Ceed 2
2012->2018
Alles over de Kia Ceed 2 vind je hier
505 topics in dit forum
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Als ik de stoelverwarming aanzet gaan 2 vd 3 lampjes knipperen en krijg ik het ook niet meer uitgeschakeld. De stoel warmt ook niet.. Wat kan dit zijn en hoe verhelp ik dit.
Laatste antwoord door SmurfenB, -
- 5 antwoorden
- 3,9k weergaven
Beste, Ik heb momenteel het probleem dat men steeds moet corrigerend rijden. Maw moet men de wagen steeds bijsturen om in een rechte lijn te rijden. Uitlijning is gebeurd nieuwe banden zijn er ook al op voor en achter Herkalibiratie van de stuur inrichting in de wagen is ook gebeurd. Zie onderstande link waarover ik spreek: https://www.youtube.com/watch?v=zKwcnxRJnvA&t=3s
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
Is er iemand met een wel geslaagde ("plug&play") verwisseling naar een aftermarket autoradio/navigatie op een Kia Ceed
door quaro- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo mede Kia autobezitters, Ik lees veel over radio en navi problemen sinds Kia deze navigatie update (gratis) heeft vrij gegeven. Bij oudere modellen (zoals de mijne Kia Ceed september 2012) gaat de nu gratis update in heel veel gevallen niet lukken (te veel data in een (te) klein geheugen). Wil bij mijzelf gaan updaten naar een aftermarket radio/navi, maar lees veel verhalen dat bijvoorbeeld de microfoon voor het bellen of de achteruitrij camera niet meer werken. Verder lees ik over problemen met de bedieningsknoppen op het stuur ... Vraag: Is er iemand op dit forum die wel een geslaagde update naar een aftermarket radio/navi heeft gehad en dit met mij/…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik heb een Procee'd uit 2016. Graag zou ik de navigatie update. Het één en ander over gelezen, maar nog niets geprobeerd. Nu vraag ik me af welke versie navigatie ik heb, ik heb het idee dat het gen1 is, maar weet dat niet zeker. Is dat op onderstaande afbeelding te zien? Mijn navigatie werkt met een SD-kaart. Nu zie ik in alle handleidingen dat je de navigatie moet update vanaf deze SD-kaart. Wat ik niet helemaal begrijp is dat wanneer ik de huidige SD-kaart verwijder, de navigatie het niet meer doet. Draait de navigatie dan vanaf de SD-kaart en is het enkel de bedoeling om hier de nieuwe data op te zetten. Hoop dat iemand me even op weg kan helpen?
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Goedeavond allemaal, Ik ben nieuw op het forum, maar omdat ik al aantal topics heb gelezen over stuurproblemen bij ceed dacht ik dat hier misschien ook de oplossing te krijgen was. Mijn ceed is uit 2013 station 1.6gdi. Het probleem is het stuurgedrag op de snelweg, kleine correcties kosten veel kracht waardoor je vervolgens vaak te snel stuurt. Nu wil ik langs de dealer of een garage om dit te verhelpen, maar het is mij onduidelijkheid welk onderdeel dit specifiek veroorzaakt. Ik lees in topics het stuurhuis, maar dat vind ik raar want de stuurbekrachtiging die probleem zou veroorzaken zit toch op de kolom. Heeft iemand dit laten oplossen buiten garantie en wat…
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb inmiddels al bij 2 verschillende bedrijven geprobeerd om mijn kia ceed uit 07-2017 gechipt te krijgen. De eerste keer was de software na uitlezen weg en was ik de auto een week kwijt en bij de 2e durfden ze het niet aan na de helft van de software uitgelezen te hebben om op datzelfde probleem uit te komen. Weet iemand of er een soort beveiliging op de ecu zit of dat er gewoon een probleem met de ecu zelf is. Alvast bedankt
Laatste antwoord door E. Yari, -
Droge aandrijfas
door boyac- 1 antwoord
- 612 weergaven
Beste, De versnellingsbak heeft olie waarbij daar de homokineet word aangedreven aan linkervoorwiel.= geolied Echter de homokineet aan de rechter word niet geolied? Of hoe komt die olie erin?
- 6 antwoorden
- 9k weergaven
Hoi Kia medeweggebruikers! Het is al vaker voorbijgekomen maar ook mijn achteruitrijcamera staat plotseling op zwart van mijn Kia ceed uit 2013. Ik denk dat dan de camera stuk is. Nieuw zijn ze schreeuwend duur!! En geen garantie meer op deze onderdelen. Weet iemand of er voordeliger camera's-zijn die passen op de ceed? Het is een blokje van 3 x 3 cm maar vraag me af of de aansluiting dan passend is en of je zomaar een andere camera in kan bouwen. Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.
Laatste antwoord door boyac, -
Hoi Ik heb dus een cee'd 2013 met standaard ingebouwde led verlichting. Nu heb ik vanavond gemerkt dat deze rechts vooraan knippert als mijn dimlichten aanstaan (deze gaan automatisch aan als het donkerder wordt) . (Het knipperen: deze gaat voluit branden alsof er geen dimlicht brand en dan weer wel, soms sneller & soms trager. Dit terwijl dimlicht aanstaat) als dimlichten uit zijn Gaan ze links en rechts Volop branden zoals het hoort en is er geen geknipper. Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn / veroorzaken & hoe dit ineens kan ontstaan? Mvg Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatste antwoord door axcellent, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, ik ga een Android radio inbouwen en ik ben opzoek naar de aansluitingen van de microfoon en usb poort achter op mijn blue tooth radio van mijn Ceed 2013 kan iemand mij helpen? gr. Marco
Laatste antwoord door Kia familie Roosendaal, -
- 2 antwoorden
- 960 weergaven
Ik wil een powerfilter gaan installeren op m'n auto enig idee of dat ook gaat lukken? Ik heb een Kia Cee'd sw uit 2009. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Dick Raaijmakers, -
DRL Defect
door Paul Piepers- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Proceed van 2015 DRL defect valt dit nog onder de garantie. Heb pas 25000km op de teller dus nog niet zo veel branduren.
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Beste forumleden, Jaren terug had ik last van 'delaminatie' van de voorruit. De laag tussen de delen van de voorruit was aan het oplossen. De dealer heeft hier toen (nog net binnen de garantie) geheel correct een nieuwe voorruit voor geplaatst. Bij deze nieuwe leek vrij snel na plaatsing alsof de randen los lieten (en dan m.n. de hoeken). Daarna is er met een eigen bijdrage ruit nummer 3 in geplaatst. Bij deze ruit lijkt het in de hoeken ook weer los te laten. De auto mag nu weer een keer terug en dan willen ze eea herstellen met primer. Als argument werd aangevoerd dat dit door het weer zou komen en dat hierdoor het zwarte achterlaagje (de primer) gedeeltelijk los z…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Ik wil in mijn ceed GtLine instapverlichting maken bij de voeten. Wie kan mij vertellen waar ik het beste de kabel aan vast kan maken. Betreft de originele verlichting (aftersales)
Laatste antwoord door Patrick C, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, ik heb in mn kia ceed sw uit 2013 een kenwood android laten zetten maar tot op heden geen stuurwielbediening meer. Oude radio erin ennhij doet het meteen weer. Dat bedrijf verschillende interfaces erin gezet maar nog steeds niks. Iemand hier ervaring mee? Kan het iets zijn in de software van kia zelf? We komen er niet uit en zelfs met kenwood en kia gebeld. Die zeggen plug en play maar niet dus. Groet Daniël
Laatste antwoord door Daniel, -
Remschijven en remblokken KIA CEE'D Sportswagon (JD) | 2012.09-heden - 1.6 GDI - 1591ccm 135pk ( (1e reg: 29-06-2013)
door Yousef- 0 antwoorden
- 778 weergaven
Beste weet iemand welke de beste remschijven en remblokken zijn voor de Kia ceed bj 2012 2013
Laatste antwoord door Yousef, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wij hebben sinds kort een kia ceed sportswagon 1.6 crdi. Ik wil nou de olie en het oliefilter verversen. Moet dan de bodemplaat los of zie ik iets over het hoofd? Zo ja zit die alleen met schroeven vast of ook met clips?
Laatste antwoord door Jeroen_S, -
- 1 antwoord
- 2,7k weergaven
Hoi allemaal, ik ben trotse eigenaar van een kia ceed uit 2013, helaas zit er geen cruise control op. Nu zou ik graag de orginele cruise control willen met de knopjes in het stuur. Bij de dealer zeggen dat dit niet kan maar daar heb ik mijn twijfels bij.. Heeft hier iemand ervaring mee? Bedankt!
Laatste antwoord door Charnone, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, Mijn partner en ik zijn vanwege gezinsuitbreiding van plan binnenkort een 2e-hands station auto aan te gaan schaffen. Als model hebben we momenteel een KIA Cee'd in gedachten. Als criteria hebben wij bedacht dat de auto maximaal 12.000 euro mag kosten, minder dan 100.00KM op de teller moet hebben staan en dat hij uit 2015 of nieuwer moet komen. Wij hebben echter weinig verstand van de KIA Cee'd en auto's in het algemeen. Vandaar mijn post op dit forum: Zijn er nog bijzondere dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een KIA Cee'd met als bouwjaar 2015? Momenteel hebben wij een Kia Cee'd 1.6 GDI 135PK Comfor…
Laatste antwoord door Chucky, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Iemand die weet hoe ik bij de bochtverlichting kan komen? lijkt wel dat de hele voorkant los moet!
Laatste antwoord door RonaldW, -
Update navigatie
door Beum- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Wie kan mij helpen met mijn vraag, ik heb het forum al doorzocht maar ik kan geen passend antwoord vinden. ik heb een aantal jaren terug een Kia Ceed gekocht uit 2012, kenteken 77-ZGG-9. Garantie is allang voorbij, de km stand op dit moment +- 340.000km. Kan ik zelf de navigatie updaten of moet dit bij een Dealer, Als dit het geval is wat zijn de kosten hiervan?
Laatste antwoord door Johnnie, -
Na enkele video’s op Youtube te hebben gezien, ben ikzelf aan de slag gegaan met Plastidip. Met als groot voordeel, je kan er een andere kleur van maken; staat het niet, schaadt het niet! Wintervelgen voorzien van een beschermlaag tegen pekel en vuil.
Laatste antwoord door J8W8, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste mede eigenaren, ik heb sind ik een paar maanden een kia cee’d uit 2015, Nu heb ik de standaard halogeen verlichting vervangen door Led,. Dimlicht, grootlicht, en mistlampen(voor) wanneer de motor uit staat en contact aan werkt alles perfect, zoals je zou verwachten! Maar zodra ik de motor aanzet schakelt de verlichting in zoals zou moeten,. Maar direct daarna valt die weer uit! Dit gebeurd zowel bij dimlicht grootlicht en mistverlichting! als ik dan met de voltmeter ga meten valt de stroom dus helemaal weg naar 0volt,. Ik snap niet waarom dot zich voordoet en hoop via hier een antwoord te krijgen,, ik heb nu tijdelijk t di…
Update firmware
door Brakel- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Ik heb gisteren een nieuwe achteruitrijcamera op mijn Kia gezet. Maar nu heb ik 2x de strepen in beeld en 2x de tekst in beeld met warning. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
- 2 antwoorden
- 6k weergaven
Hoi, Ik heb een KIA CEE'D SPORTY WAGON 1.4 CVVT uit 2012. Ik had vandaag mijn auto op slot gedaan met de afstandsbediening van de sleutel. Toen ik weer weg wilde gaan, deed de afstandsbediening het niet meer. Dus ik dacht, dan kan ik hem open maken met de sleutel. Dat ging op zich prima, alleen het alarm ging ook af. Door 100 keer op de open-knop van de sleutel te klikken, deed hij het uiteindelijk toch een keertje en ging het alarm weer uit. Blijkbaar zijn de schakelaars van de sleutel lam. Mijn vraag is: kan ik het alarm ook weer uitzetten zonder afstandsbediening? En zo ja, hoe doe ik dat? Sleutel in het contact en prob…
Laatste antwoord door Ton van der Pol,