Ga naar inhoud
chloso

Led verlichting knippert?

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb dus een cee'd 2013 met standaard ingebouwde led verlichting.

Nu heb ik vanavond gemerkt dat deze rechts vooraan knippert als mijn dimlichten aanstaan (deze gaan automatisch aan als het donkerder wordt) .

(Het knipperen: deze gaat voluit branden alsof er geen dimlicht brand en dan weer wel, soms sneller & soms trager. Dit terwijl dimlicht aanstaat) als dimlichten uit zijn

Gaan ze links en rechts

Volop branden zoals het hoort en is er geen geknipper.

Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn / veroorzaken & hoe dit ineens kan ontstaan?

Mvg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klinkt als een defecte regelaar en deze zit in de koplamp ingebouwd :-(

Ik zou het lekker aan de dealer over laten

je auto zit nog dik in de garantie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar dacht ik ook aan extra40 wist alleen ni waar deze zat. Zal dus weer afspraak garage worden :)

Maar hoe kan deze nou zo snel kapot zijn?

En mag ik gewoon blijven rijden tot ik naar dealer kan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of het mag en waarom het nu al stuk is daar heb ik geen anwoord op

het blijft een stukje techniek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

OK toch bedankt extra40

Zo meteen eens kijken of t nog is. Je weet maar nooit e :) lol

En morgen telefoontje naar dealer. Hopelijk kan ik er snel terecht

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik hoop het ook 

hou ons nog even op de hoogte van de reparatie 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Komt in orde

Zodra ik meer weet, weten jullie t ook :)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even update. Net even gaan checken. Probleem is nog steeds. Dus helaas niet miraculeus opgelost. Het is ook enkel die ledstrip. Links geen probleem en ook achterlichten (ook af fabriek led) geen probleem. Dus echt die lamp gebonden. Zekeringen gecheckt en een voelen aan kabel geeft geen verschil. Zit dus echt in de lamp. Wordt dus zoals extra40 al zei een garantie kwestie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo ben maandag ineens langs een dealer gegaan (andere dan waar de auto gekocht is). Deze hebben de auto ineens aangenomen.

Kreeg een uur nadien al telefoon. Was zoals xtra40 reeds zei, De regelaar in de lamp was stuk.

Nieuwe koplamp werd besteld en vandaag geplaatst.

Ze hebben ook keurig op mijn vraag de lampen overgezet zodat ik deze kon behouden en geen nieuwe moet kopen. Kan alleen maar zeggen top service en snel geholpen door deze dealer :)

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is toevallig, ik heb precies hetzelfde probleem. Ook rechts, dat mijn LED verlichting gaat knipperen, en volledig brand in plaats van gedimd. Ben ik dus niet de enige.

Vandaag maar eens langs de garage. Tot heden goede service mogen ervaren. Laatste keer was mijn achterbumper beschadigd door een monteur. Werdt netjes zonder problemen naar de spuiter gebracht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey ceed2012 dat moet idd lukken dat jij net hetzelfde voor hebt.

Gewoon dealer gaan en die lost dat normaal netjes op voor je :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey, heb ook een cee'd van 2013, heb juist hetzelfde voor maar wel linksvoor.

Het ziet er naar uit dat dit een kwaaltje is voor de cee'd.

Vandaag naar dealer om te kijken wat ze gaan doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey clm lijkt er inderdaad op dat dit een kwaaltje is van de nieuwe cee'd. :)

Ben je al bij de dealer geweest?

@ceed2012 hoe Is het voor jou afgelopen ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij ook, rechts. Netjes opgelost door dealer (een nieuwe lampunit onder garantie dus).

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beter laat dan nooit, en gelijk de email notificatie maar aangezet.

De garage heeft er een nieuwe koplamp unit in gemonteerd. Zonder enkel probleem, gewoon uitermate top service.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, nu is links aan de beurt. De vorige keer (rechts) was het netjes onder garantie opgelost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wordt dit ook netjes onder garantie voor je opgelost. Wel vervelend!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik kan weer naar de garage. Ipv dat de led strip begint te knipperen blijft deze nu soms volle sterkte branden als de dimlichten branden. Het is nu de linkerkoplamp. De rechterkoplamp is ook al vervangen onder garantie met het led knipper probleem.

Weet ook niet of t wettelijk een probleem wordt als die led links volle sterkte brand met dimlicht aan terwijl de led rechts wel zachter wordt zoals het hoort. (Binnenkort rijd ik naar Engeland)

Het is wel zo dat dit niet elke x is maar wel zeer frequent

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Update. Zonet mijn auto gaan halen bij de dealer. Ze hebben mijn linkerkoplamp vervangen. Dit was geen enkel probleem en alles onder garantie :)

Ondertussen heeft me auto dus 2 nieuwe koplampen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

sinds mijn vorige post zitten er ook reeds 2 nieuwe koplichten op mijn auto, wat de dealer me wel nog wist te vertellen was dat het 

probleem zich waarschijnlijk ging herhalen daar er door Kia zelf nog niks verandert is aan de nieuwe koplichtunits.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
clm, op 28 Aug 2015 - 17:38, zei:

sinds mijn vorige post zitten er ook reeds 2 nieuwe koplichten op mijn auto, wat de dealer me wel nog wist te vertellen was dat het 

probleem zich waarschijnlijk ging herhalen daar er door Kia zelf nog niks verandert is aan de nieuwe koplichtunits.

Ik heb dan nieuws voor jou. Ik had tot voor kort hetzelfde probleem met de rechter koplamp. Vandaag is dit i.c.m. een grote beurt die al was gepland hersteld door maar liefst beide koplampen te vervangen met een nieuw model dat dit probleem definitief zou moeten oplossen (info van Wolters in IJsselstein). Nu heeft mijn Ceed adaptieve Xeon units, dus dat is een prijzige vervanging geweest (iemand enig idee wat zo'n setje origineel zou moeten kosten?).

Ik ben i.i.g. blij dat Wolters dit proactief heeft aangepakt. Chapeau! :clap:

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dan nieuws voor jou. Ik had tot voor kort hetzelfde probleem met de rechter koplamp. Vandaag is dit i.c.m. een grote beurt die al was gepland hersteld door maar liefst beide koplampen te vervangen met een nieuw model dat dit probleem definitief zou moeten oplossen (info van Wolters in IJsselstein). Nu heeft mijn Ceed adaptieve Xeon units, dus dat is een prijzige vervanging geweest (iemand enig idee wat zo'n setje origineel zou moeten kosten?).

Ik ben i.i.g. blij dat Wolters dit proactief heeft aangepakt. Chapeau! :clap:

Ik heb ze een poosje geleden ook laten vervangen en hoorde toen een bedrag van €1800,- p.st.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ze een poosje geleden ook laten vervangen en hoorde toen een bedrag van €1800,- p.st.

Daar gaat de winst van 2015.......

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik ben aan de beurt gekomen met de defecte koplampen.

Bestuurderszijde brand alleen gedimd en de andere zijde brand alleen fel en knippert af en toe.

Hopelijk valt dit ook nog onder garantie , auto is van Maart 2013.

Net een mailtje weggedaan naar de werkplaatschef

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net 10 min later mailje terug gehad, valt onder garantie en de verbeterde versies zullen worden besteld. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.