Jump to content

Daniel

Kia ceed 2013 stuurbediening werkt niet meer met nieuwe kenwood radio

Recommended Posts

Hallo, ik heb in mn kia ceed sw uit 2013 een kenwood android laten zetten maar tot op heden geen stuurwielbediening  meer. Oude radio erin ennhij doet het meteen  weer. Dat bedrijf verschillende interfaces erin gezet maar nog steeds niks. Iemand hier ervaring mee? Kan het iets zijn in de software van kia zelf? We komen er niet uit en zelfs met kenwood en kia gebeld. Die zeggen plug en play maar niet dus. 

Groet Daniël 

Stuurwielbediening werkt meestal met weerstandsmeting.
Maar omdat de weerstanden voor de diverse functies anders zijn heb je dus een interface nodig.
Jouw Kia radio is afgestemd op jouw specifieke weerstandswaarden van je stuur, daarom werkt dat meteen.

Dat het met verschillende interfaces niet werkt vind ik raar. Is het systeem wel goed ingeleerd? Meestal moet je dan een bepaalde knop indrukken op commando van het scherm, zodat de radio weet welke waarde bij welke knop hoort.

31 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Stuurwielbediening werkt meestal met weerstandsmeting.
Maar omdat de weerstanden voor de diverse functies anders zijn heb je dus een interface nodig.
Jouw Kia radio is afgestemd op jouw specifieke weerstandswaarden van je stuur, daarom werkt dat meteen.

Dat het met verschillende interfaces niet werkt vind ik raar. Is het systeem wel goed ingeleerd? Meestal moet je dan een bepaalde knop indrukken op commando van het scherm, zodat de radio weet welke waarde bij welke knop hoort.

Hoi Murcielaygo, 

Dank voor je antwoord, het bedrijf dat hem geinstalleerd heeft heeft 2 interfaces gebruikt en contact met kenwood gehad en kia zelf maar niks. In het radio menu moet hem ileren en daar reageert hij niet op. Zonder stuurbediening als je dat gewend ben t is helemaal niks. 

Groet Daniël 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By JayR
      Ik heb een heel vreemd probleem met de koppeling van mijn Rio (1.2 benzine, bj 2012, ca 70.000 km).

De koppeling werkt normaal gesproken prima, zelfs wegrijden gaat goed (voor een Rio). Slipt niet, ongeacht hoeveel gas je geeft of in welke versnelling.

Alleen, heel soms (is me nu 2 keer overkomen in 2 maanden tijd), na een tijd rijden (uur of zo) en in beide gevallen was het warm, dan gebeurt er dit:

eerst voel je dat het meer kracht kost om de koppeling in te trappen
      je voelt ook dat je het pedaal steeds verder los moet laten voordat de koppeling weer aangrijpt
      uiteindelijk grijpt de koppeling helemaal niet meer aan, je kan stopppen, in 1e versnelling zetten en koppelingspedaal loslaten: er gebeurt niets, gasgeven en alleen het toerental loopt op
      circa 10 minuten wachten: alles werkt weer normaal, geen spoor van slippen te bekennen

Iemand een idee ?

Het lijkt wel alsof het systeem zelf druk opbouwt in het hydraulische systeem en de koppeling laat onkoppelen. Maar als de vloeistof is vervuild of er water in zit, dan krijg je juist het omgekeerde en wordt de koppeling sponzig en kan je moeilijk ontkoppelen.

• By John-
      Hallo iedereen,
      Ik ben John, 42 jaar oud en kom uit Haarlem.
      Een aantal jaar geleden ben ik ook lid geweest van dit forum. Helaas heb ik toen afscheidt genomen van mijn Kia Ceed en ben ik overgestapt naar een Fiat 500X 120th. Nu zo'n twee jaar verder en eigenlijk nooit helemaal tevreden te zijn geweest over de Fiat heb ik de beslissing genomen om toch weer terug te gaan naar het merk waar ik voor de Fiat al jaren in reed. Ook was de bedoeling om kleiner te gaan rijden gezien ik niet zo heel veel kilometers meer rij (op de zomervakantie na) De keuze is gevallen op het nieuwe model Kia Picanto X-Line. Een pittig klein karretje die er geweldig uit ziet en helemaal vol zit met opties. We moeten nog even geduld hebben, vrijdag de 25e kunnen we hem ophalen. Net 2 weken voor onze vakantie dus dat komt helemaal mooi uit. Kunnen we er meteen een lekker stuk mee rijden als we op vakantie gaan. 
      De foto's zijn van het showroom model, maar wij hebben exact de zelfde uitvoering en de zelfde kleur.
      Dus helemaal nieuw ben ik niet, maar wel weer blij dat ik weer terug ben bij de Kia familie!

• By Kia pro-ceed driver
      Aangeboden uit mijn dochter haar kia picanto 2012 een radio / cd speler met bleutooth in zeer goede en mooie staat incl frame

mag weg voor 50 euro

• By Gsm
      Ik kreeg een mail voor een gratis pitstop maar wat houd dit in ?
      Het is gratis en er worden 15 onderdelen gecontroleerd maar, misschien negatief, moet ik rekening houden dat ze altijd wel wat vinden ?
      En wat controleren ze ?
      Heeft iemand het al laten doen en wat was het resultaat ?
    • By Kia pro-ceed driver
      Aangeboden voor Kia Ceed SW (ED) 2007-09 - 2012-12
      Koplampen merk Johns Links & Rechts nieuw in doos aankoop factuur is aanwezig
      Nieuwprijs was € 210,79
      Vraagprijs € 175 ,00

• Create New...