Jump to content
Jeroenvt

Achteruitrijcamera ceed 2 vervangen

Recommended Posts

Hoi Kia medeweggebruikers!

Het is al vaker voorbijgekomen maar ook mijn achteruitrijcamera staat plotseling op zwart van mijn Kia ceed uit 2013. Ik denk dat dan de camera stuk is. Nieuw zijn ze schreeuwend duur!! En geen garantie meer op deze onderdelen. Weet iemand of er voordeliger camera's-zijn die passen op de ceed? Het is een blokje van 3 x 3 cm maar vraag me af of de aansluiting dan passend is en of je zomaar een andere camera in kan bouwen.

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.

• Sad 1

Inderdaad afgelopen jaar ook bij mij onder garantie gemaakt (Kia is van Maart 2013).

Heeft waarschijnlijk met vocht te maken in de camera.

Succes

Edited by Chucky

Beste,

Ik heb de achteruitkijkcamera zelf vervangen met een bijna identieke camera.

Aansluiting is iets anders.

Van buiten als op de interface op de nav merk je niets dat het een andere camera is. 

Zowel in de nacht als in dag in prima werking

Is zelfs nog beter en scherper dan de voorgaande die stuk is. 

Ze heeft 2 maand proef op men achterklep gestaan omdat het hele gedoe is om het erin te monteren.

Nieuwprijs kia 585 euro zonder montage ( werkuren volgens verschillende dealers 4 uren )

Nieuwprijs vervangend toestel niet origineel 28 euro ( montage + aansluitwerk + callibiratie 6 uren )

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By jmourik
      ik heb een sportage 1.6 uit 2011 met trekhaak gekocht. helemaal mooi maar toen we de fietsendrager er op zetten deed de verlichting raar geen knipperlicht bij het remmen wel kniperlicht geen remlicht ect.. dus terug naar de garage deze heeft een module vervangen alle verlichting werkt alleen als ik de auto van slot haal en wil starten hoor ik twee "toeter"geluidjes ( binnen en buiten) het komt niet van de claxon maar echt van de module! terug geweest volgens de garage wel vreemd maar alles is goed aangesloten en werkt conclusie "hoort bij de module"?? er zou nog navraag gedaan worden bij de leverancier ... 
      heeft iemand  hier misschien een idee wat het kan zijn.. het lijkt mij in iedergeval niet kloppen...
      alvast bedankt..
    • By WDP
      Het leek me een leuk idee om de halogeen koplampen  te vervangen voor de LED units,  dus de héle koplampunit en niet alleen deze lichtjes, maar blijken de stekkers/ connectors anders te zijn. 
      (Hoe ) Is dit op te lossen? 
    • By Marvin Ritfeld
      Te koop stuurwielbediening interface voor de kia ceed,

Super snelle android auto radio

Verstuurd vanaf mijn SM-N970F met Tapatalk

• By bart-kia
      Ik kwam ze toevallig tegen op marktplaats. Misschien leuk voor iemand van hier. Ze passen vast ook onder andere modellen.

https://link.marktplaats.nl/m1680503925

• By Arjan-N
      Ik heb sinds kort een achteruitrijcamera geïnstalleerd in de bumper van mijn Sorento 2008. Deze zit nu aangesloten op mijn 2din Sony radio. Echter de Sony schakelt niet automatisch over op de camera als ik in mijn achteruit schakel. In mijn achteruit kan ik op de Sony op de camera “knop” drukken en dan heb ik gewoon beeld.  Maar handiger is als de camera automatisch schakelt als ik schakel in de achteruit. 
      Dat kan op 2 manieren. De eerste is dat er een power kabel meeloopt met de video draad. Deze dus aansluiten op dezelfde voeding als de camera en deze draad dan aansluiten op de speciale draad op de Sony. Nadeel is dat deze voedingsdraad dan doorverbonden moet worden onder de bumber dus bloot ligt aan opspattend water en vuil. 
      Tweede methode is om de voedingsimpuls voor de Sony te halen bij de schakel bak zelf. Dus als je in je achteruit schakelt krijgt je dashboard en de lampen achter een seintje. Volgens de handleiding van Sony de methode. Echter hoe gaat de schakel tunnel open? Ik vermoed voorzichtig wrikken. En welke stekker moet ik aftappen bij de pook? 
  • Create New...