n.a.v. deze veelgehoorde klacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Ik ben mijn zoon, die ook af en toe mag(moet) rijden om ervaring te krijgen, ook het nieuwe rijden aan het bijbrengen: Laat nu het gas maar los. nee, koppeling nog niet intrappen. sneller schakelen, je mag hier maar 80 hoor, stoplicht springt op rood, etc.

Hij kan de Picanto al op gemiddeld 4,9 L/100 km (boordcomputer) houden over 30 km.

Nu rij ik zelf weer en staat de bc na 150 km op 4,7 gemiddeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Afgelopen woensdag mijn Kia Picanto 1.25 bij mijn dealer opgehaald (na 3 maanden wachten).

In het begin heb ik mijn Picanto in zowel buiten- als binnenstad flink getest, ik kwam direct op verbruik van 1 op 17,3.

Ik probeer mijn eco techniek te verbeteren, want ik had voor Picanto vaak met mijn vaders Toyota gereden, die reed echt lekker pittig waardoor mijn techniek nogal 'race' was. Na een kleine week heb ik verbruik van 1 op 19,5 gehaald en hoop ik de komende tijd flink te verbeteren.

Is de verbruik soms bij ieder Picanto anders als ik de berichten hier zo lees?

Voordat ik mijn Picanto ging halen las ik deze topic al en was flink bang dat mijn Picanto tegen zou vallen.

Mijn maatstaf is gewoon mijn voet vastzetten en waar mogelijk niet harder dan 110km/u (rij voor 60% op snelweg).

Uiteraard niemand in gevaar brengen met mijn oma gedrag :death:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu loopt dit al een tijdje, maar als we hier wat aan zouden willen doen zou het ook lukken?

Ik bedoel, nu zijn er een aantal tests geweest hier en daar, maar nog niemand heeft aan de bel getrokken om dit bij KIA neer te leggen. En al zou iemand (of een groep) dit doen wat denken we dan dat er aan gedaan wordt/zou moeten worden?

Een officiële klacht indienen bij KIA namens een groep/forumleden? Of naar kassa stappen? Een rechtzaak starten zoals een eerder genoemd persoon/artikel, denk niet dat je rechtsbijstand dit zal dekken......€€€€€???

Ben benieuwd naar jullie ideeën.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Jeroen66475

Ik heb er ook al genoeg over gezegd en het zal waarschijnlijk niet veel uithalen. Wat we in ieder geval wel kunnen doen hier op het forum, is aan potentiële kopers duidelijk maken dat de nieuwe Picanto helemaal top is maar als het je echt om een auto met een laag verbruik te doen is je de Picanto (of Kia überhaupt) mooi links moet laten liggen en lekker verder moet shoppen. Dat bespaart je in ieder geval een hoop frustratie ná de koop :flowers:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou wel eens een proefrit in een andere Picanto willen maken; om te kijken of het lagere verbruik van de mijne nu door de afstelling (motor/uitlijning van de wielen/bandenspanning) komt of dat het aan de chauffeur+route ligt.

Bij 80 km/u constant wordt het verbruik steeds beter: bij droog weer: 3,4-3,8 L/100 km; bij nat wegdek 4,1-5,0 L/100 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kunt misschien kijken of je een proefrit kan maken met een 1.25 via je dealer. Even een stuk rijden en kijken wat de BC aan geeft.

Vanavond laat ga ik weer naar Helmond. Een heel stuk 80km tussen Den Bosch en Helmond en rustig op de weg in de avond dus kan constante snelheid aanhouden. Laat je weten wat ik er van bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij hebben een 1.25 welke veelal wordt gebruikt op de snelweg en 80 kilometer wegen. De laatste drie tankbeurten (1500km) 1 op 19,26 gemiddeld (http://www.spritmonitor.de/en/detail/487747.html?period=on&sdate=23.02.2012&edate=08.03.2012)

Dit is 15% meer dan de fabrieksopgave.

Onze Corsa heeft het afgelopen jaar (30.000km) gemiddeld 17% boven de fabrieksopgave gereden. Ik denk dus niet dat we veel zuiniger zullen gaan rijden met de Picanto. Nu wordt de Corsa ook veel meer gebruikt in de stad dus in dat opzicht hoop ik dat de Picanto richting de 10% boven het opgegeven verbruik zal gaan lopen. Misschien in de zomer? We rijden nu namelijk op winterbanden.

Ik merk wel dat wanneer de weersomstandigheden ongunstig zijn (kou, wind, regen) het verbruik stijgt richt de 6 - 6.5 liter gemiddeld per 100km.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...