Ceed 2
2012->2018
Alles over de Kia Ceed 2 vind je hier
505 topics in dit forum
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Dag allemaal, Ik rij met een Pro Cee'd GT uit 2012. Deze week had ik op een gegeven moment plots totaal GEEN remmen meer. Ik heb de handrem moeten optrekken om tot stilstand te komen. Meteen naar de dealer gebracht maar deze vond niets abnormaals. Hij heeft wel de blokken vervangen. Deze waren nog niet volledig op. Aangezien ik totaal geen remkracht meer had is er naar mijn mening wel wat meer aan de hand dan wat remblokjes (rembekrachtiger?). Iemand al eens van dit probleem gehoord? Ik vertrouw de zaak natuurlijk nu niet meer... Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Tuurke, -
- 11 antwoorden
- 8,8k weergaven
Ik ben opzoek naar gebruikers ervaringen van mensen die een Cee'd 1.0 T-gdi 120 pk rijden. Is bijvoorbeeld de motor van een 2016 dezelfde als een 2017? En hoelang bestaat deze moter al? Ik hoor graag omdat deze auto mijn interesse heeft. Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
Laatste antwoord door eddomania, -
Ik wil een dashcam aanschaffen en de bedrading wegwerken ik wil de camera onder de spiegelplaatsen Ik heb de Cee'd Premium Pack. Tips voor het wegwerken van de draden en aansluiten zijn welkom. Moet ik perse naar mijn sigreteen aansluiting of kan ik bij de sensors bij mijn spiegel al een constante voeding vinden?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Ik heb bijna 6 weken geleden een splinternieuwe Kia Cee'd SW Mind 1.4 met ISG besteld. Wagen stond in stock en zou geleverd worden na 3 weken. Auto staat al enkele weken afgewerkt klaar in de showroom van de dealer. (inclusief gevraagde accessoires). Tot op heden de wagen nog steeds niet gekregen. Ik ga bijna dagelijks langs bij de dealer om ernaar te vragen. Steeds krijg ik andere uitvluchten waardoor hij niet kan geleverd worden. Papieren van de wagen zouden bij een andere dealer liggen die deze om financiële redenen niet kan doorsturen, er zouden eerst nog andere auto's betaald moeten worden. Sorry maar ik begin het echt 1 grote k…
Laatste antwoord door ff4266, -
Airco werkt pas na paar km rijden
door Gast wil51- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Een vraagje over de werking van de airco van de ceed. Ik was gewend met de Sportage dat die meteen koude lucht ging blazen na starten motor. Deze had wel automatic climate control. Mijn ceed heeft de gewone handbediende airco. Gisteren de eerste warme dag dat ik met mijn ceed reed en merkte dat pas na een paar kilometer rijden er koude lucht kwam. Is dit normaal?
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik heb een kia cee'd uit 2014 en heb 2 koplampen kapot door schade. Nou kan ik bij de dealer een nieuwe set bestellen a 1800 euro maar ik vind dit eigenlijk wel heel erg veel geld. Nou kan ik helaas niet veel demontage onderdelen vinden voor dit type auto. Wat ik wel kon vinden is een set koplampunits met xenon verlichting maar kan iemand mij vertellen of ik mijn H7 + LED kan vervangen voor een Xenon + LED? Heeft iemand nog tips over waar (demontage) onderdelen goed te krijgen zijn?
Laatste antwoord door Hitmark, -
Leuk om welkom te zijn bij Kiaclub.nl. Ik ben de happy eigenaar van een Cee'd 2013 Lid ben ik geworden omdat ere af en toch wat kleine of grote vragen zijn. Afgelopen weken deed plots mijn GPS het niet meer, en nu staat de GPS ergens in duitsland op een fabrieksterrein. Ik heb de upgrade van Kia.navigetie gehaald en alles keurig geladen. vertsie 7.5.8 Maar radio, bleutooht, cd, en achteruitrijcamera doen het maar GPS Zoekt, ziet en vind niets Rara wiew kan mij een tipje geven hoe ik dat ding LG-LAN 1100 weer aan het werken krijg. Alvast bedankt voor de hulp, Vos
Laatste antwoord door PatrickPR, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
Beste, Ik heb barsten in het scherm van mijn navigatiesysteem. In een boze bui heb ik tegen het scherm geslagen. Het beeld werkt perfect, enkel de touchfunctie op het scherm doet het niet meer. Nu heb ik naar een officiele KIA-verdeler gebeld (is een firmawagen) wat mijn mogelijkheden zijn. Zij zeggen dat de volledige unit vervangen dient te worden en dat grapje komt op een 1000 euro. Zijn er geen goedkopere opties? Kan het glaasjes van het scherm alleen niet vervangen worden? Graag hulp want dit is me toch een te kostelijke grap... Mvg Joris
Hallo, ik heb een ceed sporty wagon uit 2010, met een standaard radio. Ik ben dus op zoek naar een radio met navigatie Bluetooth etc.Wie heeft er tips. Groetjes
Laatste antwoord door Eric68, -
boordcomputer normaal beeld of superbeeld
door Gast wil51- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
In de handleiding hebben ze het over weergave boordcomputer normaal of superbeeld. Is dat ergens in te stellen of hangt het af van de uitvoering van de Ceed?
Laatste antwoord door PatrickPR, -
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik heb sinds kort een trilling in de auto. Deze is het beste voelbaar bij 2200tpm. Je voelt het in gaspedaal en stuur. Het lijkt op een trilling van de uitlaat. En bij stationair een geluid bij dynamo. Zal de dynamo trilling kunnen geven?
Laatste antwoord door Albert1968, -
Radio ervaring
door Albert1968- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik wil een andere radio plaatsen. Heb nu een Pioneer avic-f550bt. Heeft iemand ervaring met Alpine. Zelf gaat het om de radio ontvangst. Heb mij laten vertellen dat Alpine beter ontvangst heeft.
Laatste antwoord door Albert1968, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 3,8k weergaven
Volgens de specificaties van de KIA Cee'd SW VAN 2012, is de kogeldruk max. 60 kg. De meezte caravans wordt een kogeldruk van 65 - 70 Kg geadviseerd (vlgs caravantrekker). Wat is de consequentie als ik de geadviseerde aanhoud? Heeft er iemand daar ervaring mee?
kia kabel met iphone 7 werkt niet
door Gast wil51- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Sinds paar dagen ben ik in bezit van een Ceed first edition uit 2016 met een LG radio/navigatie. Ik gebruik de kia kabel met originele Apple adapter 30 pins naar lightning aansluiting uit de vorige auto om de iphone 7 te verbinden. Echter iphone wordt alleen opgeladen. De radio herkent hem niet als ipod. In mijn vorige Kia sportage uit 2011 met standaard radio werd de iphone 7 wel herkend als ipod en kon hem via de radio bedienen. Ik kan nu alleen via bluetooth verbinden, maar als ik muziek wil luisteren gaat de bediening alleen via de iphone. Werkt de kiakabel niet in de ceed met iphone 7?
-
- 5 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hoi, Iemand enig idee hoe je het afdekkapje van de dakrail van een kia cee'd sw uit 2016 verwijderd. Ik heb al geprobeerd om er voorzichtig een schroevendraaier onder te zetten maar het geeft niet echt mee en ik beschadig de grijze lak ermee. Ook heeft iemand nog tips of ik beter een dakdrager kan kopen die vast zit op de dakrail (geklemt) of vastzit (gebout) door de gaten in de dakrail. Iemand een goed type die hij kan aanraden? Ik wil er 4 fietsen mee vervoeren. Bijgaand nog 2 foto's van de afdekkapjes van de dakrail waaronder het boutgat moet zitten om de dakdrager aan vast te maken
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
GT logo grill
door HJH- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik wil graag de GT logo die op de grill zit. Weet iemand hoe die zit bevestigd? En waar ik deze kan kopen? Heb ebay wat afgestruind maar kan niet echt iets vinden. Ja bij de dealer maar die wil een nummer? Wellicht een GT eigenaar die mij verder kan helpen?
Laatste antwoord door HJH, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Gisteren heb ik de Cee'd GT achter gelaten bij de dealer en daar weggereden in een gloednieuwe Cee'd SW GT line. Ondanks de vele liefhebbers, cq fans van de kleur wit heb ik nu echter gekozen voor de kleur rood. De GT heb ik ruim een jaar lang met veel plezier gereden maar de brandstofkosten waren de voornaamste reden om hem van de hand te doen. Ik was blij als ik een verbruik van 1 op 11,5 haalde maar gemiddeld genomen lag het verbruik onder de 1 op 10. Met in het achterhoofd dat ik meer dan 30.000 km per jaar rijd, in 14 maanden bijna 35.000 km had alleen maar vadertje staat profijt van m'n GT. Nu is het ff wennen aan het 120 pk driepittertje maar deze kan heel goed in …
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
nieuw logo
door Jeroensw- 1 volger
- 23 antwoorden
- 6,7k weergaven
Vandaag de logo's van mijn cee'd vervangen was even prutsen maar het viel me niks tegen om de oude logo's te verwijderen Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind het mooi
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik kreeg zojuist een belletje van de Kia dealer dat mijn Cee'd SW GT-line 1.0 deel uitmaakt een terugroepactie van Kia, de injectoren moeten gecontroleerd worden. Is jullie daar iets van bekend? Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
spatlappen
door eddomania- 1 volger
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Cee'd SW GT-Line 1.0 turbo ik zoek spatlappen voorkant of setje. Bedankt alvast ed
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi, Heeft iemand een ander duplex onder Cee'd SW GT-Line 1.0 turbo zitten met een mooi geluid laat het me weten en evt waar je het laten doen evt ook de kosten. De Cee'd SW GT-Line 1.0 turbo wil ik horen een lekker brommetje. Bedankt alvast voor de info. Eddomania
Laatste antwoord door eddomania, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hoi, kia ceed 1.0 turbo gt Vraag, Ik wil een ander duplex systeem eronder zodat ik wat meer geluid krijg heeft iemand een ander systeem eronder laten zetten dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt Edmondo
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
ik kwam een foto tegen en vroeg me af of dit de nieuwe ceed zou worden ??\
-
Proceed 1.6 GDI verlagen ?
door Gast Rob-- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Beste, Zijn er ook leden die een proceed 1.6 gdi rijden model jaar 2013, die hun auto verlaagd hebben. Graag wil ik wat ervaringen van rijders horen. Ben zelf van plan een koni kit aan te schaffen, 2.5 cm voor 4 cm achter. Ben benieuw of er forum leden zijn die hun ervaringen willen delen. Grt Rob
- 6 antwoorden
- 30,4k weergaven
Uit nieuwsgierigheid (en binnenkort veel reizen) vroeg ik mij af op hoeveel kilometer een Kia 1.6 GDI benzine motor ontworpen is. En hoeveel zo'n motor in de praktijk ook werkelijk aan kan. Voor mijn werk moet ik binnenkort veel kilometers maken en een diesel zou veel goedkoper rijden maar.... Van die Cee'd van mij is er in een paar jaar tijd ook ruim 3000,- per jaar gevallen.... Dus een diesel aanschaffen is nu een dure optie (lage inruil, dure aankoop, dubbel genaaid). Als ik dat geld aan brandstof spendeer dan kan ik met die benzine ook nog jaren vooruit. Nu heeft die 43000 op de teller en moet de leeftijd van 3 jaar nog bereiken. Concreet: - wanneer gaat een 1.6 …
Laatste antwoord door bigwade,