Ga naar inhoud

HansG

Leden
  • Aantal items

    223
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    10

HansG won de laatste dag op 21 november

HansG had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

60 Excellent

Over HansG

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag 01/19/1960

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    Kia Niro

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. HansG

    Recal NIRO

    Ik heb een hele andere ervaring bij VAG. Er wordt op internet veel overdreven. Misschien omdat ze toevallig de grootste zijn? Het zijn prima auto’s. Gezien de verkopen sta ik daar niet alleen in. Maar ja, een concurrent voor de Kia Niro hebben ze dan weer niet.
  2. HansG

    Recal NIRO

    Ik heb wel eens een kick - up bij koude motor. Het lijkt dan of de koppeling niet los komt. Wellicht hetzelfde euvel? Ik heb het alleen heel af en toe bij koude motor als ik plotseling rem nadat ik versnel(bijvoorbeeld voor een rood licht) Bij mij is het echt maar heel af en toe.
  3. HansG

    Recal NIRO

    Dit soort zaken moet binnen redelijke termijn onder garantie verholpen worden. In Nederland geld consumentenrecht en dat gaat verder dan een termijn van 2 jaar. Je kunt je beroepen op non conformatie. Het is duidelijk een fabrikagefout..
  4. HansG

    Opvolger of nieuwe uitvoering Niro

    Op dit moment is in ieder geval de Niro de best verkochte auto in zijn segment en de best verkochte hybride. In Nederland is de auto in ieder geval wel heel erg populair. Niet heel verbazend als je de prijzen van de concurrentie ziet.
  5. HansG

    Opvolger of nieuwe uitvoering Niro

    Ik zie nog een andere optie: als de E-Niro heel populair wordt dan zou de Niro wel eens uitsluitend elektrisch kunnen worden. Inmiddels rijd er een cross-over van de Ceed rond, die ongeveer dezelfde grootte heeft. Als die ook hybride wordt waarom zou je dan twee bijna dezelfde auto’s naast elkaar voeren? Kortom een interessante ontwikkeling.
  6. HansG

    Verbruik Niro

    Je denkt toch niet dat ik de baas ben?
  7. HansG

    Verbruik Niro

    De tip is niet bedoelt om de kachel helemaal uit te laten. Alleen de eerste +/- 4 km. Dan rij ik in de stad en werkt de start-stop met kachel niet en zonder wel. Zodra ik de stad uit ben gaat de kachel aan. Alleen op dat eerste stukje wordt behoorlijk bespaart zonder kachel. Ik heb het zaterdag weer gedaan. Heb het niet koud gehad en hoorde ook niemand klagen. En nee, ik had geen jas aan.
  8. HansG

    Verbruik Niro

    Door het uitschakelen van de kachel voorkom je dat de motor mee blijft draaien. Het verbruik bij koude motor daalt daardoor behoorlijk. Zeker in de stad wordt het in de auto toch niet of nauwelijks warm. Met grotere ritten schakel ik zoveel mogelijk de verwarming pas in als ik buiten de bebouwde kom ben. Dan blijft de benzinemotor veel langer uit en wordt er maximaal gebruik gemaakt van de E- motor.
  9. HansG

    Remprobleem Niro

    Je ziet met name bij de Prius dat de remmen vast gaan zitten omdat ze te weinig gebruikt worden. \dat is wel een aandachtspunt ja.
  10. HansG

    Remprobleem Niro

    Volgens mij heb jij mij stukje hierover gequoot . Daar refereerde ik aan. Maar waarschijnlijk hebben wij nu gewoon een spraakverwarring en bedoelen wij hetzelfde.
  11. HansG

    Remprobleem Niro

    In het rempedaal kan je het niet voelen omdat er simpelweg geen verbinding is met de remmen. Als je goed luistert hoor je het wel. De auto remt veel minder met de remmen dan je zou denken. De remmen gaan zo maar 3 ton mee zonder vervanging. Dat betekend dat er gewoon heel veel elektrisch terug gewonnen wordt. In een normale situatie worden de remmen pas gebruikt bij +/- 15 km/uur tot stilstand. Alleen als er stevig geremd wordt of de accu vol is zullen de remmen eerder ingrijpen.
  12. HansG

    Remprobleem Niro

    Voor de duidelijkheid: er is 1 remsysteem. Het rempedaal bedient niet het remsysteem, zoals bij een normale auto, maar stuurt een computer aan(brake by wire) Er is GEEN verbinding tussen het rempedaal en het remsysteem. De remdruk die je voelt komt uit de simulator, die door een computer gestuurd wordt. De computer controleert of de vertraging door de elektromotor in te zetten als dynamo voldoende is. Zo niet dan worden de wielremmen ingezet. Van dat samenspel merk je niets in het rempedaal.
  13. HansG

    Remprobleem Niro

    De auto remt wel met de remschijven maar er is geen directe verbinding met het rempedaal, dus kan je niet voelen wat er gebeurt. Alleen als de stroom uitvalt(noodsituatie) komt er wel een directe verbinding tot stand. Als het papperige gevoel in het pedaal zit komt het van de regeling door de computer. Daar zal de dealer niet veel aan kunnen doen. Daar is een update voor nodig. Als het aan het aangrijpen van de schijven licht is het wellicht een mechanisch probleem wat meestal wel op te lossen is. Maar remmen met een hybride blijft een moeilijk verhaal omdat je in feite alleen contact hebt met een draadje.
  14. HansG

    Remprobleem Niro

    Volgens mij is dit een gevalletje hybride: de remmen worden niet bedient met het rempedaal. Die bedient alleen een schakelaar. Een computer stuurt het remmen en zorgt voor de juiste mix opladen accu en echt remmen. Er wordt dan in het remsysteem een tegendruk opgewekt waardoor het lijkt of je zelf remt. Als het koud is wil de accu helemaal niet, of maar beperkt opgeladen worden. Dan is het remgevoel ook anders. Bij mijn Honda Hybride was dat verschil heel groot en duidelijk te merken, bij de Niro merk je daar veel minder van. Roest op de remschijven kan het niet zijn omdat je zelf niet remt. Het is gewoon een producteigenschap. Het hoort erbij.
  15. HansG

    dynamic, loudness?

    Bas mis ik wel, maar dat is eigenlijk bij elke standaard muziekinstallatie in een auto zo. De subwoofer zal vast helpen. Van slecht spraakverstaan heb ik geen last. Bij mij klinkt de radio helder niet dof. Hoge tonen zijn goed. Ook bij streaming audio(via de telefoon heb ik niet te klagen. Aangezien mijn muziekkeuze meestal zonder uitgesproken bas is vind ik dit niet echt hinderlijk.
×