Jump to content

JWS

Leden
  • Content Count

    116
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11
  • Country

    Netherlands

JWS last won the day on May 30 2017

JWS had the most liked content!

Community Reputation

89 Excellent

1 Follower

About JWS

  • Rank
    Lid
  • Birthday 04/01/1957

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Almere
  • Auto
    vorige Kia Niro Businessline Deep Cerulean Blue 2016 / vorige Kia Niro Businessline Gravity Blue 2018 / huidige KIA NIRO PHEV Dynamic plus line snow white pearl 2020

Recent Profile Visitors

1,521 profile views
  1. Ik heb gisteren voor de laatste keer getankt i.v.m. het inruilen van deze NIRO, volgende week krijg ik mijn nieuwe maar dan de PHEV in Snow White Pearl. Ik houd mijn verbruik bij in de verbruiks monitor op de site van Autoweek en ik heb over 44080 km. 4.8 ltr. over 100 km (1 op 20.8) verbruikt. Hier ben ik absoluut niet ontevreden over, ik weet nog niet hoe ik het verbruik van de PHEV moet gaan bijhouden, stroom is ook niet gratis.
  2. JWS

    Niro PHEV

    Het verschil zoals mijn dealer het heeft uitgelegd is bij de PHEV lederen bekleding en de koplampen en de mistlampen in led, de auto wordt wel 1000 euro duurder, maar tot eind juni 4000 euro korting. Bij de HEV ook lederen bekleding en led koplampen en mist lampen, maar deze levert ook zijn 18 inch velgen in voor de 16 inch ( de PHEV had al 16 inch) en wordt 50 euro duurder, zo heb ik het begrepen, maar de dealer moet je hier zeker uitsluitsel over kunnen geven, inderdaad staat hij zo nog niet in de prijslijst en in de configurator.
  3. JWS

    Niro PHEV

    Ik heb gisteren mijn huidige NIRO ingeruild voor een NIRO PHEV, gelokt door de 4000 euro bonus, ik ruil iedere 2 jaar mijn auto in, dus het was tijd, maar ik wou perse stuurwielverwarming en dan kwam ik bij de reguliere NIRO uit bij de Dynamic plus line, maar die stond op 18 inch wielen. Nou heb ik daar een probleem mee, namelijk hogere BPM, hoger verbruik en minder komfoor. De Dynamic plus line in PHEV uitvoering staat op 16 inch, en met de huidige korting werd die zelfs goedkoper, dus de beslissing was gauw gemaakt. Bij de dealer bleek dat je ook kunt kiezen (staat nog niet in de configurator van KIA) voor de 2021 uitvoering daar heeft ook de reguliere NIRO Dynamic plus line 16 inch velgen en zowel de HEV als de PHEV lederen bekleding als rondom led verlichting de HEV wordt dan 50 euro duurder en de PHEV 1000 euro duurder. Uiteindelijk met een extra korting waardoor de PHEV maar 400 euro duurder werd als de HEV voor de PHEV gegaan, met de halvering van de wegenbelasting tot 2025 heb je die er zo uit. Ik kan allen maar laden op mijn werk, dus mijn volledige woon werk (84 km) gaat niet elektrisch, dus ben ik zeer benieuwd wat ik uiteindelijk ga verbruiken. Ik heb ook nog gekeken naar de Xceed PHEV maar de instap is minder ruim, en ik stoot dan redelijk snel mijn hoofd dus daar was ik snel klaar mee. Wel kon ik maar uit een beperkt aantal kleuren kiezen, en ben ik voor de snow white pearl gegaan, levering eind juli. Tevens heb ik er voor gekozen om bij aflevering Michelin Cross Climat + banden te monteren , het led pakket bestaande uit binnen alles led verder Voetenruimte voor witte led verlichting en instapverlichting en ook achterin heb ik witte vloer verlichting besteld. Dus na twee NIRO'S weer een NIRO nog steeds zeer tevreden over KIA en zeker de NIRO
  4. JWS

    Niro PHEV

    Dat klopt, maar dat half tarief geldt maar tot 2025 en de prijs is tot eind juni tot die tijd geeft KIA 4000 euro korting op alle PHEV modellen dus naast de de NIRO ook de Xceed en de Ceed SW, dus als je in de markt bent voor een nieuwe auto is dat wel het overwegen waard.
  5. JWS

    Misleiding door KIA

    Kan het zijn dat jij een voorraad auto model 2019 hebt gekocht in plaats van het upgrade model 2020 dat zou het verschil kunnen verklaren.
  6. JWS

    Thuis laden

    Kijk maar op het E-NIRO gedeelte daar staat van alles over het laden
  7. JWS

    Onderhouds beurt

    Net de kleine beurt (30.000 km.) bij Wensink in Almere laten uitvoeren, was zelfs goedkoper dan op de KIA website, 260 euro incl. remvloeistof en interieurfilter ook de updates o.a. navigatie zijn uitgevoerd.
  8. JWS

    Onderhouds beurt

    Ben ik met je eens, ze hebben zichzelf 8.50 tekort gedaan in dit geval.
  9. JWS

    Onderhouds beurt

    Als je de folder leest staat er duidelijk (juli 2019) kleine beurt bij 30.000 km: Kleine beurt 217.00 euro Extra bij iedere 30.000 km of 2 jaar: Interieurfilter 36.00 euro en rem en koppelingsvloeistof 54.50. Dus de kleine beurt mag totaal bij 30.000 km 307.50 kosten. Dus zo als ik het lees heb je 8.50 euro korting gekregen.
  10. Wauw DoubleUP wat een plaatje erg mooi, gefeliciteerd
  11. JWS

    Mobiel als hotspot

    Om mijn post te verduidelijken, ik heb mijn abo bij Vodafoon met een normale sim kaart voor mijn telefoon, daaraan gekoppeld en data sim voor mijn mifi in de auto, die gebruikt gewoon de data van mijn abo, maar ik kan ze gewoon gelijktijdig gebruiken. De data sim kost 5 euro per maand.
  12. JWS

    Mobiel als hotspot

    Bij Vodafoon geen probleem je kunt gelijktijdig de mifi router gebruiken als de data op de telefoon
  13. JWS

    Trillingen

    Bij de gewone NIRO zijn er ook mensen met deze klachten, daar zijn uiteindelijk een nieuwe koppeling geplaatst.
  14. JWS

    echte verbruik Kia Niro

    Als je naar Autoweek.nl gaat dan klik je op test dan op verbruiksmonitor en je zoekt links naar de KIA NIRO dan vindt je van 60 NIRO rijders het werkelijke verbruik, die kan je dan aanklikken en dan zie je het volledige plaatje van die auto.
  15. Ook het navigatie systeem gebruiken helpt, ook als je de route kent, de computer kijkt dan waar je wat nodig hebt om zo zuinig mogelijk te rijden.
×
×
  • Create New...