Jump to content

reserve lampje brandstof meter


rauzer

Recommended Posts

Ik vroeg me af wanneer het reservelampje van de brandstofmeter gaat branden.

bij onze andere auto geef hij de reservetank aan met een rood streepje op de brandstofmeter en er gaat een lampje branden,ik heb dit bij mijn picanto nog niet gezien.

hij is van mei 2011.

bvd

Link to comment
Share on other sites


Guest velour100

Bij mij gaat hij net even voor het laatste streepje oranje branden. Dus bij mij werkt het gewoon goed. Tot hoever heb jij 'm dan leeg gereden?

Link to comment
Share on other sites


Als je een boordcomputer hebt, geeft die ook aan hoever je nog kunt rijden. Ik meen dat mijn reserevelampje ging branden toen ik nog zo'n 100 km kon rijden; vlak voor het laatste streepje. Ik kan dan zo'n 32 liter tanken.

Link to comment
Share on other sites


Bij ons ging het waarschuwingslampje ook net voor het laatste streepje op de benzinemeter branden. En ook bij ons ging er toen precies 32 liter in.

De totale inhoud van de benzinetank zou overigens 35 liter moeten zijn, maar ik vermoed dat er in de praktijk toch net wat meer ingaat. Iets van 37 of 38 liter. Zal wel komen omdat er in de doorvoer richting de tank ook nog wat benzine kan zitten.

Link to comment
Share on other sites


Guest velour100

Vandaag was ik voor wat anders even bij de dealer. Ik wist dat ik bijna moest gaan tanken, maar tijdens het rijden met monteur in de auto, ging ook daadwerkelijk het oranje lampje branden dat er nu echt getankt moest worden.

Hij adviseerde mij om de auto altijd tot aan het voorlaatste streepje leeg te rijden. Dit is beter voor de benzine pomp en vuiligheid die onder in de tank zou kunnen zitten.

Op dit moment zou dat nog niet meteen spelen, want de auto is nog niet zo oud natuurlijk.. maar voor de toekomst.

Wat vinden jullie?

Hij vertelde ook dat pomp door dezelfde benzine ook gekoeld wordt en als je onder het brandstofniveau gaat rijden, dat dat dus niet goed zou kunnen zijn voor de auto.

Ik hou er van om altijd (voor zover mogelijk) op het zelfde punt te gaan tanken. En mij lijkt het logisch om de tank altijd zo ver mogelijk leeg te rijden, om een goed beeld te krijgen van verbruik.

Groeten,

Gerwin

Link to comment
Share on other sites


Ik wil wel graag weten tot hoe ver de meter gaat voor het echt helemaal op is. Bij mijn vorige auto(Daihatsu) was dat tot 0,5 cm onder het E(empty) symbool.

Dat een brandstofpomp koeling nodig heeft, lijkt me niet echt een reden om niet helemaal leeg te rijden. Wel dat je lucht of water in je brandstofsysteem krijgt bij helemaal leegrijden en dat is dan wel weer slecht voor je katalysator.

Dat je bij leeg rijden troep meekrijgt, lijkt me ook onzin. De aanvoer voor de benzinepomp zit toch al onderin de tank en daar zit de eventuele troep toch ook al(behalve als 't drijft..). Misschien is vaak flink leeg rijden dan juist goed, omdat je dan de troep die eventueel mee zou kunnen komen niet allemaal in 1 keer krijgt.

Ik zou dus zelf met een goed gevoel doorrijden tot er nog 1 liter in zit.

Link to comment
Share on other sites


  • 3 months later...
Guest Marcvane86

Ook bij mij gaat het lampje aan zodra ik bij de laatste streep aankom. Rijd altijd met de boordcomputer verder tot dat de computer streepjes aangeeft. Onder de 50 km geeft hij niks meer aan namelijk. Kan op dat moment 33,5 liter tanken.

Groetjes marc

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...