Ceed 2
2012->2018
Alles over de Kia Ceed 2 vind je hier
505 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 23 antwoorden
- 6,4k weergaven
hebben hem nu 2 maanden we zijn er zo blij mee wat een lekkere auto is dit
Laatste antwoord door theomonika, -
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik zit er aan te denken om de Kia navigatiesysteem in mijn Kia Cee'd SW van 2016 te vervangen voor een Android systeem. Nu heb ik gehoord dat voor het aansluiten van de standaard Kia achteruitrijcamera een aparte interface moet gebruiken. Nu heb ik gezocht op internet, maar eigenlijk dit niet gevonden. Heeft iemand een idee wat voor interface dit is en waar ik die kan kopen. Alvast bedankt, Sander
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 3,9k weergaven
Beste Forumleden, Ik heb een paar weken geleden een Kia Cee'd Sportswagon 1.6 GDI uit 2013 gekocht. Van het weekend kwam ik er achter dat de achterklep niet meer op slot gaat. De Kia dealer vermoedt dat de Smart Junction Box en de bekabeling vervangen moeten worden. Een kostenplaatje van rond de € 900,--. Vreemd is dat een vorige dealer al een keer een extra rode draad tussen het slot en de connector in de achterklep heeft getrokken. Heeft iemand ervaring met dit probleem gehad en een goedkopere oplossing? alvast bedankt voor het meedenken. Groetjes Andy
Laatste antwoord door Andy Koldenhof, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste leden. Weet iemand waar ik bij onze Kia Céed 2014 Hatchback de Opvangbak van condenswater en Afvoer kan vinden van de Airco. Wij hebben het idee dat deze verstopt zit. Mvg.
Laatste antwoord door boyac, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Weet iemand bij toeval hoe je het onderhoudsinterval op de boordcomputer kunt activeren. Staat momenteel op niet actief. Betreft dus de indicator die aangeeft hoeveel km je nog kunt afleggen voor het eerstvolgende onderhoud.
Laatste antwoord door Rob Ros, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hallo, Ik heb een kia cee'd van 2013 en oppeens men achteruitkijkcamera doet het niet meer. Als ik in achteruit staat komt gebeurt er niets met mijn navigatie. Krijg wel spanning op de fiche van men camera 6.45V in achteruit en 0.0V in neutraal. Zowel op de koffer als op de navigatie.
Laatste antwoord door Chucky, -
- 4 antwoorden
- 8k weergaven
Iemand nog interesse in een gloednieuwe mat voor op de bodem van de kofferruimte van een Kia Cee'd SW model vanaf 2012 ?? Nieuw in verpakking en nooit gebruikt. Met sparingen voor bagage ogen e.d. Nieuwprijs ruim € 70,-. Mag weg voor weinig....
Laatste antwoord door boyac, -
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goedemiddag allen, Ik hoop dat ik hier wat nuttige informatie kan inwinnen over de functie van een kickdown switch op een handgeschakelde transmissie. Tot nu toe begrijp ik dat deze switch dient om de speedlimiter te overschrijden. Je zet bijvoorbeeld de speedlimiter op 55km/h. Vervolgens kan je het gaspedaal voor 80% indrukken en de snelheid blijft netjes op 55km/h. De laatste 20% dan voel je een duidelijke klik in je pedaal (kickdown switch) en overschrijdt de auto de speedlimiter. Tot zover alles prima maar nu komt het. Als je geen speedlimiter gebruikt wat is dan de functie van deze zogenoemde switch? Want wat mij opvalt bij optrekken (80%) bij het op…
Laatste antwoord door KEVINVD, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi Mijn linker achterraam van mij C'eed (2012) gaat niet meer open . Eerst deed ie het af en toe maar nu helemaal niet meer. Ik hoor nog wel klik geluiden in de deur dus vermoedelijk zit er iets vast ? Herkent iemand dit ? Wat zou de oplossing kunnen zijn ? Alvast bedankt voor het meedenken
Laatste antwoord door mnijskens, -
Dakdragers
door Kalebats- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Te koop aangeboden , Thule Dakdragers Kia Ceed Art. nr: J7210ADE00AL Dakdragers aluminium. Niet bruikbaar voor een uitvoering met een Panoramadak.
Laatste antwoord door Kalebats, -
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Goedendag forum gebruikers, Ik hoop dat ik vraag in het juiste forum topic heb geplaatst. Een aantal vragen die ik na zoeken op Google niet heb kunnen achterhalen of niet de juiste website heb kunnen vinden. Ik wil graag een diesel Ceed automaat aanschaffen en kijk naar het model van 2016 >>>>> Ik heb gezocht naar de volgende modellen en weet niet precies wat het verschil is tussen de Kia ceed SW 1.6 automaat en de Sportwagon ? Daar naast kan ik slecht vinden wat nu het verschil is tussen de Kia Cee'd - 1.6 CRDi Business GT-Line Autom en de Kia Cee'd - 1.6 CRDi GT-Line Autom Hoe zijn de automatisch versnellingsbakken die in…
Laatste antwoord door Remi12, -
- 18 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hoi allemaal, Ik ben sinds kort eigenaar van een Kia Ceed 1.4 DynamicPlusLine T-GDI uit 2018. Volgens de garage zou er een Dab ontvanger in de auto zitten, maar kan nergens de Dab+ functie vinden. Ik zie alleen FM en AM. Weten jullie misschien hoe dat zit? 20200404_163308.heic
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Navi Update
door Paul Piepers- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Goede Dag Kia Rijders Wilde graag weten of mijn net aangeschafte Kia Proceed uit 2015 de nieuwste navigatie update heeft. Dit zijn de gegevens die in het systeem staan: Sofware gegevens: Systeemversie:7.9.4 Bleutooth versie:3.2.2 Navigatieversie:EU.11.51.69 Kaartdatabankversie:118E7AB Firmware versie:5.6.7_JD_3D Ik hoop dat iemand mij hierover iets kan vertellen. B.V.D. Groetjes Paul
Laatste antwoord door Paul Piepers, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Ik heb een account aangemaakt omdat ik wat advies wil. Ik heb een Cee'd SW en stoor me al een tijdje aan viezigheid onder een sticker bij de deur aan de achterbank. Het lijkt een soort beschermsticker te zijn. Weet iemand waar deze voor dient en of hem zelf evt kan vervangen? Ik kan het als los onderdeel nergens vinden. Ik heb een foto bijgevoegd voor de duidelijkheid. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door emmer, -
- 10 antwoorden
- 3,8k weergaven
Voor de derde keer de dagrijvelichting in mijn koplamp kapot. Weet iemand of hier al modificaties voor zijn?
Laatste antwoord door waaghals, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Sinds kort ben ik in het bezit van een Cee’d GDI uit 2013. Ik heb 2 vragen mbt de verlichting binnenin 1. Zijn de knopjes van de spiegelverstelling verlicht? Zojuist viel mij op dat deze niet verlicht zijn, in tegenstelling tot alle andere knoppen. Het gaat om die van het verstellen en inklappen. 2. Verder heb ik 2 leeslampjes voorin, welke het beide doen. Echter brandt alleen de linker bij het openen van het bestuurdersportier. Hoort dat? Ze staan beiden ‘vlak’ dus in.de middenstand. Alvast dank, Peter.
Laatste antwoord door PH1977, -
- 1 volger
- 28 antwoorden
- 11,4k weergaven
Hallo, ik ben nieuw hier maar wil graag een mening van jullie. Ik ben een trotse eigenaar van een zwarte cee'd sw 1.6gdi uit 2014 met nu 72000km Tot een week of 2 geleden een fijne auto, maar sinds een week of 2 pakt de koppeling heel laat op dit heeft hij daarvoor nooit gedaan (rij geen caravan, aanhanger of zware lasten in de auto)Ik rij ook niet met de voet op de koppeling en ben een rustige rijder en veel snelweg weinig file. Er zijn verder nog geen onderdelen versleten die wijzen op een ongezonde rijstijl (remmen zijn goed, banden zijn nog goed. bijde nooit vervangen etc etc) Ik had een afspraak staan voor een grote beurt en heb aan gegeven dat …
Laatste antwoord door patrick197643, -
Verlichting
door Albert1968- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft iemand ervaring met xenon verlichting( HID). Zou dit,EVT willen inbouwen. Heb nu gewoon H7 Philips white vision. Maar met regen vindt ik het maar matig
Laatste antwoord door Chucky, -
- 3 antwoorden
- 5,5k weergaven
Beste mede forum leden, Graag het advies of ik wel of niet zelf een accu van een Cee'd JD benzine ISG van eind 2012 moet vervangen. Hij wilde vandaag niet starten. Met een starthulp wilde hij wel... Conclusie: accu is slecht, laadstroom is goed. Is de eerste accu, ca. 7 jaar oud. Vervangen door Kia: 297 Euro Zelf bestellen: ca. 120-130 Euro en ca. 10 minuten werk. Oude type: AGM 60L-DIN - 60Ah(20HR) - 640CCA (SAE) / 512A (EN) - Type Varta RA 594 560 Ik wil plaatsen: https://www.varta-automotive.nl/nl-nl/producten/varta-silver-dynamic-agm/560-901-068 Kan iemand bevestiging dat dit een goede vervangende accu is?
Laatste antwoord door vluppe, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Sinds kort in bezit van kia ceed 2014, voor heen een rio gehad. Nu merk ik dat de ramen beslaan met de airco aan en dit probleem niet gehad bij de rio. Nu heb ik op het net gelezen dat de opvangbak/afvoerslang verstopt kan zitten. Heeft iemand anders dit probleem ook al een gehad en wat kan ik hier aan doen. Ik neem aan dat als deze weer vrij is dat de ramen niet meer beslaan..... Mvg.
Laatste antwoord door LeoK, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste forummers, Graag weer eens het advies van het collectieve geheugen... Onlangs viel me op dat de voorruit kit rand er vreemd uitzag. Bij de beurt later nog navraag gedaan of dit geen kwaad kon. Zolang het niet lekt is het goed.... (aldus de dealer) Echter vandaag zat ik in de auto en scheen de zon van achteren precies tussen voorruit en dashboard. En wat valt me op: er is schuim zichtbaar tussen voorruit en dashboard... Die foto van de kit rand wilde ik al eerder delen, het ander viel me vandaag op. Voor mijn gevoel is beide niet goed. Echter niet dat door vocht? het schuim ook is gaan werken. Zie foto's en graag jullie meningen en adviezen. …
Laatste antwoord door patten, -
doorzakken
door ede- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
heb sinds kort nieuwe kia wagon ceed diesel automaat 2019, als ik mij houdt aan de kogeldruk, zakt auto vreselijk door, dusdanig dat het span drempels raakt ben opzoek naar mensen met dezelfde auto en hun ervaring ben ook met dealer in discussie als beloofd wordt 75 kilo kogeldruk en 1500 kilo trekvermogen vindt vindt ik ook dat dit moet kunnen het is heel makkelijk om te roept moeten er hulpveren onderwie heeft hier ook ervaring mee en zit de oplossing in hulpveren zo ja welke, heb evt foto's voorhanden
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
Lucht massa meter
door Johnnie- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Wie weet waar de lucht massa meter zit bij mijn Ceed uit 2013 Benzine uitvoering 1600 cc. Of is die er niet ???
Laatste antwoord door Johnnie, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Mijn Kia Ceed (2013) geeft sinds vanochtend vreemde signalen. Als eerste begon het volume van de radio te flipperen (dempen/harder). Daarna kwam de achteruitrijd camera in beeld, AUX, weer achteruitrijd camera, radio, medio. Alles passeerde de revue. Auto even stilgezet. Weer gestart en sindsdien alleen beeld van achteruitrijd camera zonder belijning. Overige knoppen functioneren niet meer. Boxen beginnen af en toe te “ploffen” terwijl ik het volume niet meer kan aanpassen. helaas kan ik maandag pas weer de werkplaats bereiken... HELLUP?!?! Gr een bezorgde Kia rijder
Laatste antwoord door Dave de Koster, -
Andere Claxon
door mnijskens- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Omdat ik mijn claxon wat minder vond klinken dacht ik ik stop er een andere in. Mede omdat ie zo mooi zichtbaar was met veel plek. Links onder de motor kap op het spatbord. Netjes gedaan maar helaas da's was hem niet. Het claxon geluid komt van rechtsonder (heb nog niet echt gekeken of ik er bij kon) ? Wat zit er dan aan de linkse kant ? Geen idee. 2 claxons in 1 auto ? Da's raar Iemand al eens een claxon vervangen ? Bij een C'eed 2 ?
Laatste antwoord door xtra40,