John Kanon Geplaatst 15 uur geleden Geplaatst 15 uur geleden Na 11 jaar ben ik er weer Ik heb nog steeds mijn Picanto uit 2013. Blijft de beste aankoop ooit,nog geen 11.000 euro inclusief airco,navigatie en rondom elektrische ramen. Zonder gekke dingen gaat de auto minstens nog wel 13 jaar mee,is eigenlijk nog als nieuw. Nog helemaal geen onkosten gehad,behalve regulier onderhoud. Maar ik heb al wel een paar jaar een probleem. Het raam rechtsvoor wil zelden open. Eerst dacht ik,dit komt,omdat het raam vastzit door rotzooi uit de bomen. Ik zit bijna altijd alleen in de auto en het raam aan mijn kant is eigenlijk het enige raam dat ik regelmatig open. Maar de ramen achter gaan wel zonder problemen open. Het start-stopsysteem deed het ook al een paar jaar niet meer,wat ik allesbehalve erg vind. Niet zo gek met een 12 jaar oude accu,die het overigens nog prima deed. Voor de vakantie toch voor de zekerheid de accu maar vervangen,gaf nog 60% aan. Nadat de accu na een lange rit helemaal was opgeladen,deed het systeem het weer en ook het raam ging weer open. De vreugde was echter van korte duur. De accu is bij de garage doorgemeten en geeft nog 95% aan. Als het start-stopsysteem het niet doet,gaat het rechter raam ook niet open. Lukte dit vorig jaar na 300 km op de autobaan ineens wel weer,dit jaar niet bij 150 km heen en 3 dagen later terug. De accu is dus nog 95% en zga nieuw. De garage heeft geen idee hoe dit kan samenhangen. Het is 100% dat beide problemen met elkaar te maken hebben. Ik krijg geen melding op mijn dashboard. Volgend jaar richting Oostenrijk en dan kan het zo maar zijn,dat het probleem-kortstondig-is verholpen. Ik rij maar 3000 km per jaar sinds ik gepensioneerd ben,maar met een nieuwe volle accu,mag dat toch niet de oorzaak zijn? Na 150 km rijden is de accu gegarandeerd helemaal vol volgens de garage. Iemand een idee? Quote
ehombie Geplaatst 9 minuten geleden Geplaatst 9 minuten geleden Gaat hij niet open met de schakelaar in bestuurdersdeur of passagiersdeur? Of beide...? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.