Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik heb bijna 6 weken geleden een splinternieuwe Kia Cee'd SW Mind 1.4 met ISG besteld.

Wagen stond in stock en zou geleverd worden na 3 weken.

Auto staat al enkele weken afgewerkt klaar in de showroom van de dealer. (inclusief gevraagde accessoires).

Tot op heden de wagen nog steeds niet gekregen.

Ik ga bijna dagelijks langs bij de dealer om ernaar te vragen. Steeds krijg ik andere uitvluchten waardoor hij niet kan geleverd worden.

Papieren van de wagen zouden bij een andere dealer liggen die deze om financiële redenen niet kan doorsturen, er zouden eerst nog andere auto's betaald moeten worden.
Sorry maar ik begin het echt 1 grote klucht te vinden.

We zitten inmiddels al aan het dubbele van de beloofde levertermijn.

Weet iemand hier raad mee?

Denken jullie dat ik recht heb op een compensatie?

Mvg,

JD3

Guest Stief
Posted

Ben bang dat compensatie lastig wordt. Levertijd is immers altijd een indicatie.
Wat je wel kunt doen is aangeven, dat je geduld op is en een concrete datum noemen waarop je de auto uiterlijk geleverd wilt hebben en zo niet van de koop af ziet.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Posted

Het is mij niet om een compensatie te doen.

Maar het enerveert mij zo erg dat die wagen daar al lang klaar staat maar dat hij toch niet geleverd wordt..

Ik heb al verschillende keren een concrete datum gevraagd, maar ik krijg al weken de uitleg, morgen of overmorgen, telkens opnieuw, al wekenlang. Erg frustrerend

Posted

Zoals Stief zegt, via brief de dealer formeel in gebreke stellen. Geef hem een termijn van een week, dat lijkt mij lang genoeg als deze in de showroom klaar staat. Daarbij aangeven dat als de auto niet geleverd wordt, je van de koop af ziet.

Het feit dat hij een financieel probleem heeft met een andere dealer is niet jouw probleem.

Blijft natuurlijk wel lastig omdat je de auto graag wilt hebben, maar hij wil hem ook graag leveren moet je maar denken. 

• Like 1
Posted

Bij koop spreek je een te verwachten leverdatum af. Koper heeft plicht te betalen en verkoper plicht te leveren. Wanneer 1 van de partijen zijn verplichtingen niet nakomt moet de andere partij deze een redelijke termijn geven zijn verplichtingen na te komen. Doet hij dat niet, dan kun je hem in gebreke stellen. Komt partij de verplichtingen nog niet na, dan kun je evt zelfs ontbinding van de koopovereenkomst eisen....

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

• Like 1
Posted

Contract laten ontbinden heb ik ook al gedacht. Maar wie zegt dat ik mijn voorschot nog zal terug zien?

Posted
1 uur geleden zei JD3:

Contract laten ontbinden heb ik ook al gedacht. Maar wie zegt dat ik mijn voorschot nog zal terug zien?

? Ik heb nog nooit een voorschot betaald voor een auto. Bij mij was de dealer supersnel. Auto in stock( Kia Niro) binnen 1 week afgeleverd.

Posted
1 uur geleden zei JD3:

Is dat in België gebruikelijk? Soms proberen ze het ook wel is in Nederland, maar ook steeds minder. Bij auto's heb ik dat nog nooit gedaan. Je merkt nu ook hoe moeilijk dat het dan wordt. 

Posted

Geen idee of het gebruikelijk is, dit is mijn eerste nieuwe wagen. Hiervoor altijd met occasies en leasewagens gereden.

Het staat wel vermeld op de bestelbon maarja, ik zit vast he ...

Posted

Maakt het allemaal niet makkelijk. Rechtsbijstand? Als je daarvoor verzekerd bent. 

En anders brief maken zoals gezegd, waarin je vermeld dat je na een week het recht hebt de overeenkomst te ontbinden. 

Het geeft dan een volgende stap na de dealer toe om de druk op te voeren.

Posted

wat een bizar verhaal 

auto staat op voorraad en al klaar ?

is betaald en nog steeds niet geleverd 

ik zou ook kijken of je je aanbetaling terug kan krijgen en dan snel naar een andere dealer 

dit is niet normaal ook het aanbetalen is iets dat niet nodig is 

is al een teken dat er iets niet goed zit 

• 2 weeks later...