Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben vandaag op pad geweest voor een set winterbanden met velgen voor mijn ceed 2 uit 2018 .Er zit nu 16 inch 205 onder wat voor velgen zou ik het beste er onder kunnen zetten de 15 inch 195 /65 of toch de 16 inch 205.weet niet wat het beste is om te doen .

• 3 weken later...
Geplaatst
Op 27-10-2018 om 18:03, m v ballegooij zei:

Ik ben vandaag op pad geweest voor een set winterbanden met velgen voor mijn ceed 2 uit 2018 .Er zit nu 16 inch 205 onder wat voor velgen zou ik het beste er onder kunnen zetten de 15 inch 195 /65 of toch de 16 inch 205.weet niet wat het beste is om te doen .

Bij winterbanden is de grip beter bij smallere banden.

Geplaatst (aangepast)

Dat klopt.

Maar een band in 205/55-16 is een zeer populaire maat en in veel variaties te koop.

Bij sommige merken past een 15" vaak niet eens Ivm de grotere remklauwen. 

Dit is bv bij de pro_ceed

aangepast door pdakkerman
Geplaatst
1 uur geleden, Tuurke zei:

Daarom heb ik winterbanden maat 195/50/16 op mijn Ceed liggen. 16 inch dus. Dat was toelaatbaar volgens de dealer.

Klopt die maat. Je hebt dan meer dan 5% afwijking.

Een 195/55 of 60- 16 zou beter passen

Google maar een om banden omtrek ontrekenen

Geplaatst
Op 18-11-2018 om 10:34, h.smit1946 zei:

ik zoek voor mijn nero een zet winterbanden maat 205-55-16 wie kan mij daar aan helpen

Dat is de verkeerde bandenmaat voor een Niro. Deze staat af fabriek op 205/60R16.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...