Ceed 2
2012->2018
Alles over de Kia Ceed 2 vind je hier
505 topics in dit forum
-
- 0 antwoorden
- 826 weergaven
Beste, Ik heb onlangs de volgende trekhaak laten monteren. Nu is alle conform de bijgeleverd handleiding aangesloten. Echter werken de lichten niet zoals het zou moeten. Weet iemand of er nog iets geprogrammeerd moet/kan worden? De gemonteerde trekhaak is A2621ADE00CP. Alvast dank voor de moeite. Groet, Marco
Laatste antwoord door Marco van Woudenberg, -
Android Carplay
door HJH- 10 antwoorden
- 8,8k weergaven
Ik kreeg onderstaande mail terug van mijn dealer na update van de navi en info over Android Carplay. Klopt dit en zijn er alternatieven.. Naar aanleiding van onze mail correspondentie heb ik contact opgenomen met Kia Nederland om te vragen wat er op dit moment wel of niet mogelijk is. Helaas moet ik u teleurstellen, Apple Carplay en Android auto zijn, en komen niet beschikbaar voor de Kia Cee’d welke geproduceerd zijn tot 2017. Omdat uw auto is geproduceerd in 2016 (op naam gezet in februari 2017) zit hier een ander navigatie unit in, welke Apple Carplay en Android auto niet ondersteunen.
Laatste antwoord door Proceedje, -
- 1 antwoord
- 3,7k weergaven
Ik stond gisteren op een erg schuine helling(in Frankrijk na een lange tocht door de bergen) met de elektrische handrem aan, wou optrekken en de handrem ging er niet meer vanaf (had ondertussen al flink wat gas gegeven). Toen begon het behoorlijk te stinken. De auto in z'n achteruit gezet en toen weer in de 1e versnelling en toen pas ging de handrem eraf. Weet iemand wat er aan de hand is? Ik rijd een Kia Cee'd van 2012 en heb een maand geleden de remblokken achter laten vervangen.
Laatste antwoord door Tuurke, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 4,1k weergaven
Zou de gps defect zijn? En waar kan ik die vinden. Onder dakantenne misschien? Bij de dealer de laatste update geplaatst in mei j.l.
Laatste antwoord door Johnnie, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste mede forumleden, Ik heb al enkele jaren een echt vreemd probleem in mijn radio/cd/mp3-speler zitten. Het probleem is dat ik last heb van storende geluiden op de radio met bepaalde toetsencombinaties van Airco/Achterruitverwarming (en spiegels). De ene zender stoort bijv. heel erg met Airco AAN en Achterruitverwarming AAN. Een andere zender stoort juist bij Airco AAN en Achterruitverwarming UIT (of andersom AC UIT /Achter.vw AAN). Bij het wijzigen van de combinatie tijdens de storing doet het probleem ook onmiddellijk verdwijnen. Wat ervaar ik: - ruis en kraken - horen van dynamo / ruitenwissers - last van omgevingsinterferentie (andere auto's / gebouw…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Beste Kia leden, Hierbij wil ik vragen of iemand mij kan helpen ? Ik wil binnenkort mijn remschijven (voor en achter) vervangen en er staan verschillende diameters en remschijfdikte's. Wat is het beste Masief, of geventileerd? Welke kan ik het beste bestellen. Het gaat om een Kia CEED (JD) 2013 met kenteken 06-ZXP-6
Laatste antwoord door LC88, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Wie weet wat de nieuwste navigatie versie en systeem versie is voor een ceed van 2012.
Laatste antwoord door Jeroen Hermes, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hoi, Volgens mij zit er achter de tekst Passenger Airbag ook altijd een lampje, volgens mij knipperde deze van de week en brande daarna niet meer. Bij de dealer geweest die gaf aan dat er geen lampje achter zit? Hier twijfel ik nu aan daar ik zeker weet dat er verlichting achter zat. Heeft iemand dit probleem ook ?
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Sinds kort zijn de navigatie instructies nauwelijks (Zeg maar niet) te horen. De radio gaat wat zachter en ik kan horen dat er iets gezegd word maar dat is zo zacht dat het niet te volgen is. Heeft iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen ? Thanks Marcel
Laatste antwoord door mnijskens, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vandaag gewond geraakt door mijn versnelling pook.. ja echt !! Het glimmende gedeelte van de achteruit rij knop is/was los aan het raken en daar zitten vlijm scherpe randjes aan ... Met als resultaat een heel bloederig versnellingspook vandaag! Een kwalijk zaak. Weet iemand of zoiets onder de garantie valt ? Auto is nog geen 7 jaar oud ! Zie foto's
velgen maat
door eddomania- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hoi Beste mensen ik wil graag 18 inch 225 breed velgen kopen op mijn nieuwe kia ceed gt line 2019 ik zit me ET waarde en J waarde kan iemand me op weg helpen. Bedankt alvast voor de moeite. Gr Edmondo
Laatste antwoord door pdakkerman, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo techneuten Ik heb een afneembare trekhaak van Bosal gemonteerd met een bijpassende bedradingsset incl de extra set om 12 volt in de caravan te hébben. Bij het aanbrengen van de bedrading voor de 12volt op de stekker heb ik een extra draad meegetrokken om de koelkast in de caravan op,12 volt te laten koelen tijdens het draaien van de motor. Aansluiting 10 op de stekkerdoos. Dat kan niet via de regulieren 12 volt aansluiting omdat de koelkast bij niet draaiende motor heel snel de accu van de auto leeg zou trekken. Mijn vraag is nu welke aansluiting op de zekeringskast kan ik hiervoor gebruiken? Gr Jan
Cuppende banden kia Ceed 1 2
door Martin- 27 antwoorden
- 13,9k weergaven
Zijn net weer terug van vakantie zuid europa met onze ceed hatchback, had behoorlijk last van rammelend bandengeluid tijdens de reis.KIA dealer en ook Kwikfit hadden dezelfde melding; last van cupping (achterbanden). Het zijn vredestein Quatrac3 banden 205/55/1 (all season) blijkt bij zwaardere (vakantie)belasting icm hogere temperaturen en sporing van de Ceed gevoelig hiervoor te zijn. Nu thuis met lagere temperaturen en bagage is het gerammel minder, dus ga r de winter weer mee door en kijk volgend voorjaar hoe het dan is. Meer Ceed rijders met deze ervaring?
Laatste antwoord door Chucky, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hey Al veel topic's gelezen maar nog geen oplossing gevonden .. Heb een Cee'd uit 2012 met naviagatie (in 12-2018 geupdated) Random blijft standaard uitstaan .. hoe kan ik zorgen dat Random alles de standaard word ?
Laatste antwoord door mnijskens, -
Sinds juni hebben wij de Kia Cee'd SW GTI 1.0 First Edition. Toen we de auto kochten stond het verbruik op 6.9l / 100 km bij 24.000 km. Na 3000 km staat het verbruik op 7.4l per 100 km. Een bekende van me met dezelfde auto rijdt 7.1 l/ 100 km. Hoe kan het verbruik zo ontzettend omhoog schieten? Wat doen jullie om het verbruik te verminderen?
Laatste antwoord door Kiavictor, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo, in mijn kia Ceed is een andere motor gezet, nu is het probleem dat de we de startblokkering niet meer krijgen uitgeschakeld. Enig idee dit te verhelpen ? Gr Rene
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik ben vandaag op pad geweest voor een set winterbanden met velgen voor mijn ceed 2 uit 2018 .Er zit nu 16 inch 205 onder wat voor velgen zou ik het beste er onder kunnen zetten de 15 inch 195 /65 of toch de 16 inch 205.weet niet wat het beste is om te doen .
Laatste antwoord door h.smit1946, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Kia Ceed 2017 Vraag over achterruit verwarming moet deze ook de condens van de buitenkant weg halen,wat ik nu merk is dat als me achterruit vol condens zit buitenkant dat ik hele lichte streepjes zie en na een half uur de bovenkant 5 cm schoon is en de rest lichte streepjes of heb ik het mis dat alle condens op de buitenkant blijft zitten ondanks dat je de achterruit verwarming aan hebt.ben al naar de garage geweest alles werk perfect zeggen ze. afbeelding is na 25 min
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Als je zitting begint te kraken of piepen dat heeft te maken dat de zitting wat is door gezakt waardoor je zitting aan de zijkanten naar buiten gaan steken en dan langs de kappen zijkant stoel schaven dit word onder garantie verholpen je krijgt twee nieuwe zittingen. Groet.
Laatste antwoord door eddomania, -
- 2 antwoorden
- 3,9k weergaven
Zo, het is tijd om afscheid te nemen van onze tweede Cee'd alweer, een mooie witte sportswagon GT-line 1.0 t-GDI van bouwjaar 2015. Hij was pas 1 jaartje oud toen we hem kochten in 2016 en er staat inmiddels 64000 op de teller. We hebben er nu twee jaar goed voor gezorgd en hopen dat hij een goed nieuw baasje krijgt. Afgelopen week hebben we namelijk een proefrit gemaakt in het nieuwste model Ceed en waren zo enthousiast dat we hebben besloten om de knoop door te hakken en de onze in te ruilen. Eigenlijk wou ik dit om financiële redenen pas volgend jaar doen, maar mijn wederhelft vond het blauwe exemplaar in de showroom zoooooo mooi..... En zeg dan maar eens nee. En …
Laatste antwoord door Moo, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Sinds kort een blije eigenaar van een kia Cee'd gt line 1.o GDi( 120pK), een mooie auto echter heb ik een vraag over de bochten verlichting. Ik heb hiervoor een kia rio gehad en daar kon je heel goed zien dat de bocht verlichting het deed, zit er op mijn kia cee'd wel bochtverlichting? hoe kan ik dit controleren??
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste, eindelijk mijn Bluetooth obd2 lezer binnen, torque pro geïnstalleerd een hoop Google verder maar ik loop vast op het vinden van me accu lading waarde. Ik weet dat bij het laatste keer uitlezen bij de dealer me waarde op 63 procent zat, ik had de auto toen net een week gekocht 2e hands. Vermoederlijk altijd korte stukjes mee gereden en hierdoor niet genoeg geladen. Accu valt niet meer in de garantie. Isg werkt momenteel dus niet omdat de accu lading niet hoog genoeg is. Advies was de auto in versnelling te laten uitlopen om zo stroom terug te winnen en de accu bij te laden. Nu wil ik hiervoor niet iedere keer naar de garage om te zien wat de tussen…
Laatste antwoord door Daniel Jansen, -
- 2 volgers
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Waarschijnlijk is er al wel iets over geschreven maar ik kan niet zo 1,2,3 een passend antwoord vinden op mijn vraag. Ik wil graag LED lampen in plaats van mij Xenon look H7 lampen. Nu begreep ik dat je adapters moet hebben voor het plaatsen van de lampen omdat je bij het dimlicht geen veertje gebruikt maar de houder er in draait waar je de lamp in steekt. Deze adapters heb ik al wel gevonden op Aliexpress maar kan iemand mij van advies voorzien of ik LED lampen met Canbus moet hebben en of ik beter LED lampen met een ventilator kan gebruiken of lampen met van die koelstrips. Heeft er al iemand ervaring mee?
Laatste antwoord door Ceyhan, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik wil ledlampen gaan gebruiken voor de richtingaanwijzers. De lampen en weerstanden had ik al uit mijn vorige auto (Ford Focus). En daar was ik zeer tevreden over. Er moet alleen wel een weerstand tussen de min en de plus van de richtingaanwijzer om hyperflash te voorkomen. Kan iemand mij vertellen welke kleur draad de plus is van de richtingaanwijzers? Ik rij nu in een Cee'd SW van 2014.
Laatste antwoord door Denniskl, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Afgelopen weekend heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en zelf een originele Brink 13polige kabelboom geinstalleerd. Het aansluiten van de kabelboom was niet zo heel moeilijk maar om de juiste panelen te demonteren was wel een puzzel. Nu heb ik een caravan aangeschaft en daar heb ik een constante geschakelde 12v aansluiting voor nodig. Nu zit deze niet standaard in de kabelboom(wel een voorbereiding daarvoor) Ik heb dus vanaf deze voorbereiding een 4mm2 dubbel geisoleerde kabel naar mijn zekeringkast getrokken. Nu komt mijn vraag. Kan ik de geschakelde constante 12v net zo aansluiten op mijn zekering kast als de voedingskabel voor de control…
Laatste antwoord door xtra40,