patten Posted March 18, 2018 Posted March 18, 2018 Beste mede forumleden, Ik heb al enkele jaren een echt vreemd probleem in mijn radio/cd/mp3-speler zitten. Het probleem is dat ik last heb van storende geluiden op de radio met bepaalde toetsencombinaties van Airco/Achterruitverwarming (en spiegels). De ene zender stoort bijv. heel erg met Airco AAN en Achterruitverwarming AAN. Een andere zender stoort juist bij Airco AAN en Achterruitverwarming UIT (of andersom AC UIT /Achter.vw AAN). Bij het wijzigen van de combinatie tijdens de storing doet het probleem ook onmiddellijk verdwijnen. Wat ervaar ik: - ruis en kraken - horen van dynamo / ruitenwissers - last van omgevingsinterferentie (andere auto's / gebouwen / objecten) Wanneer treedt dit op: - kan direct na starten of enkele minuten/kilometers later (vaak komt en gaat het binnen een 20 minuten, maar het kan ook hele een dag blijven storen) - bij alle weervormen lijkt aanwezig (maar wel duidelijk meer aanwezig in de wintermaanden - temperatuur, vocht?) - geen enkele relatie kunnen vinden met bluetooth koppeling telefoon/lampen aan, uit/etc. De auto is reeds een aantal keren bij de dealer geweest en die kan het tot nog toe niet vinden. Overigens ALLE lof voor de dealer!!! De service is echt uitstekend!!! En ik hoop op mijn manier via dit forum een bijdrage aan de oplossing te kunnen leveren. Wat is er reeds geprobeerd: - nieuwe dynamo geplaatst - extra massa radio aangebracht - radio vervangen - bekabeling gecontroleerd (of het niet tegen andere zaken aan zit > interferentie) - antennevoet vervangen - etc... Wellicht dat iemand in dit forum bij kan dragen aan de oplossing... HELP!!! Waar hebben we het over: Tijdens de rit: https://drive.google.com/open?id=1nINM-85dXnnCzUl6NoOcli97jc3kXhmK Met ruitenwissers: https://drive.google.com/open?id=1UdS_gMS5jkJDeqlWAGFTi771l8a5XQo5 Extra info: Kia Cee'd SW - oktober 2012 - benzine Quote
Murcielaygo Posted March 18, 2018 Posted March 18, 2018 Zonder te hebben geluisterd; probeer eens een ferriet-kern om de draden van de voeding te doen. Twee kernen; 1 voor permanente en 1 voor geschakelde voeding.En wellicht als jouw auto een antenneversterker heeft ook een kern rond de voeding van de antenne vanuit de radio... Quote
patten Posted October 18, 2018 Author Posted October 18, 2018 /bump... Wintermaanden beginnen weer... vocht in de lucht neemt weer toe.... Radioprobleem is weer langzaam aan het "opkomen". Ik wilde het collectieve geheugen nogmaals polsen. Wellicht dat er inmiddels meerdere mensen last van hebben? Quote
patten Posted August 1, 2019 Author Posted August 1, 2019 De bedieningsprintplaat van de airco is begin van dit jaar vervangen (geheel incl. de knoppen). Dit zou de boosdoener moeten zijn. Komende herfst zullen we het merken. Quote
Recommended Posts