Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Iemand enig idee hoe je het afdekkapje van de dakrail van een kia cee'd sw uit 2016 verwijderd.

Ik heb al geprobeerd om er voorzichtig een schroevendraaier onder te zetten maar het geeft niet echt mee en ik beschadig de grijze lak ermee.

Ook heeft iemand nog tips of ik beter een dakdrager kan kopen die vast zit op de dakrail (geklemt) of vastzit (gebout) door de gaten in de dakrail. Iemand een goed type die hij kan aanraden? Ik wil er 4 fietsen mee vervoeren.

Bijgaand nog 2 foto's van de afdekkapjes van de dakrail waaronder het boutgat moet zitten om de dakdrager aan vast te maken

rsz_img_20170401_155240.jpg

Posted

Ik heb al in de handleiding gekeken. Daar staat een wel het een en ander over in. Daar staat iets over een schuif, maar er staat ook een compleet andere afbeelding bij. Dus ik denk dat dat slaat op een ouder type.

De belasting die op de auto mag is 100kg.

En het gaat om 2 volwassen fietsen van 18kg per stuk en 2 kinderfiesten van ongeveer 15kg. Dus qua belasting zou het makkelijk moeten kunnen toch?

Iemand anders nog een idee hoe ik die kapjes kan verwijderen? Anders zal ik langs de dealer moeten gaan.

Posted

Heb net in de handleiding van de Niro gekeken, maar daar staat het (ook) niet in aangegeven. Overigens geldt voor de Niro ook een dakbelasting van 100 kg. Uiteraard wel rekening houden met het gewicht van de dakdragers en fietssteunen zelf, maar dan zal je de 100 kg nog niet overschrijden.

De dakdragers van Kia zitten volgens mij gewoon geklemd op de dakrails. Ik zit zelf naar dit type te kijken om aan te schaffen van het merk Thule. Volgens mij zijn die hetzelfde dan die van Kia, alleen voeren ze die onder hun eigen merknaam. 

Posted

Ik denk dat Ron gelijk heeft; als ik zoek op Cee'd dakrails zie ik allemaal systemen die op/om de rails klemmen.
Dat kapje is dan waarschijnlijk een afdekking van de bout waarmee de rails vastzit op de auto.