Ga naar inhoud

HansG

Leden
  • Aantal items

    201
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    9

HansG won de laatste dag op 8 september

HansG had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

59 Excellent

Over HansG

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag 19-01-1960

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    Kia Niro

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. HansG

    Sportstand

    Hoe zou je dat moeten meten als je geen toerenteller hebt? Gevoelsmatig zeg ik dat het niet veel scheelt. Er wordt vooral meer gebruik gemaakt van de elektrokracht. Als je het gaspedaal niet helemaal indrukt kom je nog steeds niet in de hogere boerenregionen. Dat zou ook helemaal niet slim zijn. De auto moet het juist van zijn elektromotor hebben, die juist bij lagere toeren de meeste trekkracht geeft.
  2. HansG

    Sportstand

    De sportstand is prettig als je vlot op wil trekken. In de stad vind ik het hinderlijk en eenmaal op snelheid heeft het geen zin. Maar kwaad kan het niet. Wel zullen bijvoorbeeld de banden sneller slijten. Een toerenteller heb je bij deze auto niet nodig. De maximum trekkracht heb je al bij 1500 t/m je gaat er niet harder door rijden door veel gas te geven en hoog in de toeren te rijden. De lol van deze auto zijn de eerste paar meters. Alleen in de eerste versnelling geeft deze auto zijn volledige kracht. Je hebt vanaf 0 direct veel power beschikbaar door die elektromotor. Dat heeft zelfs die dikke BMW niet. En dat merk je.
  3. HansG

    Dakdragers voor de Niro

    De gaatjes zitten er niet. De dragers worden op de rails klemvast gezet. Bij mijn rails(de originele) zaten meerdere bevestigingstukken. Wellicht was dat bij jou ook zo? Best mogelijk dat daar wel de goede klemmen bij zitten.
  4. HansG

    parkeerrem in P stand

    Ja, Ik heb alleen bij het wegrijden dat kreunend geluid. Niet bij het afremmen.
  5. HansG

    parkeerrem in P stand

    Dat is de Hill assist. Voorkomt dat de auto spontaan in beweging komt op een helling.
  6. HansG

    parkeerrem in P stand

    Ook hier het kreunend geluid. Heeft ook te maken met brake by wire. Bij de Niro bedient het rempedaal niet de remmen maar een schakelaar. Deze schakelaar geeft aan de computer aan hoe hart er geremd moet worden. De computer regelt dan of er geremd wordt of dat de accu opgeladen wordt. Het remgevoel is dan toch wat minder, al vind ik dat het systeem bij de Niro niet onverdienstelijk werkt. Ooit een Civic Hybrid gehad. Daar leek het remmen meer op trappen op een bal. Het gevoel was veel kunstmatiger.
  7. HansG

    Kia vs Audi

    Je kan zelf lezen neem ik aan en kijken wat de CB is en doet. Daar heb je mij niet voor nodig. Niet vanaf je luie stoel om bronnen roepen maar zelf de mouwen uit de handen steken.
  8. HansG

    Verlichting knoppen

    Ik heb vanavond nogmaals gekeken. Ik had het verkeerd. In de bewuste knoppen zit geen verlichting. Alleen in de knoppen daaronder
  9. HansG

    Kia vs Audi

    Hoe zou de CB anders aan informatie moeten komen? Ze hebben 500.000 leden. Hoeveel daarvan rijden A3? Dat zullen er niet heel veel zijn. Dan krijg je geen betrouwbare uitkomst en dus delen zij de data met de zusterorganisaties en doen ze gezamenlijk tests. Daar is niets mis mee. Alleen doet Autobild alleen auto’s en heeft meer expertise in huis. Alleen al het volledig uit elkaar schroeven van auto’s en de slijtage van onderdelen meten bijvoorbeeld. Dat heb ik bij de CB nooit gezien. CB is een club van belangenbehartigers van consumenten. 1 deel van die belangenbehartiging bestaat uit het testen van producten. Of dat nu wasmachines zijn of auto’s. Dan heb je dus generalisten in huis die geen specifieke kennis van auto’s hebben.
  10. HansG

    Verlichting knoppen

    Er zit wel verlichting in, maar zeer zwak. Alleen als je de stand van de dashboard verlichting hoog zet en het is aardedonker is het goed te zien.
  11. HansG

    Kia vs Audi

    Misschien dat autobild nog maar eens goed bestuderen: de Audi Q3 bijvoorbeeld komt helemaal niet goed uit de duurtest. Ze laten de Ceed van de Golf winnen. Ze verstaan hun vak: testen van auto’s. Van dat laatste ben ik bij de consumentenbod minder overtuigd. Dat zijn goedwillende amateurs.
  12. HansG

    Kia vs Audi

    Mijn ervaring met meerdere Audi’s is dat de laatste generatie vanaf 2010 duidelijk veel beter is. Bij Autobild is de A3 de meest betrouwbare deurtester tot nu toe. Dat zegt wel wat. Overigens scoort de Sportage van Kia ongeveer net zo goed. Maar als ik de prijs van de nieuwe Q3 voorbij zie komen vind ik het merk wel erg duur geworden. De auto is niet ruimer dan de Niro. Het prijsverschil is dan ook voor mij niet te rechtvaardigen.
  13. HansG

    AppleCar Play

    Inmiddels IOS12 en de optie van Google Maps en Waze. Google Maps valt tegen. Stem snauwerig, de navigatie zoomt niet automatisch in en de rijstrooksignalering is matig. Apple kaarten is voor mij duidelijk favoriet. Ik ga nu Waze testen
  14. HansG

    Kia vs Audi

    Bij Audi is de radio model specifiek. Het gaat vooral om de dure radio’s met hoge revolutieschermen. Ze slopen dan je hele dashboard en meestal nemen ze ook je airbag of hele stuurwiel mee.
  15. HansG

    Kia vs Audi

    Zal dan wel een bijzondere uitvoering geweest zijn!! Je ziet vaak dat de plek waar je woont veel invloed kan hebben op diefstal onderdelen. Het liefst zo dicht mogelijk bij de snelweg in een wijk met dure woningen. Bij mij zijn ze nooit langs geweest. Te lastig om weg te komen. Ook alle andere Audi’s in de straat zijn er nog allemaal. Het risico valt hier wel mee. Wat de consumentenbond(en niet alleen zij) laat zien is dat de nieuwe generatie Audi’s behoorlijk betrouwbaar zijn. En ze rijden heel fijn is mijn ervaring. Ze zijn alleen een beetje duur.
×