Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted (edited)

Beste forumleden,

Jaren terug had ik last van 'delaminatie' van de voorruit. De laag tussen de delen van de voorruit was aan het oplossen. De dealer heeft hier toen (nog net binnen de garantie) geheel correct een nieuwe voorruit voor geplaatst. Bij deze nieuwe leek vrij snel na plaatsing alsof de randen los lieten (en dan m.n. de hoeken). Daarna is er met een eigen bijdrage ruit nummer 3 in geplaatst. Bij deze ruit lijkt het in de hoeken ook weer los te laten. De auto mag nu weer een keer terug en dan willen ze eea herstellen met primer. Als argument werd aangevoerd dat dit door het weer zou komen en dat hierdoor het zwarte achterlaagje (de primer) gedeeltelijk los zou laten. Dit kon verder geen kwaad want iets verder begint de daadwerkelijke verlijming. Echter zijn ruit (en plaatsing) net een half jaar oud. Als ik kijk naar vergelijkbare raamconstructies bij andere Kia's en andere merken van dezelfde leeftijd, dan zie ik dit nergens terug. Ook langs de randen merk ik dat het weer langzaam terug lijkt te trekken op sommige plekken (net als in onderstaande afbeeldingen).

Zodoende graag advies van het collectieve Kia geheugen. Is dit nu werkelijk normaal? 

Zie hier voor 2 voorbeelden (hoeken bestuurderszijde en bijrijderszijde):

https://drive.google.com/file/d/1N0PHq78A1ACQWSxyw9_q-uJrqA47Hu1o/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1N-7Hj3zWGno53R7DYnp-Gq5SDKH1bZMs/view?usp=sharing

Alle adviezen zijn welkom.
- Is dit normaal voor een ruit van ca. een half jaar oud?
- Kan dit ook werkelijk geen kwaad?

Edited by patten
Posted

ja nee ja nee nee

nee dit is niet normaal ook niet hun verhaal 

en je hebt gewoon een jaar garantie o de (betaalde reparatie ook al was het niet het volledige bedrag 

en ik zie of vocht tussen de glas lagen en hij laat los en ook dit is niet normaal 

dus of ze lossen het op of je slaat er een barst in en laat ergens anders door de verzekering er een nieuw raam inzetten 

en zo lang als je geen lekkage hebt kan het niet veel kwaad raam zal er echt niet uit vallen