Jump to content

Waarschuwing navigatie is veel te laat - e-Nero. Laatste nieuwe versie SW in auto

Peter Boogaard
 Share

Recommended Posts

Tijdens mijn eerste jaarbeurt is in Augustus alle softwareb geupate. Wat ik ook probeer, op het beeldscherm zie wel op tijd flitser, snelheids contrtole, maar het akoestische signaal komt pas als je er voorbij bent. Ik heb alle opties in de navigatie setup pagina's geprobeerd. Geen resultaat. Je moet dus constant op het scherm kijken. Niet veiig. Ben ik de enige die deze ervaring heeft, of heeft iemand een suggestie? Ik heb een e-nero van  1 1/2 jaar nieuw. Ben ik de enige met deze ervaring? Suggesties?

Met vr groeten,

/PeterB

Nope, heb precies hetzelfde na de laatste update.... het geluidssignaal komt pas als je er net voorbij bent.
Gelukkig heb ik eigenlijk ook altijd Flitsmeister aan staan, maar je vraagt je toch af hoe zoiets simpels nu weer mis kan gaan.

• 3 weeks later...

Ik vind Waze zo'n drukke Micky Mouse interface hebben. Plus dat je geen enkele privacy hebt met Waze (is van google)
Waze is wel sneller met het melden van problemen op de weg. 

Overigens kan je volgens mij instellen hoe snel de auto de melding moet geven, wellicht dat dit soelaas biedt.

• Like 1

4 uur geleden, zei Sigmasailor:

Vergeet gewoon die Navi meuk van auto fabrikanten (laat die maar auto's maken). Gewoon Waze (mijn voorkeur maar er zijn meer smaken) via Carplay gebruiken.

Mijn voorkeur is ook Waze. Koppelt ook fijn met mijn agenda, waar ik meestal het adres van de afspraak in zet. Als ik dan ga rijden dan is met twee tikken op het scherm Waze ingesteld en kan ik vertrekken.

Allen vind ik de kaart van Waze wel op meerdere punten voor verbetering vatbaar:

1. Sinds een jaar (?) poppen er zo nu en dan adresbalkjes of zo midden in beeld. Die kunnen aardig in de weg zitten: precies over de volgende afslag, zodat je niet kunt zien welke straat je nou moet hebben. Kunnen die uit?
  2. Het zwarte kader met info linksboven is naar verhouding véél te groot en neemt daardoor soms het zicht op een essentieel deel van de kaart weg. Ik rijd met Noord boven (kan ik met iets beter oriënteren) en als de route in Noordwestelijke richting is kun je slecht vooruit lijken.
  3. De kleuren kunnen beter. Er is geen kleurstelling waarbij de route in meer contrast weergegeven wordt. Soms moet je goed kijken om te zien waarheen die loopt en das nou niet echt veilig.

Mijn vrouw rijdt liever op de navi van de auto, maar al ik daar naast zit, dan merk ik daar de tekortkomingen ook van, zoals verouderde kaarten. Ik houd het wel bij Waze. 😃

15 uur geleden, zei Hippe lip:

Mijn voorkeur is ook Waze. Koppelt ook fijn met mijn agenda, waar ik meestal het adres van de afspraak in zet. Als ik dan ga rijden dan is met twee tikken op het scherm Waze ingesteld en kan ik vertrekken.

Allen vind ik de kaart van Waze wel op meerdere punten voor verbetering vatbaar:

1. Sinds een jaar (?) poppen er zo nu en dan adresbalkjes of zo midden in beeld. Die kunnen aardig in de weg zitten: precies over de volgende afslag, zodat je niet kunt zien welke straat je nou moet hebben. Kunnen die uit?
  2. Het zwarte kader met info linksboven is naar verhouding véél te groot en neemt daardoor soms het zicht op een essentieel deel van de kaart weg. Ik rijd met Noord boven (kan ik met iets beter oriënteren) en als de route in Noordwestelijke richting is kun je slecht vooruit lijken.
  3. De kleuren kunnen beter. Er is geen kleurstelling waarbij de route in meer contrast weergegeven wordt. Soms moet je goed kijken om te zien waarheen die loopt en das nou niet echt veilig.

Mijn vrouw rijdt liever op de navi van de auto, maar al ik daar naast zit, dan merk ik daar de tekortkomingen ook van, zoals verouderde kaarten. Ik houd het wel bij Waze. 😃

Naast het feit dat ik het idee heb dat ik naar een kleuterapp zit te kijken bij Waze i.v.m. de icoontjes vind ik de routebegeleiding niet prettig, en de punten die je noemt irriteerden me inderdaad flink. Verder mis ik info zoals komende afslagen e.d. Ik heb een aantal apps geprobeerd maar kom toch weer terug bij de Kia nav. Met de verouderde kaarten valt het ook wel mee, alle nieuwe wijken hier in de buurt staan er met de laatste update op. Uiteraard is het niet zo actueel als een on-line kaart maar ik kom prima van A naar B.  

• Like 3

De Kia navigatie valt mij helemaal niet tegen. Voor de snelheidscontroles en andere waarschuwingen gebruik ik Flitsmeister. Daar is echt niets beters voor te vinden. Navigeren kun je er ook mee, maar daar vind ik Flitsmeister niet zo sterk in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk